Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    De miles blijven van je, dus die ben je niet kwijt. Ik weet niet zeker of je na een paar maanden kan opzeggen bij zo’n soort verlenging(is het namelijk een verlenging of een nieuw contract?).Misschien is er iemand die daar antwoord op kan geven?
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2021
  2. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Mij is vaker verteld dat ze dan “verwachten dat je in ieder geval voor 6 maanden bij ons blijft”. Maar ‘verwachten’ is niet ‘moeten’ of ook maar enigszins een verplichting. Aangezien je geen nieuw ‘verlengingscontract’ krijgt blijven de oude voorwaarden gelden. Dus je kan op elk moment opzeggen.
     
  3. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Ik zag zojuist tot mijn plezier dat ik weer referral miles heb mogen ontvangen en dat kan eigenlijk alleen maar via hier zijn, diegene die mijn linkje heeft gebruikt, hartelijk dank! :):)
     
    MoonJ en theflyingrobman vinden dit leuk.
  4. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Bedankt voor de tip! De eerste €5,- zijn inmiddels teruggestort (vorig jaar aan dezelfde actie meegedaan, het ziet er dus daaruit dat dit gewoon voor alle deelnemers geld, niet perse voor nieuwe ApplePay gebruikers)
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  5. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Dat is leuk!
    Ik heb 'm afgelopen week aangevraagd via @theflyingrobman ; dus hopelijk krijg jij binnenkort ook een leuk mailtje binnen van AMEX ;).
     
    theflyingrobman vindt dit leuk.
  6. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    @Menno :eek: wat super tof dit, enorm bedankt! Nog nooit eerder iemand gehad die mijn linkje heeft gebruikt, erg gaaf dit ik ga mijn account in de gaten houden.
     
    Carel1 en Menno vinden dit leuk.
  7. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Zoals @jessehoogeboom in het non-branded AMEX forum schrijft, is de miles bonus verhoogd voor de platinum kaart. Nu 30.000 Miles bij een goedgekeurde aanvraag ipv 20.000
     
    Thijsk en Carel1 vinden dit leuk.
  8. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Vandaag even gebeld over het Corona jaar. Krijg 300 euro (50%) retour gestort, maken ze binnen 5 dagen over.

    Ik weet niet of ik ook 3 maanden dubbele punten krijg.
     
    Thijsk en Carel1 vinden dit leuk.
  9. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Hier hetzelfde, ook 50% retour. Dubbele punten volgens mij niet.
     
    Thijsk en Carel1 vinden dit leuk.
  10. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Duurt het tegenwoordig even voordat je als referrer de 20k punten krijgt?
    Zo niet, is er weer wat fout gegaan met mijn vrouw referren..:confused:

    Meer dan jaar geleden haar kaart opgezegd, uiteraard wel zelfde adres en gezamenlijke rekening...wellicht dat ze daar nu scherper op zijn geworden!?
     
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Meestal is referentiebonus binnen 4 weken zichtbaar in de online omgeving. Rekeningnummers checken ze inderdaad op. Anders kun je altijd nog even bellen.
     
  12. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Meestal staat die er bij mij binnen een week op ofzo, dus vandaar mijn zorgen ;-)
    Ik wacht het nog ff af en anders even bellen idd, lijkt me dat als je je vrouw referred dat het recht op allebei 20k punten er nog steeds is ondanks een gedeeld rekening nummer..
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  13. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Mijn vriendin heeft AmexFB Silver, als referentiebonus krijg ik 20k voor gold.
    Krijgt mijn vriendin dan ook 20k of 5k?
     
  14. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    De referral bonus hangt af van de gekozen kaart van degene die de link gebruikt. Degene die de link heeft gedeeld ontvangt bij gekozen kaart silver 10k, gold 20k en platinum 30k, het maakt niet uit welke kaart jij op dat moment hebt.

    Degene die met de link de kaart heeft aangevraagd ontvangt bij silver 5k, gold 20k en platinum 30k, MAAR moet daar wel respectievelijk €1.000, €1.500 of €3.000 voor uitgeven met de kaart in de eerste drie maanden. De silver en gold zijn het eerste jaar gratis, op de platinum krijg je 50% korting.

    Bedragen en aantal miles zijn op dit moment actueel, maar kan op elk moment gewijzigd worden. Als je via de app of website op introduceer een vriend klikt dan komen er altijd ergens iets van voorwaarden voorbij. Daar kun je deze getallen ook vinden.

    Antwoord op je vraag: jouw vriendin krijgt 20.000 miles omdat jij de gold card aanvraagt, ook al heeft zij zelf de silver.

    Edit: de miles voor het introduceren ontvang je zodra de nieuwe kaarthouder zijn/haar kaart heeft geactiveerd. De introducee ontvangt ze nadat één van de eerder genoemde bedragen is uitgegeven met de kaart (binnen drie maanden).
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2021
  15. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de duidelijke uitleg!
     
  16. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Even tussendoor, maar het valt me (in positieve zin) op dat zeer veel 'obscure' webshops tegenwoordig AMEX accepteren. Dan sla je met acceptatie op een betaalplatform als Mollie toch meteen wel een grote klap.
     
    Carel1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  17. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    De Amex "Share&Fly" online optie op de FB website is al een tijdje verdwenen. En toen hij er nog wel was kreeg ik alleen maar foutmeldingen. Wie moet ik nu bellen om dit handmatig te laten doen? Amex? Flying Blue? Platinum support lijn? Anders? Dit is wel heel erg verstopt momenteel.....

    Dank voor de reactie!
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  18. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Ik lees op de AMEX website dat dit via het FB Service Center gaat. Link. Even gezellig bellen met : 020 - 47 47 747 (ma-za, 8.00 - 20.00 uur) dus :)
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  19. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Dat is toch gewoon het KLM nummer en niet Flying Blue? Kan ik net zo goed de platinum lijn bellen, sta ik niet eerst een uur in de rij.....
     
  20. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Het is inderdaad hetzelfde telefoonnummer, máár in het keuzemenu is er een separate optie voor 'flying blue'. Zover ik weet is dat een andere afdeling en niet de standaard KL klantenservice (cygnific).
     

Deel Deze Pagina