Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Nu ben ik zo'n gek die zowel een Centurion als een AMEX FB Plat heeft, maar ik ben wel voornemens om de FB kaart op te zeggen. Nul extra benefits, ook qua uitnodigingen e.d. En het scheelt 180 euro op jaarbasis voor FB en regulier (plat). Bizar eigenlijk. Meestal bel ik om op te zeggen en dan doen ze meestal wel een goede aanbieding.

2. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad: een mooie lijst van benefits bij de reguliere plat.
    Omdat ik de 60 XP altijd goed kan gebruiken om mijn level te waarborgen, en ik kon de 75K FB miles niet aan me voorbij laten gaan werd het toch een FB Plat.

3. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb tot dusver de FB Platinum genomen, vanwege `Plat for 2' en vanwege de autohuur verzekering. Met een paar vluchten per jaar met je partner heb je de kosten er wel uit, vooral als je intercontinentaal vliegt (economy comfort), maar het verschil begint nu echt wel te groot te worden.

4. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Idem hier.
    Ik zit er nu ook over te twijfelen of ik niet beter kan overstappen naar de regular. Ik neem aan dat de huurauto verzekering daar ook in zit?

5. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Ja, de huurauto verzekering zit ook bij de reguliere Amex

westi en michiel1 vinden dit leuk.
  6. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Je kan de verschillen goed zien op de website.

7. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Idem hier, die upgrade offer was mooi maar als het jaar om is gewoon weer een silver of gold card.

8. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Mijn Amexpas verloopt over een aantal maanden. Kan je daar dan een hotelreservering op maken voor na die datum?

9. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Bedoel je dat je CC zelf verloopt, of is je jaarlijkse lidmaatschap dan voorbij? In het eerste geval zou je voor die tijd een nieuwe pas moeten krijgen. In het laatste geval loopt dit gewoon door, totdat je opzegt. Dan zou je in beide gevallen gewoon moeten kunnen boeken.

MichaelNight vindt dit leuk.
  10. bedeve

bedeve Newbie

Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    En als daar een Flyingblue Gold status uit volgt zijn die Grab & Go box en de Priority Pass niet meer relevant , Door de SkyPriority is de waarde van de Privium dan heel persoonlijk geworden

noppie en michiel1 vinden dit leuk.
  11. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Nu heb ik beide, ben FB platinum en heb de reguliere Amex platinum. Einde van de looptijd gaat m'n FB gold card toch echt de deur uit.

SP is handig voor de ruimbagage en het eerder aan boord mogen. De irisscan vind ik ideaal en nu ik de Privium lounges in mag laat ik de KLM kantines links liggen.

RobertFB vindt dit leuk.
  12. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    kantines ook echt, haha. :p

Ruut vindt dit leuk.
  13. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Weet iemand of bij de 75k Miles Gold > Platinum Upgrade actie de 600,- kaartbijdrage meetelt voor de spend? En was het nou 3000,- of 4000,- spenden 1ste 3 maanden?o_O

14. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Helaas… de kaartbijdrage telt niet mee. Als ik het goed herinner was de spend 3000

Robinho vindt dit leuk.
  15. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Okay, er valt een grote uitgave weg bij mij omdat ze geen Amex of Paypal accepteren dus het wordt beetje puzzelen om de spend te halen in de 1ste 3 maanden..
    Telt cash pinnen mee eigenlijk?

16. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Het is een uitgave.. Maar het kost je wel een paar % om op te nemen. Kan een dure grap zijn.

Robinho vindt dit leuk.
  17. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Moet een aannemer betalen, dat kan wellicht zonder factuur dan scheelt me dat ook weer de btw ;-)
    Las net ergens terug op dit forum dat cash pinnen niet telt voor de welkomstbonus:rolleyes:

Laatst bewerkt: 18 jul 2022
  18. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    heeft uiteindelijk ook niet heel veel zin denk ik, aangezien je best een behoorlijk percentage betaald voor contante opnamen.

19. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Nou ja als het me de btw scheelt op die factuur wel denk ik, of de opname moet een toeslag hebben van 21% ;-)

20. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik denk niet dat geld opnemen als spend wordt gezien, maar zeker weten doe ik het niet.

Deel Deze Pagina