Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Nelfrikandel

Nelfrikandel Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb deze week mijn AMEX Gold opgezegd. Als ik nu een Platinum aanvraag krijg ik sowieso de 30k punten niet. Gaat de 50% korting op de jaarbijdrage wel lukken als ik nu een nieuwe aanvraag doe met een referral?
    Ik wilde telefonisch proberen te upgraden maar meer dan 24k punten bonus kon niet gegeven worden. De 50% korting op de jaarbijdrage was voor mij wel belangrijk.

2. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Als het goed is krijg je inderdaad de korting wanneer je nu via een referral de aanvraag doet. Vorig jaar lukte dit in ieder geval :)

Nelfrikandel vindt dit leuk.
  3. Nelfrikandel

Nelfrikandel Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Mooi! Dat zou ideaal zijn want dan probeer ik hetzelfde als 2 jaar terug. Halverwege het platinum jaar bellen dat het gebruik tegenvalt. Toen kreeg ik €250 korting op de jaarbijdrage van de flying blue platinum, wat uiteindelijk de kaart €50 voor een jaar maakte.

4. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb tot een paar duizend euro per overboeking nooit problemen ondervonden. Recentelijk nog wat overgemaakt. Lijkt er dus op dat Amex ‘m tegenhoudt. Heeft hij wel vaker zijn Amex gebruikt icm Paypal? Wellicht is er geen geschiedenis en wordt de transactie door de hoogte van het bedrag automatisch geblokkeerd. Eventjes anderhalf uur in de wacht staan en dan kan Amex het vast snel voor hem oplossen!

5. Nelfrikandel

Nelfrikandel Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Heeft hij wel zijn identiteit bevestigd bij Paypal? Als je meer dan €2500 overmaakt met je account moet Paypal verplicht een KYC uitvoeren. Hierdoor lukte een overboeking met AMEX bij mij ook niet jaren terug. Ik kreeg wel direct de melding dat hij om deze reden was tegengehouden.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  6. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    nou ik vind 3K per maand in Coronatijd een behoorlijke spend hoor...

Ambtenaruh en BartF vinden dit leuk.
  7. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Ik ook! Maar die 3k was in een heel jaar dus dat viel wel mee.

MoonJ vindt dit leuk.
  8. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Die melding ken ik ook. Na het bevestigen van de identiteit lukte het mij en anderen direct daarna de transactie alsnog te voltooien. Ik denk daarom dat dit nu niet het geval is. Een probleem aan de kant van Amex ligt het meest voor de hand.

Nelfrikandel vindt dit leuk.
  9. Nielsdejongen

Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Ik maak nu sinds 2019 gebruik van de Flying Blue AMEX Gold, echter heb ik ze nog nooit gebeld om te vragen naar een aanbod. Mijn kaart werd altijd automatisch verlengd in mei.

Nu lees ik hier dat het nut kan hebben om te bellen voor een aanbod, hoe gaat zoiets meestal in zijn werk? Heeft het zin om bijvoorbeeld vanmiddag te bellen en te vragen naar een aanbod, ook al wordt er pas in mei weer verlengd?

10. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik bel altijd een maand voor de vervaldatum en krijg dan altijd het gebruikelijke aanbod. Je kunt het natuurlijk altijd proberen en afhankelijk van de spend krijg je dan waarschijnlijk korting op de jaarbijdrage.

Amsterdam en EvdP vinden dit leuk.
  11. Nielsdejongen

Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Het is zeker niet tactisch om te bellen van: goh, ik lees dat velen allemaal miles en kortingen krijgen. Wat kunnen jullie voor mij betekenen? haha

12. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Probeer het meer in de trend van goh ik spend xx k money op de kaart en betaal nu xx bedrag jaarbijdrage. Ik overweeg om mijn kaart op te zeggen want duur, slechte accpetatie whatever. Vaak kijken ze even voor je en komen ze met een puntenaanbod + dubbele punten voor x periode of korting. Hieruit mag je dan kiezen. Dit kan je zoals @Carel1 al aangeeft maar 1x per jaar doen.

Amsterdam, Nielsdejongen en EvdP vinden dit leuk.
  13. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Dat is nou precies, wat ik geschreven heb aan de SAS Eurobonus mastercard. "Ik gebruik de kaart vooral voor reizen, en daar zijn er niet zo veel van nu. Ik hoor dat anderen daar compensatie voor gekregen hebben. Geldt dat ook voor mijn kaart?" Woeptie, 10.000 punten (wat niet te vergelijken is met AMEX bedragen, want een stuk goedkopere kaart)

MoonJ, Nielsdejongen, RobertFB en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Weet iemand wat het minimaal aantal miles je "verdiend" moet hebben met de AMEX kaart, om het over te laten schrijven naar flyingblue? Heb nu 2 miles staan, maar nog niks gebeurd. Of is dat altijd bij de maandrekening?

arjen05 vindt dit leuk.
  15. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Klopt, ze gaan automatisch over na je maandafrekening! Ik heb er laatst zelfs 12 gekregen over een bepaalde maand.

FlyingDuck vindt dit leuk.
  16. EvdP

EvdP Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Waarschijnlijk al ergens vermeld, maar kan het niet meer vinden.
    Is het nog mogelijk in NL om zowel een AMEX FB als een normale AMEX welkomst bonus te ontvangen binnen 1 jaar?

Ben weer in NL gevestigd, dus zojuist een FB gold kaart aangevraagd (en één van jullie krijgt ook de 20k Miles…).
    En wanneer ik weer meer moet reizen dan wil ik ook de platinum aanvragen.

Carel1 vindt dit leuk.
  17. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Mijn Gold kaart blijft zeggen:

"Onze excuses..
    De optie gespreid betalen is voor deze kaart (momenteel) niet beschikbaar."
    Met kleine rode lettertjes.

Is dat alleen voor mijn kaart, of zien anderen dat ook, want dan heb ik geen zin om in de telefoonrij te gaan hangen :)

Ruut vindt dit leuk.
  18. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Spannend wie de gelukkige is :D.
    Volgensmij krijg je niet twee keer de miles/points bonus, maar wel de korting op de beide kaarten. Maar er zijn mensen die dat zeker weten/ervaren hebben :).

19. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Zover ik weet krijg je niet 2 keer de 20.000 miles.

20. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
    @EvdP, helaas gaat die vlieger niet meer op. Eerder dit jaar heeft Amex hier een streep doorgezet en tegenwoordig worden de FB en reguliere Amex kaarten als "één" gezien. Dus het welkomst aanbod als nieuwe klant krijg je echt maar eenmalig.

EvdP vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina