Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Family Account? Ik heb gewoon bij Amex op haart kaart een extra kaarthouder aangemaakt. Daar kun je vroeger altijd kosteloos Miles tussen transferen
     
  2. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
  3. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Amex Share & Fly heb ik eerder dit jaar ook nog gebruikt.

    De sleutel van succes; je moet eerst met Amex bellen om de gewenste subkaart aan te melden (met FB nummer). Het koppelen duurde bij mij ongeveer een week. Hierna kan je met KLM bellen en expliciet aangeven dat je doormiddel van Share & Fly van Amex FB miles wilt overschrijven.
     
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Waarom staat achter dat linkje zo specifiek dat overgeboekte miles 24 maanden geldig blijven? Lijkt me incorrecte informatie. Volgens mij zijn miles bij Flying Blue als geheel een bepaalde periode geldig, en niet specifiek de "overgeboekte" miles. In principe zijn al je miles 2 jaar geldig na je laatste vlucht of zolang je status hebt.
    Of heeft iemand ervaring met het verlopen van de via Amex overgeboekte miles?

    • De overgeboekte Miles blijven 24 maanden geldig na de overboekingsdatum;
    • De overgeboekte Miles verlengen de geldigheid van het totale Miles saldo niet;
     
  5. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Uiteraard allemaal al gedaan. Uiteindelijk is het zojuist wel gelukt. Ik heb gewoon nog een keer gebeld en een andere KLM medewerker deed het wel gewoon zoals het hoort. Zoveelste gedoe met KLM klantenservice.
     
  6. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Ja dit begreep ik ook niet helemaal. Maar het lijkt me zeer sterk dat er in je account m.b.t. de geldigheidsduur onderscheid tussen je eigen en overgeboekte miles wordt gemaakt.
     
  7. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Het is weer tijd voor mijn jaarlijkse gesprekje met mijn AMEX vrienden. Wat is tegenwoordig een gangbaar aanbod bij verlengen met een jaar van een platinum FB kaart met zo'n 25K yearly spend?

    De gebruikelijke 20K miles en 3 maanden dubbele punten, of is men tegenwoordig wat guller? Heeft iemand dit recent nog gedaan?
     
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Vorige week nog. Aanbod 20k miles, dat vond ik te weinig en vroeg om korting op jaarbijdrage. Toen kwamen de 3 maanden er nog bij. Meer was er niet uit te halen, dus maar aangenomen. 50k spend.
     
  9. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Ik zit even op een bierviltje te berekenen wat het beste is. Doe er wat bij naast de vaste baan waardoor ik ongeveer 3-5k spend per maand extra heb.
    Was voorheen reguliere platinum kaarthouder maar nu ze naar 1MR per euro zijn gegaan heb ik gedowngrade naar gold.
    Vlieg eigenlijk nog maar 1-2x per jaar maar wel gelijk een lange zit naar Zuid-Afrika dus als het kan doe ik dat graag met de miles in WBC met KLM/AF.

    Als ik het zo zie kan ik het beste even een half jaar overstappen op FB Plat, en dan weer terug naar normale Gold voor een half jaar?
     
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Wat is de redenatie achter een half jaar FB Plat en een half jaar normale Gold?
     
  11. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    30k miles en 50% korting op het eerste half jaar FB Plat, dan is ie amper duurder dan Gold.

    M'n spend is nog niet hoog genoeg om hem daarna aan te houden. Wellicht over een half jaar als de webshop goed gaat lopen.
     
  12. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Kun je dan niet beter Gold nemen met een mooie welkomstbonus en dan upgraden naar platinum, met nog een bonus?

    Daarover; ik hoop dat er snel weer een upgradebonus voor FB Plat komt. Paar keer 75k voorbij zien komen vorig jaar, zoiets zou wel lekker zijn.
     
  13. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben eerder van Plat naar Gold gegaan want die hebben nu dezelfde MR per euro. 0,8 fb mile of 1,5 per euro spend scheelt een hoop.
     
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    De upgrade bonus is weer terug, 40k miles cadeau. Behoorlijk gedevalueerd. In 2022 was dit nog 75k...
     
  15. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Daarvoor moet je nog 5000 euro besteden voor 1 maart 2024....
     
  16. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Pf wat slap, 40k. Maar ga het denk ik toch doen wanneer mn FB Gold XP binnen is.
    Weet iemand hoe het ook alweer zit met contributie die je terugkrijgt?
     
  17. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Net Amex gebeld maar dat was wel een teleurstelling. Wilde van normale Gold naar FB Plat upgraden maar dat kon niet. Ik moest eerst een FB Gold of Silver aanvragen, half jaar wachten en dan upgraden.
     
  18. MJD

    MJD Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hi allen, Ik heb wel even gezocht in dit draadje maar kon geen recente info hierover vinden. Ik heb al een normale Amex Platinum en vond de bonus offer van de FB Gold wel interessant, ik las een post van 2020 dat je deze gewoon kon aanvragen en AMEX de FB en de normale kaarten als 2 verschillende producten ziet en dat je gewoon de welkomsbonus krijgt. Echter zegt de Amex chat in de app van niet.

    Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
     
  19. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Dit was in 2022 wel het geval, durf het niet met zekerheid te zeggen of dit nog steeds zo is.
     
  20. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Lukt mij tot nu wel altijd, maar wel met 2 verschillende bankrekeningen en emails.
    Sowieso dit soort zaken nooit aan Amex zelf vragen;)
     

Deel Deze Pagina