Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Even een sanity check van mijn kant: ik hoorde zojuist dat het 12 weken duurt voordat ik na de upgrade naar FB Plat mijn mijlen bijgeschreven kan zien worden. Dit, omdat er in gevallen van een nieuwe kaart er een spendvereiste is. Ook al geldt die niet voor upgrades, zou het toch 12 weken duren... Is dit nieuw? Ik kan me niet herinneren dat ik dit ooit eerder heb gehad...

2. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Die spendvereiste is in januari ingevoerd voor upgrades naar plat kaart. Die was eerst €1. van silver naar gold is de spend €1 maar gold naar plat €3K

KieWie vindt dit leuk.
  3. Synthesis

Synthesis Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    8
    Deze kaart kan niet voor iemand met een Belgisch domicilie aangevraagd worden zeker?

4. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Afgelopen week Amex gebeld voor het jaarlijkse retentie aanbod van de FB Gold. Eerste belletje kreeg ik te horen dat dit helemaal niet bestaat en dat ze dat nooit doen bij Amex. De voorgaande jaren had ik de miles “vast ergens anders voor gekregen” werd mij verteld. Na opnieuw bellen nam dezelfde medewerker op, dus snel opgehangen en nog eens gebeld.

Terwijl ik een aantal voicemails binnenkreeg vanwege de verbinding die was ‘verbroken’ sprak ik iemand die mij direct het klassieke aanbod deed van 20.000 miles + 3 maanden dubbele miles bij een volledige jaarbijdrage.

Nog handig om te vermelden. De eerste 2 keer bellen selecteerde ik Nederlands maar kreeg ik toch een Engelstalige medewerker aan de lijn. Beide keren direct gevraagd of ik iemand in het Nederlands kon spreken en werd meteen doorverbonden.

Dan nog even wat over de miles die overal blijven hangen. Telefonisch hetzelfde verhaal als hier al veel gedeeld is: het is bekend, we zijn er mee bezig en volgende maand worden de miles overgeboekt, echt waar, beloofd! Via de chat in de app in het Engels ook een belofte gekregen dat het de volgende maand echt opgelost is, gegarandeerd. Dat klinkt allemaal geweldig natuurlijk. Probleem zou niet alleen in NL spelen overigens werd mij telefonisch verteld.

Om ervoor te zorgen dat al die beloftes en garanties uitkomen heb ik tevens Flying Blue gebeld en het daar geëscaleerd. Hier was men nog niet bekend met het probleem maar ik kreeg wel het idee dat er wat mee gedaan gaat worden. Uiteindelijk liggen er contracten waar beide partijen zich aan moeten houden en dan helpt het als ze elkaar er af en toe aan herinneren. Mocht je zelf ook nog op wat miles zitten te wachten dan kan het wellicht helpen om ook Flying Blue even te bellen om de boel wat kracht bij te zetten. Zo helpen we mekaar de zomer door. ;)

5. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Opnieuw zijn er geen FB Miles bijgeschreven deze maand en loop ik inmiddels al 2 maand achter met miles. Amex support geeft aan er mee bezig te zijn, maar het probleem lijkt nog steeds niet opgelost te zijn. Ik zie leden hier ook last hebben van miles die nog in de "wacht" staan.

bedeve vindt dit leuk.
  6. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Ik wacht nu al 3 maanden op m'n 40K-miles. Telefonisch kwam ik geen stap verder anders dan het is opgelost of binnenkort is het opgelost.

Vorige week een klachtbrief geschreven hierover. Hoop dat het nu wat dieper in de organisatie doordringt..

7. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Ik moedig iedereen met hetzelfde probleem aan om ook Flying Blue te bellen. Die kunnen dan vanaf de andere kant wat druk zetten.

Bjorn en Ruut vinden dit leuk.
  8. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Dat ga ik morgen zeker doen!

BartF vindt dit leuk.
  9. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Afgelopen weekend dus via de chat gedaan en ze gaven aan dat dit binnen 10 werkdagen opgelost zou zijn. Anders bel ik inderdaad zo weer opnieuw

BartF en Ruut vinden dit leuk.
  10. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb ook maar weer eens een klachtenbrief gestuurd - ze schreven nu een brief terug (in plaats van terug te bellen). Daarin geven ze aan geen timeline te willen geven wanneer de zaak is opgelost, omdat ze geen beloftes willen doen die ze niet waar kunnen maken....

bedeve, Bjorn, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. bedeve

bedeve Newbie

Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    3 maanden zit ik nu tegen mijn Miles aan te kijken in mijn Amex account, maar er wordt niets van dat aantal overgeschreven naar mijn Flying Blue account.
    Jij roept nu op om Flying Blue te bellen.
    Dat heb ik ook gedaan maar in feite zijn die geen partij..
    Immers zij krijgen pas zicht op jouw Miles als AMEX die heeft overgeboekt....

Ik heb de indruk dat het een Nederlands probleem is .
    In een forum als Flyertalk lees je er nix over

Nu zag ik een podcast Lets Talk Loyalty waarin de directeur van de NL tak van Flying Blue . Gerben Sikkema , een verhaal had over de groeistrategie in samenwerking met hun partners.
    Groeistrategie heeft alleen zin als je partners je imago niet beschadigen ....
    Daś wel een aanleiding om Gerben te benaderen over de Amex problemen .
    Via Linkedin bijvoorbeeld

https://www.linkedin.com/in/gerbensikkema/

Laatst bewerkt: 9 jun 2022
    BartF, lloydje33, Bjorn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Je kunt inderdaad beter een melding doen bij AMEX. Enorm vreemd dat dit zo veel voorkomt onder Nederlandse klanten. Als dit nog langer duurt zeg ik mijn FB kaart op, want vrij nutteloos om er nog voor te betalen.

BartF, lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  13. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Hier idem, voor mij heeft de FB Gold card nu weinig extra waarde.
    Opzeggen en ik ga wel verder met de Amex Plat.

14. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Voor geintreseerde hier is die podcast te vinden.

Nelfrikandel, BartF, bedeve en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. bedeve

bedeve Newbie

Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    BartF vindt dit leuk.
  16. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    De Gold > Platinum upgrade aangevraagd 2 weken terug, krijg ik nu een mail of ik me wil identificeren dmv uploaden paspoort..
    Nog nooit gehad met een upgrade...ik vrees dat dit misgaat :confused:

17. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Nee dit is normaal. Paspoort en iets van een bankafschrift/energienota dat je op het adres woont wat je opgeeft,

18. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Okay we wachten het rustig af..als het me maar niet mijn 75k miles kost ;)

lloydje33 vindt dit leuk.
  19. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
  20. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Aangezien Amex nooit IT problemen heeft is dit vast na een belletje snel opgelost ;)

Deel Deze Pagina