Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Valt wel wat tegen dit jaar, niet gereisd voor het werk. Wel de meeste boodschappen er op kunnen doen. Een poging gewaagd, maar wilde geen terugbel verzoek instellen omdat ze dan misschien net tijdens college bellen.
     
    lloydje33 en Ipponmaster vinden dit leuk.
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Heb je toevallig nog een beter aanbod gehad? De laatste keer dat ik hiervoor belde was het ''we hebben alleen die website aanbieding'' meer niet.
     
  3. perpetualtraveler

    perpetualtraveler Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Kan je jezelf echt referen?
     
  4. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb gebeld voor een upgrade naar fb gold. Was inderdaad maar 12.000 Miles. Uiteindelijk voor het aanhouden van mijn fb silver 20.000 Miles gekregen en 3 maanden dubbele Miles
    Voor verlenging van mijn amex plat 300 euro korting en 3 maanden dubbele punten.
     
    MoonJ, lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb vanmorgen gebeld met Amex over verlenging en heb weer 20.000 miles en 3 maanden 1 mile per € extra gekregen. Ik kon ook kiezen voor 50% korting op de jaarbijdrage.
    Ik belde precies om 8 uur en had direct een medewerker aan de lijn. Zij werkte van huis en vertelde dat de lange wachttijden inderdaad een gevolg zijn van de identificatieplicht.
     
    Ambtenaruh, lloydje33, BartF en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Er komen binnen een aantal dagen wat uitbetaalde vouchers terug naar m'n Amex. Stort Amex dit automatisch naar je rekening als je positief staat of moet ik hiervoor contact opnemen?
     
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Hier moet je voor bellen en dit kan tot 90!! dagen duren, in verband met storneringen van betalingen etc.

    Overigens heeft Amex hier bij mij weleens een uitzondering op gemaakt
     
  8. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Thanx!
    Dan zie ik het maar als een eindejaarsbonus ;)
     
    westi en Carel1 vinden dit leuk.
  9. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Vorig jaar erg veel gedoe mee gehad. Tot 2x toe de toezegging gehad dat het positieve saldo binnen 10 werkdagen naar mijn rekening overgemaakt ging worden, maar nooit iets ontvangen. AMEX wil de retour ontvangen bedragen exact matchen met de oorspronkelijke uitgaven, wat niet altijd lukt door bijvoorbeeld koersverschillen. Uiteindelijk voorgesteld om de bedragen die dan wel exact matchend waren over te maken, wat voor AMEX akkoord was, maar wederom geen geld ontvangen. Heb toen de hoop maar opgegeven en uiteindelijk met diverse uitgaven het saldo op kunnen maken.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Ik had dit in mei nog. Geld kwam maar niet binnen op m'n kaart. Bleek Amex het te hebben geboekt naar een kaart die ik na 2 dagen weer had geannuleerd.

    Gebeld en het geld kon worden overgemaakt naar m'n bankrekening. Stond er inderdaad binnen anderhalve week keurig op.

    Wel werden de hieraan verbonden miles in mindering gebracht op m'n nieuwe Amex FB kaart waardoor ik een negatief saldo kreeg van 250 miles...
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  11. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Heb Gold verlengd met de 20k MR en dubbele punten trouwens. Daarna nog even snel gesproken met de agent over wat hun de fijnste manier vinden dat je als kaarthouder zulke gesprekken aan gaat en zij zei zeg gewoon dat je weer een jaartje lid bent en of ze wat voor je kunnen doen. Voor hun flowchart maakt het niet zoveel uit wat voor verhaal je ophangt.
     
    ppt, lloydje33, HarmDommisse en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Standaard recept! Nice :)
     
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Maar ze kijken naar je spend toch? Ik heb sinds februari 2020 een veel en veel lagere spend gehad dan daarvoor. Het bleef lange tijd alleen bij benzine tanken zo'n 160-200 per maand , wat BOL.com enzo, thuisbezorgd en sporadisch een hotel in nederland. Nu komt de spend sinds juni het door de vliegreizen en hotels weer op gang..
     
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik had de afgelopen 12 maanden ook een veel lagere spend ca. € 7.500, toch geen enkel probleem om het gebruikelijke aanbod te krijgen.
     
    lloydje33 en Ready2Board vinden dit leuk.
  15. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    En je bent niet de enige denk ik, maar als je de jaren daarvoor wel een aardige spend hebt gehad komt er wel wat uit rollen.

    En het maakt niet zoveel uit wat je ze verteld, ze krijgen wat te zien op hun scherm en dat is je optie.
     
  16. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Mij werd afgelopen juni vol enthousiasme verteld: “Oh, u heeft nog best wat uitgegeven met de kaart!”. Nou, zoveel was het echt niet hoor haha, iets van 3k. Kreeg uiteindelijk dezelfde ‘verlengbonus’ als iedereen hier voor de FB Gold: 20k miles + 3 maanden dubbele miles. Wel meerdere keren moeten bellen dit jaar, dat dan weer wel.
     
    lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  17. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb trouwens 's ochtends gebeld en toen viel de wachtrij best wel mee.
     
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Volgende maand is het voor mij ook weer zo ver. Bellen jullie nog steeds met het standaard "ik wil opzeggen omdat ik hem in te weinig plaatsen kan gebruiken" verhaal?
     
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Recent heb ik gebeld met de vraag of er bij verlenging nog een leuke actie mogelijk was. Het antwoord was meteen:
    Zeker, ik kan u dezelfde aanbieding doen als vorig jaar 20.000 miles en 3 maanden 1 mile per € extra.
     
    MoonJ, westi en perpetualtraveler vinden dit leuk.
  20. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    373
    Trofeepunten:
    63
    Hoi! Ik heb wat kosten voorgeschoten, en een andere kaarthouder wil dit nu via PayPal naar mij overmaken (en dus via zijn AMEX FB betalen). Bij Paypal wordt de betaling geweigerd met reden "kaartuitgevende instantie moet u maar bellen".

    Heeft dit met een hoogte van het bedrag te maken, staat er iets fout in een account, of heeft AMEX dit tegenwoordig überhaupt geblokkeerd?
     

Deel Deze Pagina