Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Beste Carel1, was deze deal incl. de jaarlijkse kaartbijdrage van € 170?

2. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Correct, je verlengt de kaart tegen het normale tarief. Als bedankje krijg je de 20K miles plus 3mnd dubbele punten.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  3. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor je reactie, is de deal hetzelfde voor een verlenging van een silver, gold en platinum kaart?

4. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    De bovenstaande actie is voor de gold kaart. Voor silver en plat zijn er andere bonussen maar hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

5. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb € 170 betaald. In plaats van de genoemde aanbieding kon ik € 85 korting krijgen. Ik heb gekozen voor de 20k miles en 1 extra mile per bestede €.

Amsterdam, Vliegende_Keep en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Naast de opmerking van @lloydje33, de deal is ook afhankelijk van de jaarlijkse spend. Hoe meer je uitgeeft, hoe liever AMEX jou behoudt als klant.

Amsterdam en lloydje33 vinden dit leuk.
  7. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Vanochtend "even" gebeld. Na 10 minuten kreeg ik de melding dat ik als volgende aan de beurt was. En dat duurde nog eens 15 minuten. Geen optie om teruggebeld te worden, komt door mijn buitenlandse nummer.

Ik kreeg korting van 300 EUR op mijn plat kaart + 3 maanden dubbele punten.

Carel1, Amsterdam en michiel1 vinden dit leuk.
  8. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik kreeg voor de verlenging van de Plat kaart 300 euro terug, 20.000 punten en 3 maanden dubbele punten. Voor de verlenging van de FB silver kreeg ik 20.000 miles (deze moet ik nog krijgen) en 3 maanden dubbele miles.

Carel1 vindt dit leuk.
  9. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Had ik toch iets meer moeten aandringen :(

Ruut vindt dit leuk.
  10. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb de 20.000 Miles nog niet gekregen dus misschien hebben ze me punten gegeven ipv Miles. Ik moet even tot begin november wachten dan weet ik meer.

westi vindt dit leuk.
  11. Telebarrer

Telebarrer Newbie

Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb vanochtend om iets na 8:30 gebeld en ik had binnen 5 minuten een medewerker aan de lijn.

Ik heb vriendelijk gevraagd of ze voor het verlengen van mijn Goldkaart nog een mooi verlengingsaanbod in de aanbieding hebben. Ik kon kiezen uit 20.000 miles en 3 maanden dubbele punten of 50% korting op de jaarbijdrage en 3 maanden dubbele punten. Ik heb gekozen voor optie 1.

12. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Heb deze week ook verlengd, nog geen 20k miles ontvangen, zal ook wachten tot de eerste week november voor ik weer contact met Amex opneem.

13. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Die 20.000 miles worden aan het einde van de maand bijgeschreven, samen met de (dubbele) miles die je die maand hebt verdiend.

14. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb gebeld en krijg de miles begin november. Dus toch punten en miles gekregen. Mazzel gehad waarschijnlijk.

Carel1 vindt dit leuk.
  15. MartiniGomez

MartiniGomez Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Mevrouw Gomez en ik willen beiden een Amex FB Gold Card aanvragen. Om de 20.000 miles en XP te krijgen moet er binnen 3 maanden EUR 1.500 worden uitgegeven, klopt dat? Ik zou die XP pas in 2022 willen krijgen, komen die ook pas als die EUR 1.500 is bereikt of vallen die nog in 2021 als ik mij nu aanmeld maar nog niet die EUR 1.500 uitgeef? Ik voorzie pas uitgaven op de kaart eind december/begin januari als we naar de VS gaan.

Als een van jullie mij aanmeldt, wanneer kan ik dan zelf een volgende kaart aanvragen voor mevrouw Gomez en krijgen zowel zij als ik dan 20.000 miles? Moet ik dan eerst die EUR 1.500 hebben uitgegeven voor ik een nieuw 'lid' aan kan melden?

Ik ben zzp-er en mevr Gomez is in loondienst. Maakt dat nog iets uit voor de duur van de aanvraag?

Menno, Carel1, Frankb en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Je krijgt de XP bij de eerste maandafrekening, dus je zou deze dan na 1 december moeten aanvragen.

Zodra je kan inloggen voor jouw kaart, kan je een uitnodigingslink aanmaken. Ook zonder de uitgaven.

Zolang het jaarinkomen hoog genoeg is voor de kaart (20.000 euro), zou dat niet uit hoeven maken.

MartiniGomez vindt dit leuk.
  17. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    De XP ontvang je sowieso, de 20.000 miles nadat je EUR1.5000 het uitgegeven. Ik denk dat je zodra je je eigen card hebt ontvangen meteen iemand anders kan aanbrengen. De acceptatie zal niet langer duren als zzp-er, als je je inkomen goed kan documenteren.

MartiniGomez vindt dit leuk.
  18. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik zou even wachten met aanvragen tot medio december. Mijn echtgenote heeft begin augustus via mij een FB Amex Gold aangevraagd en de 30 XP werden bij haar al op 27 augustus bijgeschreven.

Ruut, MartiniGomez en DirkOnTour vinden dit leuk.
  19. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    That's okay, Meneer Gomez!

20. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Dat lijkt me de beste oplossing. Overigens kun je met Share & Fly van Amex de miles tussen jullie beide accounts overzetten.

Deel Deze Pagina