Inchecken in zones bij KLM/AIRFRANCE

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Roberto, 3 mei 2019.

  1. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Ja klopt - ik vlieg nagenoeg alleen binnen Europa en koop eigenlijk standaard upgrade naar business op incheck tijdstip voor grofweg 60 euro (van economy flex ticket), dus zone 1. Deze trip was anders want met gezin, iedereen economy flex maar geen upgrade gekocht.
     
  2. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Het is een keuze, ik begrijp echter de keuze van bepaalde vliegvelden niet, omdat niet zo in te stellen, zo conditioneer je het volk uiteindelijk wel...
     
    lloydje33 en LordH vinden dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Het houdt wel weer mensen aan het werk natuurlijk als men bij de ingang van de gates loopt te controleren op boading zone.
    Ik heb zelf geen ervaring of de poortjes op Schiphol niet werken, maar gezien de controle aan de ingang vermoed ik van niet, vraag ik mij toch af wat de reden is, ik begrijp dat je later in he proces beide 'lanes' wil kunnen gebruiken, (zodat je mensen er sneller doorheen hebt, en al staan ze in de slurf, je weet welke passagiers een connectie niet gehaald hebben zodat je kan beginnen met bagage offloaden), maar technisch moet dat vrij gemakkelijk zijn om te implementeren.
     
  4. Hildo

    Hildo Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Afgelopen tijd op CDG wordt vaker gecheckt op de zone 1 en 2 rij. Alleen staat er vaak een rij met mensen in de zone 1 rij die SP of niks hebben en de rij wordt niet van tevoren gecontroleerd door het personeel. Dan moet je alsnog met ‘ellebogen’ door de rij heen.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2023
  5. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Trofeepunten:
    428
    Laatst op CPH met een collega (geen FB lid) op dezelfde boeking wel netjes zone 2 samen met mij, dus het gaat de goede kant op.

    Wat nog wel lastig is, dat het binnen Europa verschilt per luchthaven of zone 1 apart of samen met zone 2 geopend wordt. Met zone 2 sta je dan of te ver weg, en moet "ellebogen", of juist te ver naar voren, en wordt "geëlleboogd".
     
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Of zone 1 en zone 2 samen gaan hangt natuurlijk ook af van het aantal business klasse passagiers, als dat er maar 2 zijn kan je net zo goed zone 1 en 2 doen, als je Europees 5 rijen hebt die maximaal bezet zijn heb je het over 20 man en dan is aparte boarding wel nodig.

    Daarnaast, boarding bij bus kan je ze ook net zo goed samen doen, wat dat aangaande zou ik het liever zien als bij mijn vrienden van Turkish Airlines dat je daar als statushouder of business klasse passagier apart direct vanaf de lounge naar het vliegtuig wordt gebracht NADAT de reguliere passagiers aan boord zijn.
    Nu vlieg ik met Turkish altijd businss waardoor ik mijn bagage prima kwijt kan, ik kan mij zo voorstellen dat als als je statushouder bent en je komt aan boord nadat de rest al zit dat je je dan afvraagt waar je je bagage moet laten, dus vanuit dat oogpunt gezien is het voor statushouders mischien weer niet zo handig dat bus boarding.
     
    lloydje33 en ErwinLansing vinden dit leuk.
  7. Hildo

    Hildo Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Nu valt het me de laatste tijd op dat op sommige bestemmingen een aantal economy passengiers er een handje van hebben om de bagage bakken in business te gebruiken om hun handbagage in te doen als ze het vliegtuig in komen. Erg lullig als je een transfer van een long haul vlucht hebt en je hand bagage niet kwijt en er toch weinig mensen in business zitten.
     
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Dat zie ik ook, maar die hebben vaker gevlogen en weten dat het achterin niet zal passen.
    Bij Air France gaan ze dit trouwens actief tegen en dirigeren dit soort met passagiers verder naar achteren, bij de KLM zie ik dit niet en is het door drukte bij boarding ook niet altijd mogelijk.
     
  9. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Als gate agent kun je dit instellen wanneer je gaat boarden. Je klikt dan aan welke zones geaccepteerd worden. Meestal worden dan 1-2-3 aangevinkt en de rest komt dan in de 2de ronde.

    Instructies en gewoontes verschillen nogal per locatie/gate/agent/weer/wat dan ook - vandaar dat er ook veel verschillende ervaringen zijn.
     
  10. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Trofeepunten:
    428
    Dit gedrag is niets nieuws, dat heb ik al jaren gezien. Ook bij KLM controleren ze het soms, maar alleen in EBC en niet voor de arme EC, waar ik de meeste europa vluchten doorbreng. Gelukkig over het algemeen geen probleem als zone boarding wordt aangehouden en ze niet stiekem tien minuten te vroeg beginnen met boarden.
     

Deel Deze Pagina