Inchecken in zones bij KLM/AIRFRANCE

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Roberto, 3 mei 2019.

  1. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Volgens mij zei ik gisteren nog op een beetje decadente manier “excuuuuse me” terwijl ik me er doorheen worstelde :D:oops::rolleyes:
    Moeten ze ook maar een invoegstrook maken voor de late-from-lounge-arrivals :D
     
    Menno, lloydje33, TimH en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Vaak zijn er alsnog 2 rijen: een met skypriority bord en een zonder. Die met skypriority blijft vaak leeg zodra zone 3+ gaat boarden. Daar kun je later alsnog doorheen.
    Of langs de balie, waar ook gezinnen met kinderen en hulpbehoevenden pre-boarden.
     
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    De meeste mensen houden zich er braaf aan, ik hoef over het algemeen geen bagage in de bakken en hoef niet als eerste te boarden, tegenwoordig kan ik het, mits er geen vertraging is, zo timen dat ik vanaf de lougne zo in één keer doorloop tot in de slurf. Dat is dan mijn ultieme geluksmomentje dat ik dat just in time doe.

    Bij vertraging is de angsthaas in mij, ondanks dat op het bord de vertraging staat aangegeven, toch altjd nog voor het boardingproces begint bij de gate...
     
    Roberto, MichaelNight en lloydje33 vinden dit leuk.
  4. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Nou afgelopen maandag nodigde de kaartjescontroleur de massale 3+ rij uit ook via SP te boarden. Ik heb een enorme brul gegeven dat ik zone 1 was. Toen liet hij me wel voor.
     
  5. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    En die angst is helemaal terecht. Een aantal jaar geleden op een haar na mijn vlucht gemist hierdoor.

    Ik kwam aan en er stond een uur vertraging op het bord. Rustig de lounge in gegaan met een collega een paar biertjes drinken omdat we 2 uur moesten wachten. Na een uur moesten die biertjes eruit dus liep ik langs het scherm naar het toilet en er stond.. gate closing. Wij kwamen aansprinten toen de grondstewardes net de gate wou sluiten
     
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Vind je dit echt nodig?
     
  7. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Is sowieso een ander draadje toch?
     
    VinceG, Ambtenaruh, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ja ik vond dat nodig. Ik heb hard gewerkt aan een status en nu ik ervan kan profiteren wil ik dat ook. Dus hoort hij gewoon eerst de SP boarding rij af te werken voordat hij de meute voor mij laat gaan. En ja het is heel normaal om er wat van te zeggen. Het feit dat hij me gelijk voor liet bewijst al dat ik in mijn recht stond. Operationele redenen waren er ook niet. Ik laat zoiets niet gelaten over me heen komen. Ik kom lang en vaak genoeg op OTP dat ik weet dat het daar zo werkt.
     
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Dan ben je toch gewoon een ontzettende tokkie die zichzelf boven de rest verheven voelt? Het kan ook op andere manieren dan “een ontzettende brul” geven…
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273

    Nee dat kon niet op een nadere manier! Als je achteraan staat en je kon nergens voorbij dan kan je niet anders dan een brul geven. Jij bent er niet bij geweest en weet absoluut niet hoe de situatie was. Als je niet weet hoe de situatie was aub je verdere belerende commentaar voor je houden.
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Ik denk dat het meer is dat het wat bot overkomt. Aan de andere kant, men moet inderdaad wel op de juiste manier boarden, en niet omdat het vliegtuig dan sneller weg gaat maar juist omdat je dan kans hebt dat de bagage vooral boven je eigen zitplaats kan.
     
    MichaelNight en DuckDuck vinden dit leuk.
  12. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Inderdaad. Zoals ik al zei: er waren geen operationele redenen en na mij stonden er nog een paar Sky Priority boarders. Ja ik ben dan iemand die dan even een brul geeft. Zoals ik het omschreef kwam het misschien wel over alsof ik als een Neanderthaler aan boord probeerde te komen maar zo was te situatie ook zeker niet;).
    Ik denk ook gezien Ozzietukkers eerdere opmerkingen hier en zijn ervaringen te OTP dat ik het idee heb dat hij kan bevestigen dat je te OTP af en toe echt even je stem moet verheffen...;)
     
    Ruut en Carel1 vinden dit leuk.
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Niet alleen in OTP, dat geldt ook voor KBP, simpelweg omdat de mentaliteit ook anders is. Een wachtrij verloopt in oost Europa anders dan in bijvoorbeeld Azië om maar 2 uitersten te noemen.
    Ook Turkije is een land waar je dit kan tegenkomen, laten we het zo zeggen een afwachtende houding brengt je nergens…
     
    Ruut, Carel1, MichaelNight en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    Op KRK in het geheel geen handhaving op boarden volgens zone.
     
  15. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    370
    Trofeepunten:
    63
    Gate 7 op KRK is chaos. Druk, smal, geen bordje/scherm met waar priority boarding start. Er werd omgeroepen "boarding start straks per zone", maar de daadwerkelijke start van boarding werd niet omgeroepen. Ook niet dat begonnen werd met 1-2. Rechter rij kwam in beweging.

    Mensen uit de andere rij gingen lintjes openen 'want anders komen we er nooit tussen'. Toen ik aan een man die daardoor voor mij invoegde, vroeg ik of hij zone 1-2 was met "ja" beantwoordde, liet ik hem voorgaan.
    Toen hij bij de medewerker aankwam en hij hoorde "no sir, you are zone 5 so please step aside", had ik mijn geluksmomentje van de dag :D.


    Zone 3/4/5 werden los omgeroepen. Gelukkig wel jetbridge en geen bus.
     
    MichaelNight en Ruut vinden dit leuk.
  16. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Vandaag op ALC ging het perfect: echt aparte rijen en duidelijk gecommuniceerd zone 1,2. Vorige keer was nog een ramp met een soort invoegsysteem.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  17. Ctk

    Ctk Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13
    LAX was ook heel goed geregeld. Stonden bordjes met zones en mensen stonden in rijen daarachter.
     
  18. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Wat is de ervaring met KLM boarden per zone de laatste tijd? In Zürich afgelopen zondag werkte een dame zich nogal hardhandig voor mij en gezin (zone 2, alleen altijd zone 1), maar poortje zei "No" en gelijk was er een medewerker om haar ticket te bekijken - zone 5, naar achteren...
     
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    KLM doet dat steeds beter, helaas op hubs als AMS en CDG wordt het niet op de scanpoortjes "ingebakken"dat een boardingpass no geeft...

    En als je je handtekening klopt, dan zul je alleen zone 1 hebben als je business vliegt, als zilver ben je zone 3.
     
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Blijft toch apart dat andere vliegvelden dat wel voor elkaar krijgen om die scanners juist in te stellen he
     
    lloydje33 en LordH vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina