Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Dit zijn de huidige upgrade voorwaarden maar die zullen weinig verschillen van de voorwaarden in november denk ik (muv de bonus miles misschien):

Alleen voor Flying Blue Entry, Flying Blue Silver en Flying Blue Gold kaarthouders die een upgrade naar Flying Blue Platinum aanvragen:
    • Vraag uw upgrade aan tot en met 15 januari 2023 en ontvang 75.000 extra Miles als u in de eerste 3 maanden na ontvangst van uw nieuwe kaart minimaal € 3.000 heeft uitgegeven.
    • U kunt uw kaart upgraden als u minimaal 6 maanden American Express kaarthouder bent;
    • U kunt maximaal een keer per 6 maanden een kaart upgrade of downgrade aanvragen.
    • Het is onmogelijk om over te schakelen van een Business Card (kaart voor zakelijk gebruik) naar een van onze American Express Kaarten voor particulieren (kaart uitsluitend voor persoonlijk gebruik) of vice versa.
    • Als u een upgrade bonus hebt ontvangen en u downgrade uw kaart binnen 6 maanden na het upgraden, kan American Express uw bonus Miles terugvorderen.

2. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Hopelijk snel weer deze actie:
    De Flying Blue – American Express Gold Card
    Uniek tijdelijk aanbod:
    1e jaar 40.000 Miles + 50 XP

Of zou dat alleen een eind van het jaar actie geweest zijn?

3. THino

THino Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    ging je vrouw direct na de downgrade al naar gold?

4. NisshinMaru

NisshinMaru Blue Tier

Leuk Bevonden:
    144
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb van deze gebruik gemaakt afgelopen jaar mei.

Robinho vindt dit leuk.
  5. mitchelldejong

mitchelldejong Newbie

Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Geinige ervaring net bij het bellen voor een retentieaanbod voor mijn FB Plat. Ik begon met vragen of ze iets konden betekenen in het geval van een downgrade naar Gold of lager vanwege de prijs van Platinum. De mevrouw aan de lijn gaf aan dat ze in het geval van een downgrade niets mogen aanbieden, misschien bedoelde ik toch of ik geen opzegging bedoelde. Toen was er ineens wel 20k miles en 1 extra mile per euro mogelijk. Valt me eerlijk gezegd een klein beetje tegen met mijn spend, maar het zij zo.

6. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb geen downgrade gedaan, maar de P42 status aan iemand anders gegeven. Mijn vrouw bleef destijds nog 3 maanden platinum voordat ze een soft landing kreeg naar gold.

FlyingFonz vindt dit leuk.
  7. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben al sinds 6 december bezig met afwisseld AMEX en KLM waarom de P42 status van mijn vrouw nog steeds niet is toegekend. En je voelt 'm al: ik word van het kastje naar de muur gestuurd, Hoe moeilijk kan zoiets zijn ...?
    Ik denk er sterk over om met die dure AMEX FB Plat te stoppen: mijn lidmaatschap periode vervalt eind deze maand. Dus eerst nog even 60XP opstrijken, en daarna downgraden.

8. solofarie

solofarie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    Vandaag is mijn kaart geupgrade naar de FB platinum kaart, tellen de uitgaven die ik afgelopen week gemaakt heb op de toen nog FB gold kaart (en die ik dus nog niet verekend heb met American Express) wel mee voor de 3k die ik binnen 3 maanden moet uitgeven voor de welkomstbonus? Ik zou denken van niet maar aangezien zowel in de app als in mijn apple wallet mijn gold kaart gewoon uit zichzelf getransformeerd is naar een platinum kaart heb ik toch een beetje hoop :) .

9. NisshinMaru

NisshinMaru Blue Tier

Leuk Bevonden:
    144
    Trofeepunten:
    43
    Nee helaas, de uitgaven die je doet vanaf het moment dat je nieuwe kaart geactiveerd is tellen alleen mee aan de 3K spent. Echter zou je mazzel kunnen hebben aangezien je kaart in je wallet al is ge-upgrade. Ik heb de kaart 8 dagen geleden ook ge-upgrade, aanvraag goedgekeurd, maar daarna niks meer gehoord. Maak er een printscreen van dan kan je altijd die troef nog gebruiken mocht je die uitgaven tekort komen.

solofarie vindt dit leuk.
  10. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Ik kreeg een mail dat je 75.000 miles krijgt als je upgrade van zilver naar platinum. Ik heb juist in november mijn kaart laten downgraden omdat ik bij behoud van platinum geen extras kreeg. Beetje zuur dit. Als ze in November hadden gezegd behoudt uw kaart en krijg 75.000 miles had ik dat gedaan. Nu ga ik er vanuit dat als ik hem weer upgrade ik geen bonus krijg (want binnen 6 maanden).

11. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Correct en je upgrade wordt ook geweigerd. Echter heeft AMEX deze actie een aantal keer per jaar dus als je 6 maanden om zijn kun je daarna wel gebruik maken van de actie.

12. Wendy99

Wendy99 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Vraagje, vorige week hebben wij een FB gold card aangevraagd, met een extra partnercard erbij. De hoofdkaart inmiddels ontvangen, maar het activeren lukt niet. Uw kaart kan niet worden geactiveerd, probeer opnieuw is de melding.
    Dit zowel via de app als via de website, al komen we via de website wel een stapje verder, na de kaartgegevens invoeren kan er een account worden aangemaakt en dan komt er een controlevraag (geboortejaar) en dan gaat het alsnog fout. Iemand anders dit al eens meegemaakt?
    Wij hebben een aantal jaar geleden (jaar of 6 denk ik) onze vorige amex opgezegd, maar er nu toch weer eentje aangevraagd. Dus er moet een nieuw account worden gemaakt, wat dus ook niet lukt.
    Bellen naar amex kan pas maandag zag ik...

13. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Iets soortgelijks heb ik wel eens meegemaakt. Toen bleek dat de kaart al geactiveerd was...

Is het probleem nu het niet kunnen aanmaken van een account of het niet kunnen activeren?

14. Wendy99

Wendy99 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1

Beiden, zover ik zie kan je pas een account aanmaken als je kaart geactiveerd is

15. Alexandra

Alexandra Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Heeft iemand een idee of ik een factuur (van nieuwe vloer) met de american express kan betalen? Ik dacht mischien via Paypal (xoom), maar daar accepteren ze geen amex
    Ik ben benieuwed of iemand een ander idee heeft - het befrijf heeft geen paypal account of american express POS.

Bedankt voor het meedenken!

FlyingBlob vindt dit leuk.
  16. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Je zou Billhop kunnen proberen.

17. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Maar dat kost je... Billhop rekent een vergoeding van 2,95% - 3.5% op het transactiebedrag.

18. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag gebeld voor het opzeggen van de fb gold kaart. Kreeg een aanbod van 5k+dubbele miles voor de aankomende 3 maanden. Vind het wel een heel mager aanbod gezien mijn spend met de kaart. Indien ik het aanbod accepteer, kan ik dan na een paar maanden de kaart gewoon opzeggen? Of zit ik er weer een jaar aan vast?

19. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Je kunt opzeggen maar als het te snel is (Vgm <3 mnd) dan kunnen ze de bonus miles terugvorderen.

loualex1399 vindt dit leuk.
  20. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    Amex heeft weer een tijdelijke referral actie t/m 20 maart 2023. 60k FB miles voor de uitnodigende partij en voor de genodigde 50% korting op de jaarbijdrage + 40k bij Platinum en 30k bij Gold.

Deel Deze Pagina