Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Zo, belletje weer gedaan, ze zijn inderdaad kariger dan de afgelopen jaren.

Downgrade (na 7 mnd na m'n upgrade vanwege de 75k miles en 60xp) aangevraagd van FB Platinum naar FB Gold:

Aanbod:
    • 10.000 miles (behouden Plat was 25k)
    • stornering van de niet gebruikte maanden lidmaatschapsmaanden Plat
    • verzoek ingediend voor 3 mnd dubbele punten bij leidinggevende (volgende week reactie)
    • geen korting jaarbijdrage
    • geen 30 XP
    Take it or leave it... Volgende week weer bellen :rolleyes:

lloydje33 vindt dit leuk.
  2. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Helaas is nu 5k miles de nieuwe standaard....

3. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Bizar! Blij dat ik die van mij heb opgezegd. Prijs-kwaliteitverhouding (zeker ook wat je ervoor terugkrijgt) is toch wel heel erg zoek zo...

Ruut vindt dit leuk.
  4. vlieger76

vlieger76 Newbie

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Hoeveel maanden moet je lid blijven om de 30xp (bij gold) te behouden na verlenging? Want ik begin de prijs-kwaliteit verhouding matig te vinden.

5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Je kunt direct na het krijgen van de XP bonus opzeggen, dat heb ik namelijk ook gedaan. Kostte me uiteindelijk twee tientjes van de jaarbijdrage.

6. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Misschien begrijp ik je vraag niet helemaal maar de XP's van de kaart worden op een vast moment per jaar bijgeschreven.

Als je een week na bijschrijving opzegt hou je gewoon die XP's.

noppie vindt dit leuk.
  7. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag ook gebeld en kreeg inderdaad 5k miles aangeboden voor verlengen FB gold card dus ter plekke opgezegd. Is het geld voor mij niet meer waard.

lloydje33 en LordH vinden dit leuk.
  8. TGV2

TGV2 Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Na 11 jaar vandaag afscheid genomen van Amex FB Gold. Leuk verhaal over de inflatie maar met €198 is de prijs/kwaliteitsverhouding te mager. Reisverzekering kan ik overal goedkoper afsluiten en die 30xp jammer dan.

noppie, Dan1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  9. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb de FB Platinum AMEX, naast mijn Centurion card, eigenlijk alleen nog maar voor de platinum for 2 benefit (en 60 XP). Ik had de kaart nu nog voor 50 % korting, maar 660 euro gaan betalen gaat me te ver.

Heeft iemand ervaring met het opzeggen van de FB plat kaart die een partner heeft die gebruikt maakt van platinum for 2? Ik vermoed dat die partner dan gewoon platinum blijft tot je jaarlijkse XP-aftrek. Ik vermoed dat de partner dan terugvalt naar FB Gold. Ik zou als dat gebeurt de kaart dan weer 'even' aan kunnen vragen, krijg je weer een jaar plat voor je partner + 60 XP.

10. TGV2

TGV2 Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Voor de partnerkaart geldt er geen softlanding naar FB Gold. Het niveau wordt na opzegging uitsluitend bepaald op basis van het aantal door de partner gespaarde XP punten in de kwalificatieperiode.

11. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Als je je aflopende plat kaart verlengd, krijg je de 60XP dan onmiddellijk of pas na 1 jaar?

12. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Staat dat ook ergens?

13. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Je krijgt de XP op het moment van je kaartverjaardag, dat is de maand waarin je de jaarbijdrage betaald.

14. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Uit ervaring kan ik zeggen dat dat wel het geval was. Ik heb de P42 van mijn vrouw overgezet op mijn dochter en mijn vrouw ging toen naar Gold. Dankzij corona is ze dat nu nog steeds. Ze had destijds niet eens genoeg XP om silver te worden.

michiel1 en Ruut vinden dit leuk.
  15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Dat is dan wel weer een interessante bug...

16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Ik hoorde vandaag een reclame van de FB AMEX op de radio... In de commercial werd vooral het voordeel van de (tijdelijk extra) XP's en Miles genoemd. Misschien interessant als je nu instapt, maar ik vraag me oprecht af wat KLM/AF/AMEX nou met dit product willen...

17. TGV2

TGV2 Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Heeft het opzeggen via de website gewerkt? Amex probeert je namelijk op allerlei manieren te verleiden om vooral te bellen.

18. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie überhaupt geen referral meer staan voor een silver kaart. Vanuit mijn platinum account krijg ik alleen de opties voor Gold/Platinum te zien. Ook in de alg. voorwaarden staat de silver kaart niet meer genoemd.
    Via een directe link heb je dus waarschijnlijk het meeste te pakken :)

19. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    Voor diegene zonder Amex kaart, op dit moment is het gebruik van een referral link niet interessant.

Rechtstreeks via Amex krijg je nu namelijk meer miles en bonus XP bij silver, gold en platinum. Dus doe er je voordeel mee :)

Sandor vindt dit leuk.
  20. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Ja, werkt top! Invullen en wegwezen. Nu zat ik in de Cariben met een lokale simkaart, maar zover ik kon zien ben ik niet door ze gebeld. Weekje of wat later volgde netjes de bevestigingsbrief. Wat me wel heel erg tegenviel, is dat je moet bellen om je je jaarbijdrage teruggestort te krijgen. Was wel binnen een dag geregeld, maar toen ik belde, vond ik de reactie een beetje vreemd. Alsof het de normaalste zaak is om 150 euro op een geblokkeerde kaart te laten staan...

Deel Deze Pagina