Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Soms is er een actie dat je meer miles krijgt. Dit was recent in Jan en in Mei. Dan betaal je ook 600 maar krijg je 75k miles ipv 24k.

2. MrBarry

MrBarry Newbie

Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Helder, dank!

3. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    494
    Trofeepunten:
    63
    Update: Nog geen XP. Mijn account opening date is 18 augustus, mijn eerste XP zijn vorig jaar op 27 augustus bijgeschreven. Via de chat zegt AMEX dat je XP ieder jaar op dezelfde datum wordt bijgeschreven en dan binnen drie weken na het account statement dat binnen de anniversary date valt. Mijn account statements worden echter op de 14e van de maand opgemaakt, mij status moet voor de 30e echter verlengd worden dus dat vind ik krap. Ga hier wel even over bellen, heb er weinig zin in dat mijn XP straks te laat worden bijgeschreven.

*Update: AMEX gebeld en ze zeggen dat, als het goed is, de XP een dezer dagen bijgeschreven zou moeten worden...

Laatst bewerkt: 19 aug 2022
    BartF vindt dit leuk.
  4. Roderik

Roderik Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Zijn er recent nog ervaringen met het verlengen van je kaart en het ontvangen van een bonus? Ik ben benieuwd naar jullie recente ervaringen.

5. hueylong1979

hueylong1979 Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Hi folks, apologies for my question in English. I used to be able to refer to the FB Gold and Gold from my FB Silver and Green and still receive the 20,000 Miles/MR. It seems they have changed this and I only receive 5000 regardless of which card refer people to. Is the only way of getting 20,000 upgrading to FB Gold and Gold?

6. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    That's correct. As gold or platinum card holder you can refer to both the gold/platinum ones.

hueylong1979 vindt dit leuk.
  7. hueylong1979

hueylong1979 Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Thanks! Does anyone have any recent experience of upgrading to Gold/FB Gold and know whether there is a bonus?

8. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    There used to be an upgrade bonus of 12k miles/points to gold and 24k miles/points to platinum. However, it looks like AMEX discontinued these in the last few months. The last ''big'' bonus was in May, they offered 75k miles/points when upgrading to platinum.

9. THino

THino Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ik vind t interessant om te zien dat niemand t heeft over de voordelen van de flying blue platinum kaart, maar dat iedereen alleen maar bezig is met upgraden/downgraden/referrals.
    Kan iemand mij uitleggen wat de voordelen zijn behalve flying blue for 2 and eventueel reisverzekering? Zeker ten opzichte van normale platinum, waarbij je Centurion Lounge binnen kunt en Privium krijgt.
    Ik heb ook de Amerikaanse platinum kaart, kost 695 maar je krijgt er echt een berg aan voordelen voor.

10. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Voorheen waren voor mij de 60XP en de Plat42 de doorslaggevende factoren, tegenwoordig alleen nog maar de Plat42.
    Mss ga ik hem nog wel omzetten naar de regular platinum.

11. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.719
    Trofeepunten:
    523
    Miles uitwisselen met degene die een partnerkaart heeft kan handig zijn.

12. balkonman

balkonman Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Een lang verhaal kort:
    AMEX had geen verlengingsaanbod voor mijn FB Amex Gold. Uiteindelijk konden ze tóch 5.000 miles aanbieden.
    Andere jaren kreeg ik 20.000 miles. Daarvoor had ik wel een jaarlijkse bedrage van 170 euro over. Nu niet meer.

Met enige tegenzin heb ik de kaart dus opgezegd. Hopelijk bellen ze binnen de 30 dagen bedenktijd met een beter aanbod, want over de kaart zelf ben ik tevreden. Heel apart wel.

Zijn er mensen met dezelfde of andere ervaringen mbt het verlengen?

13. Jair

Jair Newbie

Leuk Bevonden:
    98
    Trofeepunten:
    18
    Nu 60K

3BAE88D1-9150-4867-B902-87720CE17197.jpeg

Carel1, lloydje33 en ErwinLansing vinden dit leuk.
  14. THino

THino Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb een paar referrals gegeven voor de 60k Miles twee weken geleden, weet iemand of minimum spend 3k of 4K was?

15. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Minimum spend 3k binnen 3 maanden.

16. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    563
    Trofeepunten:
    123
    Sneller kwalificeren en/of aanhouden van status bij SkyTeam, waarbij als dit het duwtje is wat je nodig hebt om FB Gold te worden het de sweet spot is. Zeker nu omdat je dan SkyPriority te pakken hebt wat prettig is voor zowel de heen en terugreis (daar waar je met de Privium alleen vanaf Schiphol voordeel hebt)

Het ontvangen van 2 miles per uitgegeven euro bij AF/KLM vluchten tikt ook lekker aan. En het betalen in termijnen van diezelfde tickets vind ik ook een prettige bijkomstigheid.

Carel1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  17. Jair

Jair Newbie

Leuk Bevonden:
    98
    Trofeepunten:
    18
    Mee eens, maar kleine nuance: Privium is ook bij aankomst op Schiphol (van buiten Europa) erg fijn, met de rijen voor de paspoortcontrole de laatste tijd.

Carel1 vindt dit leuk.
  18. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    563
    Trofeepunten:
    123
    MoonJ, lloydje33, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Derek

Derek Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Vandaag gebeld voor verlenging van mijn FB Amex Gold. Spend was lager dit jaar dus ik kreeg maar 5K miles en 3 maanden 1 extra mile... Ik heb hem opgezegd, mede omdat ik mijn flying blue miles bijna allemaal opgemaakt heb na twee retourtjes BC en ik binnen afzienbare tijd naar Canada verhuis voor een aantal jaar. De normale Amex wordt dan interessanter.

Weet iemand of de voorwaarden van 12 maanden geen amex bezitten ook geldt als je van FB naar 'reguliere' amex gaat? Ik hoor conflicterende berichten.

20. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Helaas geldt dat voor alle AMEX kaarten.

Derek vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina