Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Ik ga m'n reguliere Gold card beëindigen, kreeg via Amex telefonisch aanbieding voor verlenging 99,-- euro. Dat ga ik niet doen want ik wil nu de FB Gold card ivm XP's.

    Stel ik vraag deze aan via een referral, krijg ik dan wel de korting, of gratis, of betaal ik dan het volle pond?
     
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Toen ik was overgestapt van regulier naar fb gold kreeg ik het eerste jaar gewoon gratis en 20.000 miles
     
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Ik probeerde het telefonisch te doen maar sta nu al vanaf 18:15uur bijna 2uur in de wacht...
    Zal ik het er dan maar gewoon op wagen?
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Die miles krijg je tegenwoordig niet meer. Heeft Amex in 2020 veranderd. Nu krijg je alleen de kaart gratis en zowel de aanvrager als de refer krijgen geen miles.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Afdeling nieuwe kaarten werkt maar tot 17u. Die doen ook de opzegbonussen etc.
     
  6. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    499
    Trofeepunten:
    63
    Je hebt toch geen haast ;) Ik heb mijn upgrade gesprek opgenomen. Niet perse dat gesprek, al mijn mobiele gesprekken worden automatisch opgeslagen.

    Ik kreeg de helft korting + de punten na een upgrade volgens het gesprek. Na de daadwerkelijke upgrade, verviel alles omdat ik al lid was.

    Nadat ik aangaf dat ik het initiele gesprek had opgenomen, kreeg ik vorige maand alsnog de korting EN de punten.
     
    MichaelNight, Ruut en lloydje33 vinden dit leuk.
  7. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Zou handig zijn als ze dat dan ook aangeven als je voor die optie kiest en je niet tot morgenochtend in de wacht laten staan:mad:
     
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Nou ja, wel een beetje haast omdat de oude reguliere kaart per september afloopt.

    Maar goed ik heb nu een nieuwe FB Gold aangevraagd via een referral dus kijken wat er gebeurt.

    Morgenochtend bel ik Amex om de oude reguliere Gold te beëindigen en m'n gal te spuwen voor het onnodig lang in de wacht staan.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  9. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Oww, dan ben ik toen nog net op tijd geweest denk ik :)
     
    lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  10. Royke

    Royke Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Vraagje: weten jullie wanneer verlengings Flying Blue Miles worden bijgeschreven? Ik heb in juli gebruik gemaakt van een verleningsaanbod en zou 5000 FB Miles krijgen. Kaartbijdrage is wel afgeschreven maar Flying Blue Miles zijn nog niet bijgeschreven en staan ook niet op het maandoverzicht.
     
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Je kunt nog even in de app kijken of de miles nu zijn bijgeschreven, maar ze hadden natuurlijk al bijgeschreven moeten zijn.
    Ik zou even met de ledenservice van Amex bellen.
     
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Amex begint steeds meer op KLM te lijken, nagenoeg onbereikbaar per telefoon.
     
    lloydje33, Carel1 en theflyingrobman vinden dit leuk.
  13. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    483
    Trofeepunten:
    63
    Ik denk dat Amex tijdens de pandemie flink wat vast personeel naar huis heeft gestuurd en dat zij nu onderbezet zijn.

    Al meer dan een maand krijg ik steevast bij het bellen de mededeling “drukker dan gebruikelijk, kunnen we terug bellen” om vervolgens gemiddeld een uur te moeten wachten :eek:
     
  14. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ik wacht inmiddels ook al 45 min :confused:.
    Ah ja toch onbeperkte bundel xD

    *90 minuten later* Weer het jaarlijkse aanbod gekregen toen ik wilde opzeggen. 20k miles + 3 maand dubbele punten :)
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2021
  15. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Na exact een uur wachten werd de telefoon beantwoord. Wat fijn, ik heb de laatst overgebleven medewerkster van Amex aan de lijn! zei ik.

    Vertelde dat voorheen de telefoon binnen een paar minuten werd opgenomen maar dat ze nu wel heel veel op KLM gaan lijken. Wat is er aan de hand? Meerdere omstandigheden, vakantietijd, verificatieproces, alles komt weer op gang en nog wat zaken.

    Gaf aan dat het een item is op de internets en ik net op het punt stond HQ te gaan twitteren met de vraag wat er aan de hand is met de Dutch office. Goed, ze vond het vervelend dat ik m'n jaar graties Amex ging beëindigen maar wel fijn dat ik verder ga met de FB variant.

    Beiden vonden het een aangenaam gesprek, ik deed niet boos, en hebben elkaar een fijne avond gewenst;)

    Aardige medewerkster, maar het regime daar heeft de zaken niet goed voor elkaar.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Meestal gaat dat met je eerstvolgende maandafrekening mee.
     
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Dat is zo. Ooit was ik ook bijna een maand miles kwijt en dat werd keurig opgelost. Advies, even bellen en je verhaal doen.

    Nou ja, even.... stond vandaag exact een uur in de wacht! Heb ondertussen geklaagd bij de CEO en HQ in de VS. Bereikbaarheid per telefoon is heel slecht.
     
    Thijsk, Amsterdam, TimH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Dat merkte ik ook. Werd wel s'avonds vanuit Londen teruggebeld maar nummer was voor mij onbekend. Ben dit niet gewend van Amex.
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2021
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    In al mijn boosheid ook nog maar even de CEO van Amex aangeschreven via Linkedin en die reageerde best snel.

    Vroeg mij hoe ik geholpen kon worden en dat hij dan iemand contact met mij zou laten opnemen.

    Dat vind ik dan wel weer prettig. Heb je in ieder geval het gevoel dat ze je serieus nemen.
     
    arjen05, Menno, Thijsk en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    373
    Trofeepunten:
    63
    Goed idee. Wie precies heb je geschreven? Ik zie Robert-Jan (NL) en Steve (global) op LinkedIn maar zit een premium-linkedin blokkade op om een berichtje te sturen.
     

Deel Deze Pagina