Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Dit is inderdaad de beste optie om in contact te komen. Idioot dat het zo moet gaan, Amex is niet wat het geweest is….

Carel1 vindt dit leuk.
  2. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Vandaag via de website met Face-time contact opgenomen na telefonische lange wachttijden. Of het toeval was of niet, maar na 10 minuten iemand aan de “bel”

3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Dit kan ik beamen.
    Zelf ook om exact 0800uur gebeld en binnen een paar minuten iemand aan de lijn.

Carel1 vindt dit leuk.
  4. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.760
    Trofeepunten:
    253
    Sssssssttttt niet teveel klappen :p... zo zou je ook nog eens extra miles kunnen verdienen elke maand ;)

MilesHunter, Carel1 en BartF vinden dit leuk.
  5. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    Trofeepunten:
    508
    Amex moet officieel 90 dagen wachten met het terugboeken, aangezien er storneringen etc. kunnen plaatsvinden in deze periode, vandaar dat het lang kan duren. Toen ik het zelf had, heb ik even gebeld en had ik het binnen 10 dagen op mijn rekening staan.

Voor wat betreft de bereikbaarheid, zoals anderen al hebben aangegeven: of vroeg bellen of gebruik maken van de terugbeloptie, snap dat het vervelend is en niet zoals zou moeten (lange wachttijd door de KYC verificaties waar velen voor bellen) maar zo'n ramp is het ook weer niet.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  6. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Ik krijg de terugbel optie niet aangeboden (ook al wordt dat opgelezen in de speak), waarschijnlijk omdat ik via een buitenlands nummer bel. Goed om te weten, als er anderen toevallig op reis zijn en AMEX willen bereiken.

Ruut vindt dit leuk.
  7. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.306
    Trofeepunten:
    203
    In mijn geval stonden de refunds al langer dan 90 dagen op mijn kaart, maar ging het er volgens de 3 medewerkers die ik gesproken heb echt om dat er een exacte match tussen de ontvangen refunds en de oorspronkelijke betalingen moet zijn. Dit als maatregel tegen fraude en witwassen. Ondanks dat het alleen klm en expedia refunds betrof durfden de AMEX medewerkers het niet aan om het credit saldo naar mij over te maken. Het jammere was alleen dat ze allemaal zeiden het wel te zullen overmaken, maar niemand de daad bij het woord voegde.

8. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Pas hier heel erg mee op, vind AMEX niet leuk weet ik helaas uit eigen ervaring.. ;)

9. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    382
    Trofeepunten:
    63
    Klopt. Ik had ze binnen enkele dagen aan de telefoon toen ik mijn tegoed op deze wijze opnam.

10. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ook een soort van terug bel functie dus

michiel1, FlyRemco, Carel1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.350
    Trofeepunten:
    508
    En wat was de reactie dan? Kan me goed voorstellen dat de medewerker persoonlijk best begrip voor de situatie zou hebben als je niet bij je eigen geld kunt...

12. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Grote zucht. De grote vreugde om meteen aan de beurt te zijn na bellen om 8 uur, eindigde na een gesprek van ruim 20 minuten dat ik maar een klacht per brief in moet dienen. Sorry AMEX, dit gaat echt niet voor die prijs!

Nog steeds de fout die @Frankb ook krijgt, dat "gespreid betalen voor deze kaart (momenteel) niet beschikbaar" is. Een paar weken terug was het excuus, dat KLM de transactie te dicht op de maandafrekening (2 dagen) ingediend had. Nu is het excuus, dat er "LATAM AIRLINES" in de transactie staat. Geen enkel begrip voor, dat het een reis met AF/KL is besteld op klm.dk en betaald via de KLM Platinum Service. Ook geen enkel begrip voor het feit, dat dezelfde fout vorige maand optreede bij een transactie waar wel KLM op stond. De laatste woorden:
    - "Er is geen fout in het systeem."
    - "Kunt U dan uitleggen, waarom er LATAM op de transactie van KLM staat?"
    - "Ik heb het aan iemand hoger gevraagd, en er is geen fout in het systeem. Het spijt me."

Wordt vervolgd...

Frankb, Ambtenaruh en Nelfrikandel vinden dit leuk.
  13. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Daar word je toch moedeloos van....

14. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.760
    Trofeepunten:
    253
    Schot voor de boeg: "het staat zo in mijn script".... Ze kunnen er vaak ook vrij weinig aan doen en de mogelijkheid tot eigen invulling binnen gestelde kaders ontbreekt hen volkomen... Daarmee gaat het probleem nog niet mee opgelost worden..

15. willemaq

willemaq Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    OK, dank voor de tip om direct bij opening van de shop te bellen. Had keurige vent aan de lijn, en we hebben het na kleine 20 minuten opgelost. Er is toegezegd dat ik het geld binnen/over 10 dagen overgemaakt krijg. Zeker, ik heb hier ook bijdragen gelezen waarbij er niets kwam na tien dagen, maar ik houd even mijn vingers gekruist dat het goed komt. Medewerker was te solide voor slordigheid.
    Wat is het probleem met die slechte bereikbaarheid? Van alles, maar de actie om iedereen zich opnieuw te laten identificeren heeft niet geholpen. Ik denk dat ze redelijk overdonderd zijn door alle telefoontjes die daarop gekomen zijn. Ze hebben nu hulptroepen ingevlogen die binnenkort gaan helpen. Dank nogmaals voor alle aandacht. Ik meld over dag of veertien het uiteindelijke resultaat.

FlyingFonz, Carel1, Daeni en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    382
    Trofeepunten:
    63
    Ik was eerlijk gezegd nogal verbaasd over het telefoontje. Ik had namelijk tot twee maal toe geprobeerd om een bedrag (toch 5 cijfers) terug te laten storten maar dat was 'lastig' terwijl alle bedragen tot op de cent te herleiden waren. Opnemen via Paypal was makkelijk dus dat maar gedaan. Een paar dagen later belden ze om te vragen wat ik van plan was en of ik geld aan het rondpompen was (blijkbaar op dat moment iets dat veel voorkwam om MR te verdienen). De dame in kwestie was nogal wantrouwend en nauwelijks voor rede vatbaar. Dat gesprek heb ik dus beëindigd en later eea met onze zakelijke contactpersoon besproken.

17. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    627
    Trofeepunten:
    348
    @TimH ik denk dat er wat Wwft-alarmbellen waren afgegaan. Goed te zien dat die systemen werken.

18. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    382
    Trofeepunten:
    63
    Dat zal best maar als de creditering op mijn kaart identiek aan de originele betalingen zijn dan verwacht ik dat ik het bedrag zonder gezeur weer op mijn bankrekening kan laten terugboeken. Dat was niet het geval en dan ga ik vanzelfsprekend naar alternatieven zoeken.

BartF, Ruut en DirkOnTour vinden dit leuk.
  19. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Goedemiddag allen,

Even dubbel-checken... Iemand heeft via mij een kaar aangevraagd en gekregen. 20K staan bij mij al bijgeschreven. Als diegene de kaart niet een activeert en al helemaal die 1,5K niet gaat uitgeven binnen 3 maanden, kan dat consequenties hebben voor mij? Dat bv de punten worden teruggeboekt?

Ik kan de antwoorden niet zo specifiek terugvinden in de voorwaarden van deze actie, vandaar dat ik de vraag hier stel.

Alvast bedankt.

20. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    382
    Trofeepunten:
    63
    Nee, jij houdt jouw punten maar de ander krijgt ze alleen als aan de voorwaarden wordt voldaan.

vanIJsselmuide vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina