Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Dank!
    Zou je dan ook weer de miles van Y naar X kunnen overzetten (dus naar het oorspronkelijke lid) waardoor de verlopende miles weer 24 maanden geldig zijn?

2. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    Voor zover ik weet kan je alleen miles overschrijven naar de hoofd kaarthouder. Dus op het moment dat je heen en weer zou willen overschrijven, hebben X en Y allebei een eigen kaart en onderling een subkaart nodig.

3. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Is enige vorm van activiteit niet voldoende om de geldigheid te verlengen? Zou dan een aankoop via flying blue earn online of extra miles bijkopen voldoende zijn om ze weer te verlengen?

4. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    De houdbaarheid van miles wordt enkel verlengd als je vliegt, of als je met een FB Amex kaart uitgaves doet.

Het ontvangen of kopen van miles verlengd de houdbaarheid van je huidige saldo niet.

michiel1 en Sebas vinden dit leuk.
  5. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Hier vandaag de FB Platinum Amex opgezegd, voordelen zoals benoemd erg karig geworden en ik had hem genomen vanwege de 75k miles upgrade actie.

Aanbod van Amex bij aanhouden dan wel downgraden was 10k miles+ 3mnd dubbele punten. Tja das wel weinig voor een kaart die 600 euro is. In het verleden kreeg je 20K bij de gold van 170.

Ik gebruik dan liever mijn reguliere Gold amex, jammer van de XP en de miles maar dat is dan ook het enige wat ik ga missen.

michiel1 vindt dit leuk.
  6. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ik kreeg precies hetzelfde aanbod. Toch maar aangenomen, ik kan het altijd over 3 maanden nog opzeggen en dan de regular platinum nemen.

lloydje33 vindt dit leuk.
  7. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Nu hogere referral bonussen tm 15 november, 50K points voor Gold en 80K voor platinum. Het geïntroduceerde lid krijgt 20K en 40K. upload_2022-11-2_13-22-37.png

theflyingrobman, BartF en Menno vinden dit leuk.
  8. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Als je zonder referral linkje nu een AMEX kaart aanvraagt krijg je 7.500 miles voor Gold en 15.000 bij aanvraag Platinum. Mét referral 20.000 en 40.000.

Daarmee zijn onze referral linkjes op dit forum weer letterlijk goud en platinum waard! :)

lloydje33 en Robinho vinden dit leuk.
  9. Telebarrer

Telebarrer Newbie

Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Zojuist het jaarlijkse belletje naar Amex gedaan om te vragen wat het aanbod is als ik mijn FB Gold kaart weer met een jaar verleng. Gezien de reacties de laatste tijd hier op het forum, hield ik al rekening met een heel mager aanbod en dat bleek helaas zo te zijn.

Waar de afgelopen jaren het aanbod altijd 20K + 3 maanden dubbele punten was, kreeg ik nu als aanbod een downgrade naar FB Silver voor € 65 en 5K punten.

Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik mijn FB Gold kaart wilde behouden en daar een aanbod voor gevraagd maar helaas daar kreeg ik geen enkel aanbod voor.

Daarom heb ik ze vriendelijk bedankt voor de bewezen diensten en mijn FB gold kaart opgezegd.

Ik heb voor de zekerheid nog nagevraagd hoe lang ik moet wachten voordat ik weer van een welkomsaanbod gebruik kan maken. Dat is 12 maanden.

lloydje33 vindt dit leuk.
  10. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    630
    Trofeepunten:
    123
    Waarom zou AmEx je een downgrade willen ‘verkopen’? Dan verdienen ze toch minder aan jou als klant? Vreemde gang van zaken en jammer dat ze je geen verlenging voor gold aanboden.

11. Telebarrer

Telebarrer Newbie

Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Inderdaad, dat is erg vreemd. Het argument dat ze dan minder aan mij verdienen heb ik ook gebruikt maar daar werd totaal niet op gereageerd. Toen ik zei dat ik dan mijn FB Gold kaart op wil zeggen was de reactie direct: geen probleem, wilt u per direct opzeggen of per einddatum opzeggen. Tja, als je zo graag van me af wil… Aan mijn spent kan het niet liggen want die was de afgelopen 12 maanden hoger dan de jaren ervoor.

FlyingBlob vindt dit leuk.
  12. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Zou het kunnen dat medewerkers hier zelf vroeger makkelijker mee omgingen? Tegenwoordig bij vragen het idee dat alles direct vanuit een omschrijving wordt voorgelezen .. Eerder moest je soms ook nog een keer bellen om een andere medewerker te spreken die meer meedenkend was.

Laatst bewerkt: 2 nov 2022
  13. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Of ze lezen enthousiast mee op ons forum :p

MoonJ, Menno, michiel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Ik begrijp dat je bij een upgrade pas later je XP's krijgt, maar hoe zit dat bij een verlenging? Heb vorige maand Platinum verlengd, en heb nu wel de bonusmiles gekregen, maar geen 60 XP. Is dat ook later tegenwoordig (en zo ja, hoeveel later?)
    Als dat pas na een jaar is kan ik beter ook na 1 januari downgraden - zodra partnerlief weer een jaar platinum blijft. Dat is dan nog het enige echte voordeel dat de kaart geeft. Als je dan na een jaar een nieuwe kaart neemt krijg je wel snel je XP's.....

15. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Afgelopen juni was mijn laatste verlenging. Miles stonden er meteen op. XP moest ik ruim een maand op wachten.

16. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Okay, da's niet erg. Het is dus niet opeens een jaar wachten. Heb toch ook 3 maanden dubbele punten. Daarna maar eens kijken.

17. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Je XP's krijg je bij je 'anniversary' (dus als je 12 mnd lid bent). Als je dus klant wordt op 1 juni, en je down- of upgrade tussendoor, dan krijg je de XP pas weer op 1 juni.

18. Hahn

Hahn Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Dit klopt wel voor een downgrade en verlenging, maar uit mijn ervaring klopt dit niet voor ee upgrade. Of dit moet recent zijn veranderd.

19. thehyrax

thehyrax Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Talking about XP's; partner komt 57XP tekort voor Silver; is het mogelijk om een trucje toe te passen en de Platinum Flying Blue te nemen, wachten tot de XP's binnen zijn (na een maand maanden als ik dat zo hoorde?) en dan op te zeggen (en naar rato de fee terug te krijgen?)

20. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Je moet het even goed nalezen in de voorwaarden, volgens mij kan je na een half jaar weer downgraden.

XPs krijg je wel vrij snel bijgeschreven maar denk als je na een maand opzegt je niet al het geld terug krijgt.

Laatst bewerkt: 8 nov 2022

Deel Deze Pagina