Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    491
    Trofeepunten:
    63
    Top. Al wil ik nog wel eerst naar CUR vliegen voor ik opzeg. Heb de tickets bestaan met de FB AMEX en stel je voor dat ze onze koffers kwijtraken… :D

2. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ja, dat moet je niet hebben haha. Veel plezier in CUR :D

Dan1 vindt dit leuk.
  3. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    491
    Trofeepunten:
    63
    Dank je! Door slechte communicatie vanuit AMEX en onduidelijkheid van mijn kant heb ik hem namelijk eens misgelopen toen onze drie koffers na AMS - CDG - VLC nog in CDG bleven staan… :( Dat gaat me niet nog een keer gebeuren! :p

4. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Wat heeft amex daar mee te maken dan?

5. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Dat bedoelde ik, eigenlijk geen voordelen (of ben ik nu al teveel verwernd?)

Dat staat er toch bij: "bij het inchecken, afgeven van bagage en boarden". Dus niet bij security.

6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    491
    Trofeepunten:
    63
    Dit gebeurde op een zaterdag. Ik belde het nummer op mijn kaart voor de reisverzekering. Het bandje zei echter dat ik alleen in geval van een medisch noodgeval iemand kon spreken. Dacht: bel maandag wel, ook omdat we gaar waren van lang wachten met een peuter op het vliegveld voor het PIR nadat we erachter kwamen dat onze koffers niet meer gingen komen.

Zondag hadden we plannen die we al een jaar hadden moeten uitstellen ivm Corona. Toen ik maandag braaf weer terugbelde, was men verbaasd dat ik alleen maar wat artikelen voor onze peuter had gekocht. Of ‘ik echt niet meer bonnetjes had dan dit’. Eh nee. En toen bleek dat de dame van de verzekering al een tijd met AMEX bezig was het antwoordapparaat te veranderen omdat het nogal onduidelijk was, want ik had dus gewoon ‘medisch noodgeval’ moeten kiezen om in het weekend de reisverzekering te pakken moeten krijgen.

Zondagavond werden onze koffers bezorgd, dus re laat. Wat ik dus had moeten doen is zaterdag alsnog een taxi naar El Corte Ingles moeten nemen en daar gaan shoppen. Ondanks onze gaarheid. Uiteindelijk geen claim ingediend gezien het lage bedrag, iets wat de dame van de verzekering erg verstandig vond (maar niet mocht adviseren).

Dit gaat mij niet nog een keer gebeuren!

7. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Silver is een stimulans om snel Gold te worden ;)

westi, Ruut, michiel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Mijn ervaring als Silver in de afgelopen 2 jaar; SP Inchecken en zone 3 boarding op het vliegveld. Gratis koffer en standaard stoelkeuze bij boeken. En iets meer miles dat is het eigenlijk wel.

noppie en FritsJ vinden dit leuk.
  9. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik vind het heel wollig omschreven, zodat het 'lijkt' alsof het een privilege is, maar in de praktijk komt er weinig van terecht.

10. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Dat vind ik een perfecte verwoording haha.

Carel1 vindt dit leuk.
  11. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Het priority inchecken bij FB Silver vind ik op zich wel een mooi voordeel maar als ik dat leg naast de voordelen van de reguliere Amex Platinum dan krijg daar nog veel meer bij voor ongeveer hetzelfde geld (we betalen nu voor Amex FB Gold en FB Platinum).
    Op de vliegvelden waar we dan niet met priority kunnen inchecken kunnen altijd ervoor kiezen om daar even eenmalig een lokale VIP-service te regelen (om zo snel mogelijk te kunnen relaxen in de lounges ;) )

Alle verschillende termen waren voor mij wel wat verwarrend: Priority / SkyPriority / Sky Team Elite / SkyTeam Elite Plus. Todat ik (natuurlijk) hier een verhelderende post vond: https://insideflyer.nl/skypriority/

12. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Toen ik silver was ik altijd bij de SP check in welkom. Ook in de buitenstations op vertoon van de fysieke pas en soms wijzen op dat bordje bij de desk waar het op staat.
    (Ik heb één keer zwaar geirriteerd dat bord met dat zware voetstuk naar de desk gesleept om een eigenwijs incheckmannetje er op te wijzen dat ik ook bij hem mag inchecken als silver).
    Op AMS altijd (theoretisch )boarden in zone 3 en soms was ik idd net voor zone 4 en 5, daar had ik een paar nano-seconden tijd voor. In de buitenstations had ik nooit prio boarding. De gratis koffer vond ik de moeite waard want ik heb bijna altijd ruimbagage.

Ruut, BartF, Mark020 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Oh, dat had ik ook kunnen doen, dat bord verslepen haha. Moet er hilarisch uitgezien hebben. Wat ik erger vindt, is dat het er wel staat, maar dat ze de priority boarding niet goed doen, of er gewoon 1 rij van maken.

noppie, Carel1, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Er is hoop, zie mijn post hier

Mark020 vindt dit leuk.
  15. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    amazing :p

16. EBakker

EBakker Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43

17. MrBarry

MrBarry Newbie

Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Zijn er betere upgrade mogelijkheden voor Amex Flying blue te krijgen? Ik wil van goud naar platinum upgraden om mijn vrouw platinum status te geven. Ik kreeg een aanbieding van 24k Miles maar wel volle prijs (a 600 per jaar) terwijl er voor nieuwe klanten een deal is voor 50% in het eerste jaar. Of zijn er andere tips?

18. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik kwam ook niet verder dan 20k Miles + 3 maanden 1 mile per euro extra

19. MrBarry

MrBarry Newbie

Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Indien ik upgrade na mijn reguliere XP bijschrijving (in oktober 30 XP voor gold), ontvang ik daarna 60 XP voor platinum in November. Dat is wel mooi :)

20. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Is voor mij al een poosje terug, maar toen ik destijds een upgrade deed vanaf mijn silver naar gold, had ik 45 XP te pakken.

De medewerker van Amex die ik eerst hierover belde zei je krijgt er dan15 bij, mooi niet dus;)

Carel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina