Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Als de miles bij Amex zijn verdwenen, worden ze binnen een paar dagen bijgeschreven bij FB.
     
    RobertFB vindt dit leuk.
  2. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Dit wist ik niet dus gelijk ff gekeken bij Amex en... ze zijn weg.
    Dan zou ik dinsdag 41K op m'n FB erbij moeten hebben. Spannend!
     
    lloydje33, RobertFB en Carel1 vinden dit leuk.
  3. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    815
    Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Vreemd genoeg ontvang je nu meer miles als je zelf een nieuwe AMEX FB gold card aanvraagt: op de website staat nu

    Uniek eenmalig aanbod 25.000 Miles + 50XP


    Ontvang nu tijdelijk een welkomstbonus van 25.000 Miles en 20 XP cadeau extra.
     
  4. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    815
    Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag bijgeschreven… !
     
    lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.635
    Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Nou succesverhaal op de upgrade actie. De 75k miles+miles van de spend vandaag netjes overgeboekt naar FB! Grote batches miles lijkt dus geen probleem. Ik hoop dat bij de anderen de problemen opgelost zijn.
     
    Amsterdam en RobertFB vinden dit leuk.
  6. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Cudo's Amex, het is eindelijk gelukt:D!!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Amsterdam, Carel1, RobertFB en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Dit is ook wat moois. Ik heb een binnenlandse vlucht nodig met Tarom. Uiteraard kan je Amex als betaalmethode aanvinken op de RO website.
    Zoals te verwachten van Kafkacompany Tarom: "payment refused". 10x geprobeerd, ook met de card van mijn vriendin.

    Volgens de FAQ van RO ligt het aan de CC company. Right!

    Ik heb de vraag bij Tarom uitgezet waarom de FB Amex betaling wordt geweigerd terwijl zij nota bene FB partner zijn. In die mail heb ik ook alvast al hun mogelijke standaard antwoorden "debunked".

    (Nostradamusvoorspelling: Ongeveer met st. Juttemis zal ik dus antwoord krijgen)

    Maar goed:

    Ik over kwestie chatten met Amex.
    Allerlei niet werkende ideeen over een oplossing werden op tafel gegooid. Waaronder het quasi-briljante idee om dat ticket met de aan mijn Amex gekoppelde Paypal account proberen te betalen.
    Ik vroeg hem: maar geldt die Amex GOLD verzekering dan wel als ik indirect betaal via die paypal constructie?

    Toen bleef het stil.

    Uren later kreeg ik een standaard antwoord dat met vragen over verzekeringen ik naar een of ander telefoonnummer moest bellen:rolleyes:.

    Plots zag ik het licht en dacht er aan dat ik ook Amex travel kan proberen. Ja hoor! Daar kon ik mijn TAROM Domestic gewoon boeken, met mijn FB Amex betalen en is daarmee ook uiteraard verzekerd van de Amex insurance.

    ps ik ben wel benieuwd of een indirecte Amex payment via paypal van een reis ook onder die insurance valt? Denk het niet maar weet iemand dat?
     
    ppt en Ruut vinden dit leuk.
  8. vinrf

    vinrf Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Mijn punten zijn wederom niet overgeschreven deze maand. Echt super frustrerend. Ik heb echt 100k+ punten bij Amex staan die ik wil gebruiken en wacht nu al 3 maanden op de overboeking.
     
  9. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    je mag in de min staan bij je fb account
     
  10. vinrf

    vinrf Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Ik wil gewoon mijn eigen punten overgeschreven krijgen ;-)
     
  11. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    snap ik, maar als je nu wilt boeken en je mist een klein aantal punten dan is dit een oplossing
     
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Toch maar weer een keer bellen. Ik heb 4 keer moeten bellen.
     
  13. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Je mag 20% van je puntensaldo in de min staan.
     
    lloydje33 en RobertFB vinden dit leuk.
  14. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Bizar, het probleem is inmiddels genoegzaam bekend bij Amex en inderdaad, na vaak bellen en een brief zijn mijn punten gisteren bijgeschreven.
    Bel nog een keer, mij werd verteld dat Amex een apart Excel sheet bijhoudt met mensen met deze klachten en deze continu monitort. Mijn kaart stond ook daarop en het probleem is opgelost.

    Kennelijk is er een interne blokkade als er een grote hoeveelheid punten staan om te worden overgeboekt. Het probleem is bekend, en in mijn geval opgelost. Dus nog een keer bellen en anders een brief schrijven. Vergeet daarbij niet te vermelden dat je gecompenseerd wilt worden.
     
