Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Dit komt door de onnodige redirects die AMEX in haar systeem heeft. Die referral linkjes die iedereen kan genereren worden vervolgens nog 4x doorgestuurd naar uiteindelijk de juiste linkjes. Veel browsers zien dit als spam en blokkeren dit.

Zie onderstaande voorbeeld:
    Screenshot 2022-06-10 at 14.36.24.png

Robinho, Amsterdam, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Vrijdag gebeld door Amex. Het probleem met overschrijven van de FB Miles zou nu opgelost zijn en eind deze maand plaats vinden. Eerst zien dan geloven!

theflyingrobman vindt dit leuk.
  3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Die van mij zouden nu de 28e moeten zijn overgeboekt. Blijft spannend.

Kreeg wel compensatie van 170 Euro (jaarbijdrage) terwijl ik de kaart gratis heb via een referral. Ohja, en 3 maanden dubbele miles.

lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  4. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Ha, kreeg ook 170 euro credit, maar voor zover ik weet geen dubbele miles.

Ruut vindt dit leuk.
  5. TGV2

TGV2 Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Toevallig deze maand gratis extra krediet van Amex. :D

Het te betalen bedrag is 0,00 euro omdat uw nieuwe saldo lager is dan 15,00 euro. Zodra uw saldo deze grens overschrijdt, ontvangt u van ons een nieuwe maandafrekening met het te betalen bedrag.

6. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Apart, en bij welke kaart is dit?

7. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Zie in mijn Amex account dat Gold Platinum geworden is, hoop dat het goed gaat met de 75k punten! Is de "glitch" er nog dat je na 1 euro spend al je miles krijgt?:p

8. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Nee dat is 3k sinds januari.

9. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Amex haar belofte voor de missende miles die ik al zou moeten krijgen, zijn niet binnengekomen. Net voor de 3e keer contact opgenomen met een licht geïrriteerde houding waarom het zo'n puinhoop is. Ook aangegeven dat de kaart nu enorm nutteloos is.

Dit keer geven ze aan dat ik de punten eerste week van juli ontvang. Ook geen compensatie of korting op jaarbijdrage zoals hierboven wordt gemeld.

Ruut vindt dit leuk.
  10. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
    Ik begrijp niet waarom dit zo moeilijk voor Amex is om op te lossen. Vorig jaar had ik precies het zelfde probleem en heb toen iets van 3-maanden moeten wachten voordat ik mijn FB miles ontving.

Ruut vindt dit leuk.
  11. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.306
    Trofeepunten:
    203
    Volgens mij zit ik nog niet eens op de benodigde 3k uitgaven, maar zie de 75.000 miles al staan als ik inlog bij Amex. Benieuwd of alles komende maand netjes op mijn FB account terecht komt.

Amsterdam en lloydje33 vinden dit leuk.
  12. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Goedenavond Allemaal,

Even een vraag, mocht de KLM mijn vlucht naar Kroatië schrappen 15 juli, dan zit ik met enorme kosten die ik niet terug krijg. AirBNB, boothuur, valet parking etc.

Heeft een van jullie een idee of dit onder de verzekering van AMEX gereclameerd kan worden? Ik heb FB PLAT en classic gold en met beide betalingen gedaan.

Alvast bedankt, mvg, Vincent

13. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Typisch AMEX, ik heb binnen een week +3K spend (13.06 behaald) en geen punten nog...

Ruut en lloydje33 vinden dit leuk.
  14. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ongelofelijk toch? Jouw voorbeeld alleen al. Zo zullen er velen zijn..Dit kan niet anders dan een enorme staart krijgen toch?
    Ik ga de amex verzekerings voorwaarden nog ff herlezen. Maar of dit onder "reis (ongemakken-) verzekering o.i.d. valt ...ben ook benieuwd.."

vanIJsselmuide vindt dit leuk.
  15. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Ik denk dat dit onder de annuleringsverzekering van de FB Plat valt: "Een vertraging optreedt die langer duurt dan 24 uur op de heenreis van uw reis"
    Max 10k vergoeding.

Daan3 en vanIJsselmuide vinden dit leuk.
  16. vedje

vedje Newbie

Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Vrijdag eens gebeld of er voor mij ook een aanbieding was bij het aanhouden van mijn platinum fb amex, nu er van die grote aanbiedingen zijn voor nieuwe leden. 10K miles en een extra mile per euro. Niet akkoord mee gegaan, en probeer het van de week nog een keer. Vorig jaar was het nog 20K en halvering jaarbijdrage (meer uitgaven dit jaar dan toen in ieder geval).

bedeve vindt dit leuk.
  17. FlyBlue

FlyBlue Newbie

Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    13
    Dat heeft bij mij een aantal maanden PLUS belletje gekost…. U wel zichtbaar in app dus hopelijk komt het nu goed bij volgende overschrijving naar flying blue o_O

18. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Gisteren ook gebeld maar kwam niet verder dan ‘het probleem is bekend en heeft de hoogste prioriteit’. De medewerker gaf dus ook niet aan dat het al opgelost is?

19. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Het is bij een aantal forumleden wel opgelost, bij mij ook. Het probleem en de oplossing zijn dus bekend.

20. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Hmmm, bij mij zijn de miles verdwenen bij het Amex overzicht, maar nog niet bij Flying Blue bijgeschreven….

Deel Deze Pagina