Inchecken in zones bij KLM/AIRFRANCE

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Roberto, 3 mei 2019.

  1. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    649
    Leuk Bevonden:
    1.253
    Trofeepunten:
    203
    Zone 1 is inderdaad business en 2 is SkyPrio. Ik zat zelf in zone 1 en ben direct ingestapt, dus heb niet gezien hoe het instapproces daarna is verlopen. Maar vermoed dat zone 2 toch wel afzonderlijk van zone 3/4/5 is gegaan, anders worden er waarschijnlijk teveel mensen pissig.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  2. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    647
    Trofeepunten:
    123
    ulti is ook zone 1, ongeacht reisklasse.
     
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Helsinki heeft dit ook. Komt er een groot kruis en een biep geluidje uit als je in de verkeerde zone board.
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2022
  4. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Bier geluidje?
    Misschien ook leuk als er dan een grote spotlight aangaat gericht op zo een persoon en dan dat zijn rode hoofd wordt geprojecteerd op een grote monitor met een vermelding erbij van "Wrong zone boarder !"
     
    Menno, michiel1, Urbanjazz en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik ben voor ;)
     
    Urbanjazz en MichaelNight vinden dit leuk.
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.649
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Op 20 AUG AMS-NCE werd er uitermate scherp gecontroleerd op zones, silvertje met zone 3 werd gewoon teruggestuurd toen zone 2 mocht boarden :D

    Gister NCE-AMS werd er ook goed in zones geboard, heerlijk dat je nu gewoon zodra in de lounge "boarding" op het scherm ziet staan, je naar je gate kunt lopen en in kunt stappen zonder dat je je trolley 5 rijen naar achter hoeft te leggen.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Op CDG wordt ook regelmatig (altijd) streng gecontroleerd. Afgelopen vrijdag ook een mevrouw met Zone 5 in de 1/2-rij...die werd 'unceremoniously' teruggestuurd naar de juiste rij. Walk of shame...

    On another note: ook irritant dat - als er al een rij gevormd is voor Zone 1/2 - er toch mensen zijn die zich er proberen tussen te proppen. Er staat een netjes gevormde rij en het grondpersoneel neemt echt wel de tijd en moeite om Zone 1/2 fatsoenlijk te laten boarden.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  8. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Mega-irritant dat zone 1 niet gewoon als eerste mag boarden maar dat zone 2 daar aan toe wordt gevoegd. Hou daar eens mee op KLM. Gewoon zone voor zone aub.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2022
  9. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    als 3 silver is wat is dan het verschil tussen zone 4 en 5 eigenlijk?
     
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Duur en goedkoop ticket. In Europa is een light ticket eco dan zone 5. Zone hangt af van status+ reisklasse+ ticketfare
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  11. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Hierdoor herinner ik me afgelopen juni een grappig voorval toen wij via CDG gingen en er in AMS een gigantische rij stond voor zone 1/2. Ergens achter ons stond een -ik denk van oorsprong- Spaanse (of Hispanic) jonge dame met (vermoedelijk) haar Nederlandse vriend.
    Ik hoorde haar opeens zeggen "en nou ben ik er klaar mee!" . Ze ging naast de rij staan en riep "Ik geloof er helemaal niks van dat jullie hier allemaal Sky priority zijn!! Ze liep naar voren naar de desk en luidkeels riep ze tegen hen dat ze die rij eens moeten filteren want ze wist zeker dat er mensen in de rij staan die er niet thuis horen.
    Teruglopend naar haar plek vroeg ze willekeurig aan mensen in de rij "Ben jij Sky priority?? Jij??
    Ze had een keer "beet" en stuurde een niet 1/2 de rij uit:D
    Verder had het succes want daarna ging een grond stewardess de hele rij langs zone 1/2 checken.
    De Spaanse jonge dame liep ook langs ons en ik zag haar kijken naar het Gold labeltje op mijn laptoptas en liet ons dus met rust:p
    De enige keer dat ik iets aan dat labeltje heb gehad. Het hielp me ontsnappen aan de Toorn van een boze heetgebakerde Spaanse:D:D
     
    BartF, Carel1, Ready2Board en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.858
    Leuk Bevonden:
    2.048
    Trofeepunten:
    358
    Ik ben bang dat ik daar wat minder goed op reageer. Het is niet de taak van een willekeurige passagier om mij aan te spreken, en doe je dat wel dan krijg je toch echt de wind van voren, want hoewel ik gewoon beschaafd ben opgevoed, ben ik ook principieel en hoeft iemand anders mij niet de les te lezen.
    En ik reis volledig incognito, aan mij zie je niet de status die ik heb, ik heb een hekel aan labels om daarmee te pronken.

    Ik kan mij meer ergeren aan mensen die doodleuk op mijn stoel gaan zitten en dan volkomen verbaasd reageren dat 4D geen raamplaats is, want dat hadden ze bij het inchecken aangegeven.
    Maar goed, er is geen discussie met mij, dat is na 2 seconden wel duidelijk. En hier vind ik uiteraard dat ik volkomen in mijn recht sta om de andere passagier aan te spreken... :D
     
    noppie vindt dit leuk.
  13. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Eens, ik verwacht van het grondpersoneel dat ze hun werk doen en er op toezien dat uitsluitend diegenen boarden wiens beurt het is.
     
  14. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Nou ik had hier al eerder het verhaal verteld van een Nederlands mannetje op ALC die van achter naar voor de Sp-rij afging met de vraag "Heeft U Sky priority?" "Nee? Dan ga ik voor U staan"..zoals jij hier bezig bent op dit forum kreeg ik het idee dat jij dat was :D:D:D;)
     
    Ozzietukker, Didymis, Godenzoon14 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ja en dat gebeurt dus niet en dat dan een grappige wijsneus denkt dat zij het dan maar even moet regelen zoals beschreven vind ik alleen maar grappig en zeker niet irritant..ik vond de hele scene gewoon vermakelijk tijdens het wachten..want dat wachten is al saai genoeg!;)
     
    Didymis en Carel1 vinden dit leuk.
  16. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    ^^
    Ik merk dat er op Schiphol langzaam aan iets meer gecontroleerd wordt op de zones, en dat juich ik alleen maar toe.
    Toch vind ik het in Amerika nog een heel stuk prettiger, daar houdt iedereen zich gewoon netjes aan de zones.
    Wat ik ook mooi vind is dat ze bij een vertraging en korte (internationale) overstap iedereen vragen om te blijven zitten in het vliegtuig, zodat Mr. X van rij 6 zijn vlucht kan halen.
     
    Carel1 en Urbanjazz vinden dit leuk.
  17. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Hoe gaan jullie ermee om als je met zone 1 of 2 aankomt lopen bij de gate als 3 en hoger al begonnen is te boarden? Die menigte voorbij lopen?
     
  18. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Meestal ben ik er wel als ze beginnen met boarden, ander loop ik er meestal voorbij. (mits er seperate lanes zijn). Echter sta je dan vaak in de jetty te wachten.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  19. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    Idem!
    Ik heb bij voorkeur geen handbagage (88% van m’n vluchten). En dan wacht ik nog liever tot de rij verdwenen is ipv de schuifel polonaise te doen.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  20. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Net als @lloydje33 en @Urbanjazz loop ik er langs als er een aparte rij is.
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2022
    lloydje33 en Urbanjazz vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina