Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Zelf ook Flying Blue gold opgezegd i.vm. de verhoging jaarbijdrage. Geen aanbod whatsoever gekregen om te behouden, alleen 'nou mocht u zich bedenken u heeft een maand opzegtermijn'.

Wellicht komt dit omdat mijn spend niet heel hoog is op die kaart (zet voornamelijk alles op mijn reguliere Platinum) maar de accounts zijn aan elkaar gelinkt, dus denk ik dat ze de totale spend zouden moeten zien. Anyway, gebruikte de FB Gold voornamelijk voor Fly Now, Pay Later maar dat is mijn geen 200 euro in het jaar waard.

michiel1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  2. Max2000

Max2000 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Als je Fly Now, pay later nog wilt gebruiken kan je ook een fb entry kaart aanvragen die heeft Fly Now, pay later ook

MoonJ en michiel1 vinden dit leuk.
  3. Gerlach

Gerlach Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Hallo, ik kom ook iets van 30 a 40 XP te kort voor verlenging van mijn Platinum status. Ik heb een FB AMEX Gold waarvoor ik net de jaarbijdrage a 170€ heb betaald en dus ook de 30XP ontvangen. Wat adviseren jullie? Upgrade naar FB AMEX Platinum en na 6 maanden weer downgraden. Of een XP run of zou het ook werken om KLM FB te bellen en te kijken of we een maandje respijt kunnen krijgen. In January al voor 82XP vluchten staan. Thx

4. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Als je tot 40 xp tekort komt, dan is dit nog een optie: https://insideflyer.nl/zo-krijg-je-jaarlijks-tot-40-extra-xp-bij-flying-blue/
    Bellen voor zo’n hoeveelheid XP, ben bang dat je je tijd verdoet….

Gerlach vindt dit leuk.
  5. Gerlach

Gerlach Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor je antwoord en tip, upgraden naar AMEX FB Platinum zou dat ook werken? Wanneer krijg je dan die 60XP?

6. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Dat kan inderdaad ook. De XP ontvang je 2-4 weken nadat je de upgrade hebt gedan en de kaart binnen hebt.

7. MHooi

MHooi Newbie

Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Vraagje, probeer mijn AMEX toe te voegen in mijn PayPal account. Krijg echter telkens de melding dat mijn kaart geweigerd is.

Iemand een idee?

8. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Zou gewoon moeten werken, ik heb zowel plat fb als plat classic gekoppeld aan paypal.

9. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Iemand enig idee of nu een kaart aanvragen nog XPs oplevert voor 31dec? Ken twee mensen die net onder de 100 XP blijven hangen..

10. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Als de procedure normaal verloopt wel. Je krijgt de XP bij uitgifte van de kaart.

lloydje33 vindt dit leuk.
  11. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Dit duurt inclusief acceptatie bij AMEX zon 2 weken dus dat moet inderdaad wel goed komen voor einde jaar.

12. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb Amex erover gebeld voor de zekerheid; ze gaven aan dat acceptatie ongeveer 3 weken duurt, dat de eerste maandafrekening 1 maand daarna komt en de XP bijgeschreven worden na die eerste maandafrekening.

We gaan het zien, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat mevrouw aan de telefoon XP en miles door elkaar haalt.

13. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Klopt, bij mijn upgrade van gold naar plat was het precies na 2 weken bijgeschreven.

Was dus wel een upgrade ipv nieuwe aanvraag.

14. MSchouw

MSchouw Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    13
    Ik ben benieuwd hoe iedereen hier over denkt:
    Is het voor iemand met een Flying Blue Entry card met een spend van 2-3k per maand voordeliger om de kaart op te zeggen en minstens een jaar te wachten op een nieuwe offer voor een Gold card van 40k punten en (half)jaar gratis lidmaadschap?

15. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Als ik de AV lees bij de aanvraag van de AMEX PLAT FB staat er dat de XP's in februari 2023 worden bijgeschreven.

16. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Dat gaat over de bonus XP's, voor platinum 30 dacht ik.

De XP's omdat je de kaart aanschaft (60) krijg je meestal binnen 2 weken na goedkeuring.

Ready2Board vindt dit leuk.
  17. Alexandra

Alexandra Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Heeft iemand een retentie offerte voor de Amex Fb card recentelijk gekregen (voor verlengen van het kaart)? Zo ja, wat voor een aanbod was het?

18. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Zijn ze min of meer mee opgehouden. Ik kreeg 10K miles + 3mnd dubbel punten op de FB Platinum Amex. Ik heb hem opgezegd.

Alexandra vindt dit leuk.
  19. Alexandra

Alexandra Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    oh, vervelend ik ga het toch proberen voor mijn gold FB kaart...

20. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Ik kreeg 5k en 3 maand dubbele miles en daarbij de boodschap dat het niet de bedoeling is elk jaar te bellen ....! Voor FB Gold.

Laatst bewerkt: 1 dec 2022
    Alexandra vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina