Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Dat vind ik erg aardig, maar ik heb helaas geen FB kaart lopen nu. Dan is RobertFB de gelukkige ;)

2. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Hier 31 augustus aangevraagd, 10 september de 30 XP bijgeboekt.
    Nu maakte ik een switch van de reguliere Gold naar de FB Gold dus wellicht dat het proces dan wat sneller loopt.

3. Mitchel

Mitchel Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Dat is zeker krap, ik denk eerder dat het minimaal 24 december wordt ipv uiterlijk...

4. TGV2

TGV2 Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Deze mogelijkheid is toch beperkt tussen de hoofdkaarthouder en daaraan gekoppelde extra kaarthouders? Niet tussen willekeurige hoofdkaarthouders?

5. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Klopt

6. MartiniGomez

MartiniGomez Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Zeker, RobertFB ik zal jouw link gebruiken voor de aanmelding.

7. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Dankje!

8. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Vraagje over een kaart UPGRADE: heb nu een gold kaart en omdat ik zakelijk meer ga reizen overweeg ik weer een upgrade naar Platinum te nemen. Echter: ik heb ook Flying Blue Platinum status en wil de 60XP absoluut in 2022 bijgeschreven hebben. Worden bij een UPGRADE de mijlen en XP ook direct na aanvraag bijgeschreven, of pas als je de kaart een jaar hebt?

Indien het nu meteen is, prima, dan krijg ik ze nog dit jaar en dus ook eind volgend jaar. Mijn horrorscenario (vandaar deze vraag): stel ik doe een upgrade in Januari 2022, en krijg de XP pas na een jaar (=Januari 2023, 1 maand te laat…)

Dank!

9. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    De XP's krijg je z.s.m. bijgeschreven. In mijn geval was het binnen 10 dagen na aanvraag.

10. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Je ontvangt de XPs meteen na goedkeuring!

11. Johan10

Johan10 Newbie

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Wellicht ook goed om eens te vertellen dat het wel eens anders loopt met de aanbiedingen vanuit AMEX. Het toeval wilde dat één van onze gold cards vervangen moest worden en dat AMEX tot 4 x toe een andere kaart moest sturen omdat de pinfunctie het niet deed (oorzaak onbekend gebleven) en dat ongemak viel samen met de "verlengingsdatum'. Daarnaast ging er met het inloggen op de website nog e.e.a. buiten onze schuld mis wat AMEX ook beaamde en het had nogal wat omhanden om e.e.a. te herstellen. Er is van ons uit geen onvertogen woord gevallen want het werd uiteindelijk opgelost na vele telefoontjes in de maanden juli/aug/sept 21.
    Meerdere gesprekken gehad met verschillende medewerkers van AMEX voor een verlengingsaanbod vanaf eind aug en ook wel gewezen op het afgelopen ongemak. Standaard gelijkluidend antwoord AMEX: "Ik zie idd dat er het nodige mis is gegaan waarvoor nogmaals excuses maar wij kunnen nu geen aanbod doen."

Enfin, de gesprekken waren allemaal vriendelijk over en weer, de spend is denk ik niet hoog, 700 euro elke maand, geen claims ingediend en we zijn pas 2,5 jaar lid. Zero betalingsachterstanden gehad o.i.d. Geen aanbieding dus.....maandje op gesudderd en toen toch maar alle FB en regulier kaarten opgezegd.

Ik lees dan soms toch wel met enige verbazing de aanbiedingen die hier voorbijkomen.

Laatst bewerkt: 25 okt 2021
  12. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.760
    Trofeepunten:
    253
    bijna tot geen spend en weinig verleden... welke incentive heeft/had AMEX voor een aanbod ;)

Johan10 vindt dit leuk.
  13. Johan10

Johan10 Newbie

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Zal ongetwijfeld aan de orde zijn dat de lage spend van 700 pm een dingetje is, klanten proberen te houden....dat was eens een incentive :)

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  14. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Kreeg je toen je belde om op te zeggen niet nog een ‘last minute ‘ bonus?

15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Ik zat meestal tussen de 500 en 1000 euries maar de aanbiedingen vlogen me om de oren...

16. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Ik kreeg vandaag gewoon de 20.000 Mijl en 3 maanden dubbele punten. Ik vroeg gewoon of ik de reguliere aanbieding weer kreeg bij een jaartje verlengen. Was geen enkel probleem. Spend van ca. 800 Euro per maand. Vorige jaren meer. Even wachten tot de 20.000 punten zijn bijgeschreven en dan upgraden naar Platinum - ik verwacht volgend jaar weer veel te gaan reizen.

Carel1, EvdP en Escape vinden dit leuk.
  17. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb ook pas verlengd, is het mogelijk om een maand later te upgraden naar Platinum (en dan 60xp's krijgen) of is 6 maanden wachten nodig voor dit mogelijk is?

18. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Je kan op elk gewenst moment upgraden.

19. Mitchel

Mitchel Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Ik zit ook te twijfelen om Gold op te zeggen, vorige week gebeld en kreeg enkel de aanbieding 50% jaarbijdrage of Plat met 24k miles (wel volledige jaarbijdrage). Wel een grotere spend dan hierboven dus verbaas mij over de karige aanbiedingen.

20. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Voor m'n Gold verlenging kreeg ik ook het bovenstaande te horen (50% jaarbijdrage en 3 maanden dubbele miles), had toen laten weten dat ik vrienden heb die 20k miles hebben gekregen, dit werd mij toen ook aangeboden (100% jaarbijdrage, 3 maanden dubbele miles en 20k miles).

Had niet naar Platinum gevraagd. Zou mooi zijn als een upgrade naar Platinum mogelijk is met 50% jaarbijdrage, 3 maanden dubbele miles en 24k miles. Heeft een van jullie deze Platinum deal bij een upgrade of verlenging gekregen?

Carel1 en lloydje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina