Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Oh wow ook nog met 50% korting - bij de normale Platinum is wel 40k membership rewards, maar helaas niet de 50% korting op het eerste jaar.
     
  2. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Hoop dat de (niet referral) actie met de extra XP weer terugkomt!
     
    Ruut vindt dit leuk.
  3. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Als je uitgaven doet bij bijvoorbeeld KLM met de Amex FB Platinum, dan krijg ik 2 Miles per uitgegeven euro. Krijg ik daar bovenop ook nog eens 1 Mile per euro omdat ik met de Amex betaal?

    De Amex klantenservice zei van niet (in het geval van bovenstaand voorbeeld zou ik volgens klantenservice alleen 2 Miles per euro KLM ontvangen), maar in de openingspost lees ik dat je wel dubbelop Miles krijgt?
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Nee zo mooi is het niet. Het is 2 miles per euro bij KLM/AF/Hertz en 1 mile per uitgegeven euro bij de rest.
     
    redeye en michiel1 vinden dit leuk.
  5. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    En 2 miles/euro bij HV, maar die rekent dan weer wel 1.5% opslag voor betaling met de FB AMEX Plat kaart
     
    redeye en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Wat is HV waarbij je 2 Miles per euro krijgt? Die ben ik nog niet eerder tegengekomen.
     
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Transavia is HV.
     
    michiel1 en redeye vinden dit leuk.
  8. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt!
     
  9. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik wil een aankoop waarbij ik +/- 1.500 Flying Miles kan ontvangen als ik met mijn Amex CC betaal. Alleen bij de webshop waar het het goedkoopst is accepteren ze geen Amex CC, dus dan ontvang ik geen 1.500 FB Miles. Bij een andere webshop waar ze wel Amex CC accepteren betaal ik 27,- euro meer.

    Zelf vind ik het nog lastig in te schatten of wat de waarde is van een FB Mile. Hoe gaan jullie om met zo'n situatie? 27,- euro meer betalen en 1.500 FB Miles, of 0 FB Miles en 27 euro goedkoper?
     
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Kun je die aankoop niet doen via de FB website (Sparen)?
    Dat kan nog wel eens aardig wat miles opleveren...
     
  11. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Yes dat kan. De aankoop is of bij BelSimpel (geen Amex) of bij Bol.com (wel Amex en duurder). Ik twijfel of het die 27,- euro waard is omdat ik nog niet eerder in zo'n scenario ben gekomen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  12. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    370
    Trofeepunten:
    63
    Heb je nog andere overwegingen om de spend op je Amex te doen? Moet je aan X bedrag komen om je welkomstbonus te ontvangen? Dan is het bedrag mooi meegenomen.
    Anders.. er wordt vaak gezegd dat Miles een waarde hebben van zo'n 1.2 cent. Daarmee kom je niet voordeliger uit dan de € 27 euro die je nu zou kunnen besparen. In die gevallen kies ik vaak voor het laatste: liever nu geld uit m'n portemonnee bespaard, dan later een deel terug te krijgen in Miles. Daarbij moet je ook echt goed uitzoeken hoe je je Miles besteed – X miles voor een koffer zijn vaak niet zo voordelig, terwijl je misschien een last-minute ticket heel voordelig met Miles kunt besteden.
     
  13. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    370
    Trofeepunten:
    63
    Let er nog wel even op dat je via je Amex kaart mogelijk verzekeringen en andere voordelen hebt. Koop je een iPhone van 1500 euro, dan kan het mooi meegenomen zijn dat 'ie dan mogelijk een half jaar (bij FB Gold) gedekt kan zijn via je Amex. Dan is het wel slim om via Amex te kopen.
     
  14. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    370
    Trofeepunten:
    63
    Hoi Alexandra! Heb je uiteindelijk nog een oplossing kunnen vinden om dit te betalen met je Amex? :)
     
  15. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Over die verzekeringen had ik nog 1,2,3 niet nagedacht. Het gaat om een iPad die bij Bol.com dus duurder is.

    Het lastige vind ik dat ik het miles nu niet nodig heb. Ik heb mijn Gold kaart nu een jaar en heb d.m.v. meerdere uitnodiging linkjes aardig wat miles weten te sparen waarmee ik meerdere verre vluchten kan boeken (bij de maandelijkse Reward tickets). Heb nog geen specifiek doel hoe ik het het best kan besteden.

    Zat zelf te denken om mijn miles te gebruiken bij de maandelijkse rewards tickets (naar bv. LA) en vanuit daar (na overnachting) een losse ticket te boeken naar de eilanden in de Pacific bv. Om zo de kosten te kunnen besparen...Maar over een juiste strategie met miles ben ik nog niet echt uit...haha

    Ik lees wel veel op het forum dat de meeste de miles besteden aan upgrades naar Business Class, maar dat vind ik soms aardig hoog vergeleken met een maandelijkse reward ticket.
     
  16. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    478
    Trofeepunten:
    63
    @Jorni, Ik houd al een tijdje stoel upgrades en reward tickets in de gaten. Uit mijn berekeningen kom ik op een stabiele €0,0050 waarde per Flying Blue mile uit bij stoel upgrades en lounge toegang. En bij reward tickets gemiddeld op een waarde van €0,0077 per FB mile.

    De beste deal die ik tot nu toe heb gemeten is een reward ticket (2023) waarbij de waarde uitkwam op €0,0096 per FB mile. Dat gezegd hebbende zijn er mede forumgenoten die bepaalde upgrades of routes hebben gemaakt die op een nog hogere waarde zijn uitgekomen.
     
    lloydje33 en Menno vinden dit leuk.
  17. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Als je via earnonline.flyingblue.com naar bol.com gaat, krijg je ook nog weer een paar miles voor iedere €10 die je uitgeeft. Dus dat kan best nog zo'n 700 a 800 extra miles betekenen bij zo'n aankoop. Wordt het verschil weer iets kleiner van...
     
  18. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Als ik mijn ouders beide zou uitnodigen via een referrallink voor een Amex kaart, zodat ik de 2x60.000 FB Miles krijg en zij zeggen de creditcards binnen de 14 dagen opzegtermijn of bijvoorbeeld na 1 of 2 maanden op. Geeft dit problemen voor mijn ontvangen FB Miles? Voor zover ik lees kunnen ze die FB Miles dan niet terugvorderen maar vraag me af of ik iets over het hoofd zie?
    Iemand hier ervaring mee?
     
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Zou de voorwaarden even checken maar zou de kaart minimaal 6 maanden aanhouden en dan pas opzeggen, dat is qua andere voorwaarden dan helemaal ok.
     
    redeye vindt dit leuk.
  20. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ik kwam op dit forum tegen hoe jij het had aangepakt met de referral links voor jouw ouders. Dat was een mooie tactiek. En ja, ik heb het forum goed doorgespit zoals je leest! :D

    Als ze de kaart 6 maanden aanhouden zou ze dat €99 per kaart kosten. Is het de 60.000 Miles waard (per €99) als ik dat zou doen?

    (ik meen me te herinneren dat de kaart voor jouw ouders toen de actie had dat het het eerste jaar gratis was. Helaas is dat nu niet zo, al zijn het wel flink wat Miles met de huidige actie)
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina