Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    43
    Klopt, ik ondervind hetzelfde probleem ook al een tijdje. Vond het een beetje onnozel om voor zo'n minder urgent dingetje te gaan bellen. Maar ik ben dus niet de enige.
     
  2. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Hoe zit het eigenlijk met aanvragen van meerdere kaarten? Ik heb een FB AMEX Platinum. Een familielid (ander adres) wil ik een FB AMEX Gold laten aanvragen via mijn referral (die heeft dan een losse kaart). Kan ik die persoon dan later ook nog subkaarthouder van mij maken voor de share&fly promo? Die persoon zou dan z'n eigen FB AMEX hebben en mijn subkaart.
     
  3. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Ja dat is geen enkel probleem, zelf heb ik dat ook gedaan met mijn ouders, eerst hun beide een kaart aangevraagd voor de bonussen, daarna een partnerkaart en dmv share & fly hun bonusmiles naar mijzelf overgeboekt. :D
     
    jphorn en Thijsk vinden dit leuk.
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Wellicht hebben jullie het ook al ervaren, maar ik vind dat de houders van extra / partner kaarten door een irritant (her)identificatieproces moeten lopen de afgelopen tijd. Vrij random krijgen ze een voor een een uitnodiging om info te updaten, salarisinformatie door te geven en zich digitaal te identificeren door in te loggen bij je eigen bank.
    Dat zou normaal bij credit cards logisch zijn om eens in de zoveel tijd te checken, maar in dit geval lopen alle financiele transacties met Amex via de hoofdkaarthouder, je kunt niet eens uitgaven van de extra kaarthouders laten afschrijven bij henzelf. Die incassoverantwoordelijkheid ligt bij de hoofdkaarthouder :)
     
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Mee eens, ook het activeren van de extra kaart gaat niet digitaal door het account dat je zou moeten hebben. Dit kan je oplossen door te bellen en dan te activeren. Dit geven ze in de bijgesloten brief niet meer als optie, maar kan dus nog wel
     
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Omdat de meeste mensen dus wsl een account hebben aangemaakt, krijgen ze nu een verzoek om zich te identificeren ondanks het feit dat ze niet rechtstreeks klant zijn. Ze hebben een eigen account en volgens EU witwasregels moet de bank zijn klant kennen.
     
    FlyingFonz, Carel1, Daan3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Ik probeer sinds gistermiddag een referral-link te delen; maar de AMEX pagina laadt niet. Ook niet als ik linkjes van anderen aanklik. Komen jullie ook niet op de site terecht?
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Bij mij werkt de link ook niet. Misschien een storing op de website.
     
  9. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Gistermiddag kwam een “stuur referral per mail” ook al niet aan. Lange storing.
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Storing dus:
    Thank You for Visiting American Express
    We're sorry. We are momentarily experiencing technical difficulties. We are working on bringing our services back online.
    For immediate assistance, please call the number on your card or statement. We apologize for any inconvenience.
    Thank you for visiting AmericanExpress.com.
     
  11. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Die storingspagina krijg ik ook sinds vanmorgen. Even met AMEX gebeld; maar "Neehoor er is helemaal geen storing, probeert u het vanavond nog maar eens een keer".

    Ik voel me precies geen gewaardeerde klant.
     
  12. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Gisteravond kon ik niet inloggen op de site door een storing, dit lukt nu wel weer. Zojuist gecontroleerd of de referral link werkt, maar die werkt momenteel dan weer niet.
     
  13. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Net half uur met Amex aan de lijn..ik schijn al 229k bonus miles te hebben verdiend dit jaar waardoor ik en mijn vrouw de intro miles niet krijgen..
    Nou ik heb wellicht 1 of 2 mensen gereferred maar 229k bonus punten??!!
    Vrij kwaad geworden dat dit nooit kan kloppen etc. en ze gaan het nu verder onderzoeken en ik word uiterlijk vrijdag teruggebeld.. gedoe..
     
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik dacht dat je maximaal 175k punten per jaar kunt verdienen met referrals.
     
  15. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Klopt inderdaad
     
  16. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Bij mij gaat het ook fout, al twee maanden lang krijg ik geen FB miles meer bijgeschreven. Er gaat dus ergens iets mis bij de automatisering tussen Amex en FB/KLM. En als ik Amex mag geloven is dit een probleem waar meerdere klanten op dit moment last van hebben.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Vorige week nog m'n Amex rewards om laten zetten naar FB Miles. Stond er binnen 3 dagen op...
     
  18. FritsJ

    FritsJ Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Binnenkort loopt het jaartermijn van de kaart van mijn vrouw af dus ze zal mij nog even daarvoor uitnodigen. Hoe strikt hanteert Amex dat je een jaar geen kaart mag hebben gehad? Het is nu zo'n 10 maanden geleden dat ik zelf een kaart heb gehad denk ik.
     
  19. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    Exact 12 maanden, gaat geautomatiseerd.
     
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Dan kan je de kaart van je vrouw beter nog even twee maanden aanhouden en dan jouw kaart via de referral aanvragen en dan pas de kaart van je vrouw opzeggen.
     
    Carel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina