Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Nelfrikandel

Nelfrikandel Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Helaas niet. Ik kreeg hem alleen voor de volledige jaarbijdrage en 24k punten. Zoals hierboven al genoemd lopen de voorstellen ver uiteen. Ik kreeg onder geen mogelijkheid een korting op de jaarbijdrage bij een spend van een paar duizend per maand.
    Mijn collega die een tiende spend daarvan heeft, kreeg €110 korting op de reguliere gold na een goed gesprek. Ik had iemand aan de lijn die de indruk maakte van een stagiair, achteraf had ik het gesprek moeten beëindigen en later terug moeten bellen. Dan weer een uur in de wacht moeten hangen maakt het niet heel aantrekkelijk.

Wat is jullie ervaring met de klachten afdeling? Ik denk dat ik die binnenkort eens probeer te bereiken en mijn verontwaardiging daar voorleg. Ik vind dit verschil best opmerkelijk en ben er ook niet helemaal tevreden mee.

2. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Het lijkt erop alsof er te veel onervaren nieuwkomers op het call centre zitten. Helaas is het enige dat je kan doen, gesprek beëindigen en opnieuw bellen. Wat misschien helpt, is bij de uitnodiging (tot beoordeling van de medewerker/ster) die je vaak na een telefoontje met Amex via de e-mail ontvangt invullen dat je zeer ontevreden bent en vooral waarom.

lloydje33 vindt dit leuk.
  3. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb bij een verlenging van de plat 300 euro gekregen, 3 maanden dubbele punten en 20.000 punten. Ik heb hem wel al een aantal jaren en tot nu toe nog nooit het volledige bedrag hoeven betalen.

Escape, lloydje33 en Frankb vinden dit leuk.
  4. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik ben net een maandje weer klant met een Goldcard via een link hier, en zie net dat er 5000 welkomst bonusmilles zijn bijgeschreven, terwijl ik 20.000 had verwacht. Sowieso zijn bij reguliere nieuwe klanten 7500 miles de norm. Wat klopt hier niet?

5. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    5.000 miles krijg je wanneer je een Silver aanvraagt, maar daar was je al bekend mee natuurlijk. Afgaande op de huidige situatie bij Amex kan het telefoontje lastig worden: “ik zie op mijn scherm dat u geen Gold maar Silver heeft dus vandaar 5.000 miles”. Succes alvast met het gesprek!

Tim82, Ruut en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  6. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Volgens mij krijg je die 20.000 miles pas na 3 maanden, als je in die tijd een bepaald bedrag hebt uitgegeven met je kaart.

Waar die 5K dan vandaan komt....

Tim82 vindt dit leuk.
  7. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    Trofeepunten:
    508
    Bonus krijg je zodra het minimumbedrag behaald is.

Amsterdam, Ambtenaruh, Tim82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Net even gebeld, had binnen een minuut iemand aan de lijn. Wat @Godenzoon14 zegt zei de dame aan de lijn ook, en terwijl ze het zei verbeterde ze zichzelf al met: Oh ik zie dat u met 4300€ daar al ruim overheen zit, vreemd.

Ze gaat het uitzoeken en belt binnen 10 werkdagen terug.

lloydje33 en BartF vinden dit leuk.
  9. searcher

searcher Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Ik kan binnenkort mijn vrouw refereren via mijn American Express voor de flying blue Gold Card.
    Nu ben ik de voorwaarden aan het lezen maar klopt het dat er geen minimale uitgave meer bestaat om voor beidde de bonus punten te ontvangen ?

10. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    Trofeepunten:
    508
    Jij krijgt de bonus sowieso als de aanvraag is goedgekeurd, voor je vrouw geldt er wel een minimum uitgave bedrag, €1500 in de eerste 3 maanden geloof ik.

searcher vindt dit leuk.
  11. searcher

searcher Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Dankjewel
    Die 1500 kon ik me ook herinneren maar kan ik even niet terug vinden in de voorwaarden via de app.

12. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat is nog steeds € 1500 uitgeven binnen 3 maanden. Zo gauw je vrouw dat bedrag heeft uitgegeven, worden bij haar de 20k miles bijgeboekt.

13. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Zowel in de app en na het doorklikken op de amex site vind je in de algemene voorwaarden het volgende:

App: 20.000 Miles cadeau indien de introducé minimaal € 1500 besteedt in de eerste 3 maanden na goedkeuring van de aanvraag.

Site: U ontvangt tijdelijk 20.000 Miles cadeau indien u minimaal € 1500 besteedt in de eerste 3 maanden na goedkeuring van uw aanvraag.

Waar in de voorwaarden in de app echter staat dat de kaart het eerste jaar gratis is, staat op de site 50% korting. Aangezien de aanvraag via de site verloopt en niet via de app zal de laatste leidend zijn (al weet je met Amex uiteraard nooit waar je van moet uitgaan).

14. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De kaart is het eerste jaar gratis. In augustus jl heeft mijn vrouw via mij een FB Gold aangevraagd.

15. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Wellicht dat dit recent is veranderd. Dit zie ik als ik mijn eigen link volg:

Bijgevoegde bestanden:

16. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Je hebt gelijk. Ik denk dat het heel recent is gewijzigd.

17. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    In diezelfde maand heb ik ook via jouw link een Gold kaart aangevraagd. Die was toen inderdaad gratis.
    Vanaf oktober dus niet meer...

18. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Mijn dank voor het gebruiken van mijn link is groot ;).
    Veel plezier met de Amex !
    Via een link aanvragen is de FB Amex jarenlang het 1e jaar gratis geweest. Misschien is er volgens Amex te veel gebruik van gemaakt?

Ruut vindt dit leuk.
  19. Luytelaar

Luytelaar Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Als je zelf al een Gold Card hebt en je vraagt er nog eentje aan voor een persoon in hetzelfde huishouden is die card toch altijd al gratis? Niet alleen het eerste jaar.

20. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Graag gedaan, had hem nodig voor de XP's en de reguliere opgezegd.
    Zou best kunnen dat ie nu daarom maar een half jaar is. Goed hierna neem ik dan een half jaar de reguliere platinum:cool:

Carel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina