Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Alexandra

    Alexandra Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    het is precies de bedoeling.. beter 5/10k miles dan nul miles :))
     
  2. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Idd.. maar ik ben bang dat ze ermee gaan ophouden, dus goed dat we nu nog wat extra miles kunnen binnen harken.
     
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Kreeg aanbod 10K miles en 3 maanden dubbele punten voor de FB Gold.
    Niet gedaan.
     
  4. Alexandra

    Alexandra Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb zojuist AMEX gebeld en ik kreeg 10K punten + 3 maand dubbele miles voor het verlengen van mijn AMEX FB gold... Tja, beter dan niets dus ik heb dat aanbod geaccepteerd. Ze gaven aan dat de aantal miles dat ze geven is gebaseerd op het aantal $$$ dat je met de Amex CC heeft beested in 1 jaar.
     
    RobertFB vindt dit leuk.
  5. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Kennelijk te weinig uitgegeven afgelopen jaar... (zakelijke uitgaven doe ik nu met mijn business card)
     
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    :D:D
     
    MichaelNight en lloydje33 vinden dit leuk.
  7. Alexandra

    Alexandra Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Weten jullie of er in Nederland energie bedrijven zijn waarmee je je maandelijkse factuur met paypal/amex kan betalen?
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ik gaf eerder aan dat toen ik Amex belde met de vraag of een Flying Blue kaart die ik nu aanvraag, nog XP geeft voor 31 december. Antwoord was nee, die XP komen een week na je eerste maandafschrift. Geen idee of er verschil zit in tussen referral of aan de telefoon, maar heb 'm dus via referral hieronder geboekt in hier is het resultaat na aanvragen op 25 november:

    upload_2022-12-3_12-27-5.png

    Binnen 8 dagen de XP bijgeschreven.
     
    FlyingBlob, LordH, MoonJ en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    De vriendenlink promotie is nog niet afgelopen, of Amex komt nu met een nieuwe upgrade promotie. 75.000 miles als je upgrade van Amex FB Gold naar Platinum
     
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Lekkere promotie:
    upload_2022-12-29_13-44-13.png

    klik ik op de link krijg ik opeens 50k punten minder
    upload_2022-12-29_13-44-42.png
     
  11. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Als ik het goed heb, verliep deze actie op 13 december, dus nu weer de oude beloning...helaas!
     
    westi vindt dit leuk.
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Beetje krom dat ik een banner van een afgelopen actie dan nog steeds te zien kreeg.
     
  13. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik ben redelijk nieuw in het wereldje van American Express creditcards. Wat is algemene ervaring wanneer de jaarlijkse 30xp van een Flying Blue American Express Gold Kaart wordt bijgeschreven? Ik heb mijn kaart in maart 2022 aangevraagd.

    Ik zou zelf graag gebruik willen maken van de upgrade bonus naar de Flying Blue Platinum kaart (geldig tot 15 januari). Dan zou ik ook 60xp's krijgen, maar loop ik dan de 30xp's van gold kaart mis? Het liefst heb ik eerst de 30xp's om daarna de 60xp's te krijgen van de platinum kaart.
     
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    XP's worden bijgeschreven na je kaartverjaardag. In jou geval dus na de maandafrekening van Maart.

    Je kan daarna upgraden naar Platinum en krijgt dan ook de 60XP van die kaart. Echter zijn de upgrade bonussen niet consistent. Vorig jaar was het in jan/mei/november dus advies als je ook 70-75k miles wilt is wachten tot de volgende bonus aangezien de huidige bijna afloopt.
     
  15. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor je reactie! Dan wacht ik nog even met de upgrade en hoop ik dat er rond mei weer zo'n mooie upgrade bonus aanbieding komt van rond de 75.000 miles :)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  16. THino

    THino Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Mijn nieuwe jaarlijkse bijdrage voor de platinum komt er weer aan, maar vroeg me nu het volgende af:
    - Kan ik downgraden naar een gold en daar dan ook XP's over krijgen, en dan over een jaar weer upgraden en ook weer XP krijgen van gold EN platinum?
    - Als ik nu downgrade, verliest mijn vrouw (plat for 2) direct haar platinum, of zou ze het moeten houden voor de rest van de termijn?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  17. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    In dat geval zou ik ook nog de XP pakken van Platinum en daarna downgraden. Je krijgt als je downgrade namelijk niet de 30 XP van de gold kaart. Na 6 maanden kun je dan weer terug naar de Platinumkaart en heb je weer 60 XP.

    Je vrouw verliest niet direct haar platinum status en heeft wellicht een soft landing naar Gold.
     
    michiel1 en ppt vinden dit leuk.
  18. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Afgelopen november heb ik mijn AMEX kaart geupgrade naar Platinum. Dit mede vanwege de 60.000 miles die je daarbij kreeg. Weet iemand hoe en wanneer ik de kaart weer kan downgraden naar Gold?
     
  19. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Na 6 maanden kun je weer downgraden, in jouw geval vanaf mei weer.
     
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Mijn vrouw kreeg een soft landing, maar ik hield mijn platinum kaart en gaf de P42 door aan mijn dochter. Ik ben dus wel benieuwd wat er gaat gebeuren als je de kaart omzet in gold (of opzegt wat ik van plan ben).

    @THino laat aub even weten wat je uiteindelijk gedaan hebt en hoe het met de P42 status van je vrouw is afgelopen.
     

Deel Deze Pagina