Vandaag zag ik voor het eerst dat de scanner op WAW mensen uit de verkeerde zone niet door laat: "zone not open" en die worden door de agents gewoon weggestuurd. Eindelijk, dat hadden ze al veel eerder moeten doen. Gevolg is wel dat iemand zonder SP die samen met iemand met SP niet tegelijk kan instappen. En natuurlijk de eeuwige discussies van Nederlanders: "waarom niet"
Dat de scanners alleen de juiste boarding zone toelaten is wel vaker zo. Dat is namelijk wel de oplossing, er moeten wat mensen tegenaan lopen en het wordt algemeen bekend. Nu hoop ik alleen dat bij de boarding zone ook kledingvoorschrijften gaan worden geintroduceerd, want ik betrap mijzelf erop dat ik door het warme weer er de laatste tijd uitzie als een boarding groep 5 passagier...
De medereiziger zonder SP krijgt toch dezelfde instapzone als de SP er? Tenminste dat is bij mij altijd zo. Mijn explorer vriendin krijgt ook altijd zone 2. (pax in dezelfde boeking bedoel ik uiteraard.)
Geen ervaring mee, mijn reisgenoten hebben zelf plat/gold, dus nooit een probleem geweest. Mss hadden die mensen voor mij niet dezelfde PNR?
Ik heb onze vier boarding passes er even op nageslagen en we hebben alle vier zone 3 (FB Silver) gekregen (ook al is niet iedereen FB Silver)
Yes dit is standaard, alleen zal er geen skypriority op de boarding pass staan bij zone 2, maar je kunt dus wel samen boarden. In Wenen gaan de poortjes ook niet open voor de verkeerde boarding zones. Nu zit ik zelf in zone 2 maar blijf ik tegenwoordig even staan om te genieten van de vooral Nederlandse voordringers die dan doen alsof ze geen Engels begrepen als ze met de staart tussen de beentjes aan de kant worden geschoven
Wat ik dan weer leuk vindt is om af en toe de rij voorbij te lopen, vies aangekeken te worden, maar dan wel gewoon toegelaten te worden. Ik kan het redelijk goed timen als er geen vertraging is wanneer het boarding process in volle gang is, en dan wil ik nog wel eens doorlopen. Al maakt het me eigenlijk niet uit om als laatste aan boord te gaan, de laptop kan eigenlijk altijd wel bovenin, en de andere tas hou ik toch liever bij me, en zolang je Economy Comfort zit kan dat. Bij Air France daarintegen zijn er toestellen waar dat wat minder prettig zit, maar daar is men vaak wat assertiever in het vinden van een plek, ik krijg daar ook vaker op mijn plek een handgeschreven kaart en een flesje water als waardering.
Afgelopen keer vanaf Wroclaw werd er niet in zones geboard (er waren wel bordjes maar werd niks over omgeroepen). Wellicht omdat ik de enige passagier met SkyPriority was. Uiteindelijk naar voren gelopen bij start boarding en mocht naar binnen.
Ik zal blij zijn als KLM op Schiphol ook eens een keer gaat boarden in zones en de poortjes daarop instelt. Ik ben altijd zone1 en dat gedrang van die mensen met zone 3 of nog lager is iritant. Net zoals de voorrang voor mensen met kinderen.
Zijn de pieren (vooral Schengen) op AMS ook niet een beetje te smal om fatsoenlijke rijen te vormen? Wel met je eens hoor.
Laatste ervaringen; gasten kregen ook zone 2 om te boarden. Hoe is het nu met doorlaten van 'gasten' naar de prio boarding? Ik heb er nog nooit problemen mee gehad na SkyPriority check-in balie de roltrappen op, maar zag twee weken geleden een Schiphol medewerker nauwkeurig alle tickets checken.
Nu nog op Schiphol. Of als Gate agents gewoon weer even controleren op het SP logo hoeft dit niet nodig zijn, maar dit laatste gebeurt toch niet meer.
Gisteren op schiphol was men er wel bij mijn vlucht wel scherp op. Alleen zone 1 mocht er als eerste in, zone 2 passagiers werden teruggestuurd naar de rij.
Dan ben ik benieuwd wanneer 2 dan mocht? Ook apart of tegelijk met 3,4, en 5? Zodat dus nu zone 2 ook geen nut meer heeft zoals al het geval is met zone 3..
En werd dat ook bij zonde 3,4 etc gedaan toen 2 mocht boarden? Want Zone 1 is business, 2 is SkyPrio toch?