Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Weet iemand of er binnenkort weer een upgrade aanbieding komt van de FB Gold kaart naar de Platinum? Op dit moment krijg je geen bonus miles..... Ben benieuwd!
     
  2. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Daar ben ik ook wel beneiuwd naar. Vorig jaar was het 75k miles. Maar de referral bonussen zijn ook beroerd op het moment vergeleken met eerdere jaren. Ben benieuwd.
     
  3. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Voor iedereen die benieuwd is naar het nieuwe ontwerp... Ik had stille hoop dat dit ook een metalen kaart zou zijn zoals de reguliere Platinum. Maar helaas, heb hem vandaag mogen ontvangen en hij is van plastic.

    [​IMG]
     
    Hailstorm en Christian vinden dit leuk.
  4. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    De metalen kaart is leuk, maar als je een secrid portemonnee gebruikt dan vind ik het niet praktisch. Bij mij schuift de kaart er door het iets hogere gewicht namelijk regelmatig onbedoeld uit.
     
  5. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    896
    Leuk Bevonden:
    412
    Trofeepunten:
    63
    Thanks voor het delen! Interessant dat je de kaart al hebt gehad. Ik had voor mijn artikel van vorige week contact gezocht met American Express. Zij gaven aan zelf van niets te weten. Ze wisten zelfs niet dat hun website geüpdatet was. Lekkere interne communicatie :p.
     
    theflyingrobman en Ruut vinden dit leuk.
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Ik verlies die kaart ook vaak en het metalen stuk is vastgelijmd aan de 'echte' plastic kaart, dat zijn bij mij inmiddels 2 losse delen.
     
  7. Hailstorm

    Hailstorm Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Heb je wel het nieuwe "platte" ontwerp gekregen? Want mijn vrouw kreeg eind vorige week nog gewoon zo'n oude kaart met ingedrukte cijfers opgestuurd...
     
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Ik had 2 weken terug de FB Gold aangevraagd en kreeg ook de nieuwe versie.
    Hoewel, nieuw? Volgens mij is dit de kaart die ze in Belgie of Frankrijk al een jaar ofzo uitgeven...
     
    Hailstorm vindt dit leuk.
  9. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Ja 100% zeker, dit is de nieuwe platte kaart. Onderaan de streep is en blijft het natuurlijk maar betaalmiddel, maar ik vind deze nieuwe kaart wel echt minder. Het plastic is vrij slap en de print is ook niet fantastisch, doet al met al wat goedkoop aan.
     
    Hailstorm vindt dit leuk.
  10. MXG1511

    MXG1511 Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    'nieuwe kaart' grappig dat ze de kaart nu hebben geüpdatet van het oude oude Flying Blue logo naar het oude logo... Volgens mij is Flyingblue sinds een half jaar afgegaan van het 'for you' gedeelte.
     
    Menno vindt dit leuk.
  11. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Oh? Dus je krijgt tegenwoordig pas de referral bonus als degene voor wie je de kaart aanvraagt de minimale spend heeft gehaald? Dat is nieuw, de actie vermeldt namelijk "40.000 Miles bij iedere goedgekeurde aanvraag". Even wachten met bellen dus maar, mijn zoon zit bijna aan dat bedrag. Kunnen anderen dit bevestigen?
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2023
  12. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Geldt de aankoopverzekering van amex platinum FB kaart ook als de betaling bij de webshop gedaan is via PayPal? Die ondersteunen geen directe amex transactie.
     
  13. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Nee, dan moet je de kopersbescherming van PayPal inschakelen
     
  14. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Onjuist Amex verzekeringen gelden ook voor betalingen via PayPal.
     
  15. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Dat klinkt goed. Dan maar even bestelling annuleren en opnieuw met PayPal doen :).
     
  16. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Weet je dat zeker? Toen ik geld terug wilde halen van een Amex/PayPal betaling zeiden ze bij Amex dat ik het eerst moest proberen via PayPal.
     
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Omdat je het altijd eerst moet proberen bij de tegenpartij. Als die nul op het rekest geeft, vraagt Amex de correspondentie tussen de partijen op en nemen ze het verder in behandeling.
     
  18. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Goed om te weten. In mijn geval was het niet nodig, want via PayPal werd het opgelost
     
  19. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Is het met de AMEX FB gold card nog steeds mogelijk om kosteloos FB Miles naar een andere kaarthouder over te schrijven? De Amex kaarten van mijn vriendin en mij zijn gekoppeld. Ik word door de klantenservice van zowel KLM als AMEX doorwezen naar de FB website. Als ik daar Transfer Miles doe, komt er via POINTS een schrikbarend hoog bedrag uit.
     
  20. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Kan je geen Family Account maken? Dan is het delen gratis. Dat delen via points is bespottelijk duur.
     

Deel Deze Pagina