Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    Trofeepunten:
    508
    Als je cash opneemt met een Amex wordt dit de dag erna direct geincasseerd, dus niet pas als je maand sluit en het is ook niet goed voor je kaartlimiet...

FlyingFonz en Robinho vinden dit leuk.
  2. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Beide feitjes zijn nieuw voor me :)

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  3. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Geld opnames tellen niet mee. Misschien wat bij Ikea kopen? Kan je altijd terug brengen, tot een jaar later zelfs als ik het goed heb. Terug storten op een andere rekening

Robinho vindt dit leuk.
  4. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Als jij die btw niet betaalt, draaien wij er met z'n allen voor op. Wellicht wil je daar nog even over nadenken? :)

5. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Ander iets wat ook goed werkt is een paypal betaling aan familielid/vriend/kennis

Robinho vindt dit leuk.
  6. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    Trofeepunten:
    508
    Ik zou dan voor de Ikea route gaan, ik kan bevestigen dat deze constructie werkt en dit zorgt niet voor rode vlaggen op je account als je net een nieuwe kaart hebt waar je een welkomstbonus moet halen.

En je kunt gewoon rechtstreeks van de kassa naar de klantenservice :)

Ready2Board, lloydje33, noppie en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    :D

8. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Haha dat is wel mooi :D

9. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    491
    Trofeepunten:
    63
    Heb een AMEX FB Gold die binnenkort (augustus) verlengd wordt (eerste jaar achter de rug). Heb hem vooral gebruikt voor de XP's (en had de reisongemakkenverzekering moeten gebruiken toen onze koffers na AMS-CDG-VLC in CDG bleven - We hadden helaas geen tijd om te winkelen).

Lees meerdere ervaringen over opzeggen en een aanbod pakken voor verlenging, maar is me nog niet helemaal duidelijk of je dan daadwerkelijk een jaar aan die kaart vastzit of na een maand weer op kan zeggen.

Plan is anders de XP's te pakken en daarna op te zeggen (en verder te gaan met mijn AMEX Platinum), maar is me ook niet duidelijk of je bij de FB-kaarten nog steeds de kaartbijdrage naar rato terugkrijgt.

Heeft iemand hier de laatste info over? Meen te hebben gelezen dat hier recent wat dingen in zijn gewijzigd.

10. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Verlengingsaanbod kun je altijd om vragen, mocht je op willen zeggen dan kan dat daarna. Jaarbijdrage krijg je na rato weer terug.

11. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Bij verlengingsaanbod wordt vaak wel aangegeven dat ze de miles terug mogen vorderen als je “te snel” opzegt. Hoeveel maanden “te snel” is, werd mij niet duidelijk. Na 1 jaar AMEX gold kreeg ik de aanbieding van 5.000 miles en 3 mnd dubbele miles. Onaantrekkelijk aanbod in mijn ogen.

12. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    491
    Trofeepunten:
    63
    Ja, eens. Vraag me af wat de strategie van KLM met/achter de FB-kaarten is. De voordelen zijn mager en het lijkt wel alsof ze dit product steeds onaantrekkelijker maken (net als het eten aan boord ;))

13. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Dat dus…

Dan1 vindt dit leuk.
  14. EBakker

EBakker Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Mijn vraag stel ik ook maar hier: In december een upgrade aangevraagd en in mei gebeld of een downgrade mogelijk was van platinum naar gold. Het was een lang telefoon gesprek omdat de man denk ik onervaren was, ik stond veel in de wacht. Op een bepaald punt zei hij ik regel het voor u. U hebt al te lang gewacht. Nu heeft hij mijn kaart direct opgezegd (wat niet de bedoeling was en ook besproken was) en dus te vroeg! Hierdoor is De mooie bonus van 75.000 nu in de min. Na 2 maanden en 3 escalaties heb ik nog steeds geen terugkoppeling. En ik verwacht ook geen reactie wat mij frustreert. Op mijn vraag wat ze doen als ik mijn kaart opzeg kunnen ze ook geen antwoord geven. Al met al een hele nare situatie. Het liefst zeg ik mijn kaart op maar wat zijn de consequenties.. en wat te doen in deze situatie. Het gaat trouwens om de fb amex

15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Er rest nu denk ik niets anders dan een brief schrijven, tenminste dat is mijn ervaring.

EBakker vindt dit leuk.
  16. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Ook mijn ervaring. Telefonisch bellen doet niks, als je een klachtenbrief per post stuurt, word je lief teruggebeld met excuses en een oplossing.

EBakker vindt dit leuk.
  17. EBakker

EBakker Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Dan zal ik maar in de pen klimmen. Bedankt voor de tip. Ben benieuwd of er dan wel een reactie of oplossing komt. En of amex ook oplossingsgericht denkt.

18. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Met een goed verhaal kan het een goedkope postzegel worden!

EBakker en Ruut vinden dit leuk.
  19. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Ook hier zijn de problemen met miles overboekingen inmiddels opgelost. Heel blij mee! :)

lloydje33, Carel1 en Ruut vinden dit leuk.
  20. luukk

luukk Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Zojuist zat ik op de website van AMEX te kijken om wellicht mijn gold kaart om te zetten in een platinum kaart, echter valt het mij op dat er helemaal niet meer gesproken wordt over een aantal punten die je cadeau krijgt.
    Is AMEX hiermee gestopt?

Deel Deze Pagina