Inchecken in zones bij KLM/AIRFRANCE

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Roberto, 3 mei 2019.

  1. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    of scan je boardingcard
     
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Vandaag zag ik voor het eerst dat de scanner op WAW mensen uit de verkeerde zone niet door laat: "zone not open" en die worden door de agents gewoon weggestuurd.
    Eindelijk, dat hadden ze al veel eerder moeten doen.

    Gevolg is wel dat iemand zonder SP die samen met iemand met SP niet tegelijk kan instappen.
    En natuurlijk de eeuwige discussies van Nederlanders: "waarom niet"
     
    MoonJ, Mark020 en Ruut vinden dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Dat de scanners alleen de juiste boarding zone toelaten is wel vaker zo. Dat is namelijk wel de oplossing, er moeten wat mensen tegenaan lopen en het wordt algemeen bekend.

    Nu hoop ik alleen dat bij de boarding zone ook kledingvoorschrijften gaan worden geintroduceerd, want ik betrap mijzelf erop dat ik door het warme weer er de laatste tijd uitzie als een boarding groep 5 passagier...
     
    MoonJ, rickbeerendonk, Melchior en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    De medereiziger zonder SP krijgt toch dezelfde instapzone als de SP er? Tenminste dat is bij mij altijd zo. Mijn explorer vriendin krijgt ook altijd zone 2. (pax in dezelfde boeking bedoel ik uiteraard.)
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Geen ervaring mee, mijn reisgenoten hebben zelf plat/gold, dus nooit een probleem geweest.
    Mss hadden die mensen voor mij niet dezelfde PNR?
     
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Op dezelfde boeking laatst inderdaad ook zone 2 voor mijn explorer reisgenoot.
     
    westi vindt dit leuk.
  7. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    43
    Dat klopt, viel me laatst ook op, met explorer reisgenoot
     
    westi vindt dit leuk.
  8. FritsJ

    FritsJ Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb onze vier boarding passes er even op nageslagen en we hebben alle vier zone 3 (FB Silver) gekregen (ook al is niet iedereen FB Silver)
     
  9. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Yes dit is standaard, alleen zal er geen skypriority op de boarding pass staan bij zone 2, maar je kunt dus wel samen boarden. In Wenen gaan de poortjes ook niet open voor de verkeerde boarding zones. Nu zit ik zelf in zone 2 maar blijf ik tegenwoordig even staan om te genieten van de vooral Nederlandse voordringers die dan doen alsof ze geen Engels begrepen als ze met de staart tussen de beentjes aan de kant worden geschoven :)
     
    lloydje33, michiel1, westi en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Wat ik dan weer leuk vindt is om af en toe de rij voorbij te lopen, vies aangekeken te worden, maar dan wel gewoon toegelaten te worden.
    Ik kan het redelijk goed timen als er geen vertraging is wanneer het boarding process in volle gang is, en dan wil ik nog wel eens doorlopen.

    Al maakt het me eigenlijk niet uit om als laatste aan boord te gaan, de laptop kan eigenlijk altijd wel bovenin, en de andere tas hou ik toch liever bij me, en zolang je Economy Comfort zit kan dat.
    Bij Air France daarintegen zijn er toestellen waar dat wat minder prettig zit, maar daar is men vaak wat assertiever in het vinden van een plek, ik krijg daar ook vaker op mijn plek een handgeschreven kaart en een flesje water als waardering.
     
    Ruut en Carel1 vinden dit leuk.
  11. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen keer vanaf Wroclaw werd er niet in zones geboard (er waren wel bordjes maar werd niks over omgeroepen). Wellicht omdat ik de enige passagier met SkyPriority was. Uiteindelijk naar voren gelopen bij start boarding en mocht naar binnen.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  12. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Ik zal blij zijn als KLM op Schiphol ook eens een keer gaat boarden in zones en de poortjes daarop instelt. Ik ben altijd zone1 en dat gedrang van die mensen met zone 3 of nog lager is iritant. Net zoals de voorrang voor mensen met kinderen.
     
    MoonJ, FlyingDutch, Tim82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    2.423
    Trofeepunten:
    358
    Zijn de pieren (vooral Schengen) op AMS ook niet een beetje te smal om fatsoenlijke rijen te vormen? Wel met je eens hoor.
     
  14. dvanurk

    dvanurk Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Laatste ervaringen; gasten kregen ook zone 2 om te boarden.

    Hoe is het nu met doorlaten van 'gasten' naar de prio boarding? Ik heb er nog nooit problemen mee gehad na SkyPriority check-in balie de roltrappen op, maar zag twee weken geleden een Schiphol medewerker nauwkeurig alle tickets checken.
     
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Bedoel je de roltrappen naar de security? ‘Gasten’ hebben geen recht op priority security.
     
  16. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Nu nog op Schiphol. Of als Gate agents gewoon weer even controleren op het SP logo hoeft dit niet nodig zijn, maar dit laatste gebeurt toch niet meer.
     
  17. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Gisteren op schiphol was men er wel bij mijn vlucht wel scherp op. Alleen zone 1 mocht er als eerste in, zone 2 passagiers werden teruggestuurd naar de rij.
     
  18. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Dan ben ik benieuwd wanneer 2 dan mocht? Ook apart of tegelijk met 3,4, en 5? Zodat dus nu zone 2 ook geen nut meer heeft zoals al het geval is met zone 3..
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  19. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Ook in Stockholm gaat het poortje niet open met de verkeerde zone, top systeem :cool::D
     
    lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  20. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    En werd dat ook bij zonde 3,4 etc gedaan toen 2 mocht boarden? Want Zone 1 is business, 2 is SkyPrio toch?
     

Deel Deze Pagina