  15. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    680
    Leuk Bevonden:
    866
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb ook gebeld voor een retentiebonus. Na "even zoeken welk aanbod ik u kan doen" kwam er een downgrade naar Silver + 5.000 miles uit.
    Vond ik een erg vreemd aanbod en heb het niet gedaan onder het motto HU CA
     
  16. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    815
    Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Zoiets heb ik ook wel eens gehad als optie, toen ik van Platinum naar Gold ging - was geloof ik 10.000 miles en 3 maanden dubbele miles
     
  17. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Ik kreeg exact het zelfde aanbod. Vond het ook apart dat ze aansturen op een downgrade. Hou het een jaar bij mijn Visa gold. Geen 5000 miles, word wel overal geaccepteerd en ziet er beter uit :p
     
  18. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    489
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag gebeld voor 2 zaken: FB miles worden maar niet overgeboekt, en retentie aanbod.
    1. FB miles heb ik in april - mei - juni niet gehad. Er staan er een hoop klaar om over te gaan. Meerdere beloftes de afgelopen maanden 'dat ik op de lijst sta', 'iedereen er hard aan werkt' en 'ja de miles raakt u niet kwijt' (maar je kan er ook niets mee zo).
    Volgens de eerste medewerker was alles twee weken geleden opgelost met koppeling Flying Blue, en zouden de punten nu weer automatisch overkomen. Op doorvragen wist de eerste medewerker alleen te zeggen 'moet ik je doorverbinden naar een collega zodat die hetzelfde kan zeggen?'. De tweede medewerker wist niet dat het opgelost was, kon daar ook niets van vinden en zei dat elk geval individueel opgelost moest worden. M.a.w.: ze weten het zelf ook niet.

    2. Bij eerste medewerker aangegeven doorverbonden te willen worden met een retentie specialist. Ze had haar manager ondertussen een berichtje gestuurd, maar niemand wist wat 'een retentie specialist was'. Toen ik het over verlenging/opzegging had zei ze Ja maar ik ben van de afdeling opzeggingen". Het aanbod wat ze me konden doen was 10.000 miles en 3mnd 1 extra mile/euro. Voor een FB platinumkaart met prima spend niks bijzonders. Ik wil i.i.g. halvering jaarbijdrage. Ik gaf aan het een slecht aanbod te vinden, en toen zei ze weer dat ze me zou doorverbinden met een ander zodat ik hetzelfde kon horen.
    De nieuwe medewerker kon me ook alleen 10K + 3mnd 1extra mile/euro aanbieden. Gaf aan waarop het gebaseerd was (systeem met spend), maar die spend was helemaal verkeerd. Toen ik vroeg of hij van de afdeling retentie was, gaf hij aan gewoon van de 'algemene ledenservice' te zijn, en dat zijn collega dat ook was. Niets van een afdeling retentie/opzeggen o.i.d.

    Ook met het gedoe van niet overkomen van miles waar ik al 3 maanden niets mee kan zou hij erachter aan gaan en me wellicht volgende week terugbellen met een beter aanbod. Ik gaf aan dat hij anders niet hoefde te bellen.

    Afwachten maar.
     
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    3.352
    Trofeepunten:
    508
    In welke richting moeten we denken qua spend? Wellicht zit er een discrepantie in tussen wat Amex als prima spend zit en jijzelf, ik denk maar hardop...

    Voor wat betreft de miles, tsja het is hier nu al vaker gezegd, je moet blijven bellen en dan op eens krijgen ze het wel voor elkaar om het over te boeken...
     
  20. mijora

    mijora Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Hoe kun je het timing wise het beste de grote wisseltruc voor Amex FB aanpakken? Ik wil de kaart voor mn vriend via mn eigen referral link aanvragen en dan mijn kaart eigen stopzetten. Maar op zijn kaart moeten we eerst 1500 euro in de 1e 3 maanden spenden voordat ik op mijn account de bonus krijg. Moet ik dan een geldige kaart hebben en op die 1500 euro wachten, of is het ok om die al wel eerder op te zeggen? Mijn 1 jaar gratis gold kaart heb ik aangevraagd om 15 aug 2021, dus vanaf aug 2022 statement zou ik voor mijn kaart moeten gaan betalen. Ik zou toch niet 3 maanden dan moeten betalen voor mijn kaart en dan pas opzeggen, dan gaat het hele wisselen elke 12 maanden niet op toch? Heeft iemand een voorbeeld van datum en acties/reminders hoe dit timing wise aan te pakken om wel aan de 12 maanden grens te voldoen en dus bonus binnen te harken?

    Daarnaast krijg ik alleen referral links met 50% korting voor Gold of Platinum, geen lagere kaart en nooit een gratis kaart. Ook de reden waarom ik de referral nooit bij vrienden of familie kwijt kan, ze willen wel wat proberen en mij steunen, maar niet tegen betaling. Bij navraag (via chat) geven ze aan dat de gratis kaarten alleen via de website worden aangeboden en noemen ze het verschil tussen een (friend) referral en een (directe website) signup bonus en zeggen dat ze mijn link niet kunnen aanpassen. Maar ik heb mijn huidige kaart juist het 1e jaar gratis gekregen via een referral, niet via een signup.

    Ik baal wel van die kosten en vraag me af of het voor die 85 euro per jaar waard is, ik dacht dat het juist te doen was om elk jaar van kaart te wisselen tussen partners en tussen de Gold en de Silver, maar nu ben ik een beetje lost. Het sparen van FB miles via alleen uitgaven en de KL versie van de Booking.com site gaat, maar wel tergend langzaam, ook door de gebrekkige acceptatie hier in NL. Is het anders beter om elke keer mijn kaart te down en dan weer upgraden elke 6 maanden? Wie kan me tips geven? Much appreciated.
     

Deel Deze Pagina