Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. vinrf

vinrf Newbie

Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Dat antwoord krijg ik ook zojuist. Super irritant.

2. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    627
    Trofeepunten:
    348
    Zou het kunnen dat mensen op deze lijst komen omdat AMEX wil controleren of er niet gefraudeerd wordt? Dus gewoon standaard in deze gevallen de automatische overschrijving blokkeert voor een extra controle, maar na goedkeuring deze niet weer automatisch aanzet (zoals je zou verwachten)?
    Ik kan me voorstellen dat bij fraude de miles snel door de fraudeurs gebruik worden zodat AMEX ze niet meer terug kan halen.

3. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    Trofeepunten:
    508
    Bij mij heeft dit 7 maanden geduurd, de enige oplossing (en dit zou ik gewoon eisen) is dat je hele account opnieuw wordt ingesteld.

ik heb vervolgens wel een mooie compensatie ontvangen.

4. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Bij mij ook geen overboeking. Drie keer gebeld, geen een keer terug gebeld. Tijdens laatste gesprek zei de medewerker dat het probleem bekend is en opgelost zou zijn… nou, niet dus

5. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Ik ga maar weer eens bellen

6. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Precies dit heb ik gezegd; m'n account opnieuw instellen. Maar die optie bestond volgens de medewerker überhaupt niet, kon niet en was onmogelijk.
    Hoeveel compensatie heb je uiteindelijk gehad?

7. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Het is ook maar net wie je aan de lijn krijgt. De medewerker die ik sprak kon in het systeem zien dat m'n account gereset was door iemand van de back office.

Mijn bijboeking zal de 28e plaatsvinden.
    Maar naar die compensatie ben ik ook wel benieuwd.

8. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Is er binnen de AMEX site een mogelijkheid om te zien hoeveel FB miles ik per maand verdiend heb? Afgelopen maand had ik ongeveer 6000 miles maar weet het niet meer precies; normaal zouden ze al meer dan een week op mijn FB account moeten staan, maar nu voor het eerst sinds ik de kaart heb is er (nog) niks overgegaan op de vaste datum, en staat de teller weer op slechts 119 miles bij AMEX.

9. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Als je de PDF met het rekeningoverzicht van de afgelopen maand download kun je zien hoeveel miles er zijn overgeboekt

Laatst bewerkt: 29 mei 2022
    Tim82 vindt dit leuk.
  10. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Er gaat de laatste tijd behoorlijk wat mis met overboeken van grote hoeveelheden FB miles.

Check het op je overzicht en als het niets klopt, bellen.
    De enige oplissing is dan dat Amex je FB account reset waardoor het de volgende periode wel overgeboekt wordt.

Meestal, want ik wacht op 40K miles en die zijn ondanks de reset nu weer niet overgeboekt...:mad:

11. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Ja, lekker die referral acties van Amex - je lekker maken met veel miles en dan vervolgens niet overboeken

Ruut vindt dit leuk.
  12. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Ja dat dus.
    Dit is echt heel irritant, je zou maar net een reward ticket willen boeken. Heel amateuristisch allemaal.

13. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Toch ook ongelooflijk dat AMEX hier geen centrale oplossing voor vindt. Zoals ik hier lees zijn er veel kaarthouders die hetzelfde probleem ondervinden en individueel een reset moeten aanvragen?!

Ruut vindt dit leuk.
  14. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Exact, en dan heb je bij Amex te maken met veel nieuwe medewerkers die van de hoed of de rand weten...

Bizar dat ze dit niet centraal doornemen, mij werd verteld dat ik niet de eerste was die hiervoor belde. En nog steeds is het niet opgelost.

15. vinrf

vinrf Newbie

Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Ik was dus inderdaad van plan een reward ticket te boeken wat nu niet kan. Ga morgen maar even bellen want maanden wachten vind ik geen prettig vooruitzicht…

16. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    De 28e zouden m'n miles eindelijk worden bijgeschreven, maar helaas.

Vandaag word ik teruggebeld door Amex om te kijken of het inderdaad gelukt is. Wordt een leuk gesprek:confused:

Carel1 vindt dit leuk.
  17. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Even reageren op mijzelf.

Ik werd dus, ondanks de afspraak, niet teruggebeld maar dan bel ik zelf maar weer, redelijk geïrriteerd.

Bijna 3 kwartier aan de telefoon gezeten met een aardige dame, ze deed haar best en was ook verrast over de oplossing die ik zelf aandroeg. Dat was dus dankzij de forumleden hier, over bijvoorbeeld het resetten van het account.

Ze hield ruggespraak met back office maar kennelijk zitten daar ook onervaren medewerkers. Resetten is geen optie want dan kunnen er ook rewardmiles verloren gaan...
    Goed, ze gaan ermee verder en binnenkort is het echt opgelost.

Ik heb haar uitvoerig duidelijk gemaakt dat de blokkade komt omdat iemand gebruik maakt van de referral en ook de ervaringen van meerdere forumleden hiermee uitgelegd.
    De 28e is mijn dag van overboeken miles, maar omdat op 4 mei de reset heeft plaatsgehad is de datum misschien nu wel 4 juni...:eek:

Geen concrete oplossing kunnen bieden, ik begin er aardig klaar mee te zijn. Ik wacht nog heel even tot de 4e, ondertussen wat verhalen op de socials gefulmineerd, maar het houdt een keer op!
    :mad:

Menno en Carel1 vinden dit leuk.
  18. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.306
    Trofeepunten:
    203
    Afgelopen maandag de nieuwe kaart in huis, vandaag de 60xp al bijgeschreven. Dit proces lijkt bij amex wel goed op orde. Nu hopen dat de 75.000 miles er ook netjes worden bijgeschreven.

Menno en Carel1 vinden dit leuk.
  19. Nelfrikandel

Nelfrikandel Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Wat is de gemakkelijkste manier om de FB punten te vernieuwen? Ik heb een lange tijd de reguliere AMEX, waardoor de FB punten binnenkort in rook opgaan. Een ticket boeken laat de agenda niet toe. Overgeboekte punten en 'shop for miles' houden ze apart bij helaas.

20. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    De reset werkt met minimaal 1 betaling van de FB Silver AMEX of hoger. Deze zou je aan kunnen vragen en dan na 2 maanden weer op kunnen zeggen. Zeker in het geval van de Silver kost het je niks en krijg je nog XP toe ook. Alternatief is een vlucht maken.

Ander alternatief is de FB entry kaart dan krijg je 24 mnd uitstel bij goedkeuring. Echter is deze kaart niet gratis (35 euro)

Nelfrikandel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina