Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Robert-Jan... had gekozen voor connectie verzoek en in de vrije tekst mijn relaas geplempt.

    Zit nu alweer 40 minuten in de wacht omdat ik mijn rewards niet kan overboeken naar FB en ik m'n nieuwe FB card niet kan toevoegen aan mijn bestaande account, pffff:mad:
     
  2. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Sorry maar kunnen we even normaal doen? We gaan toch niet over elk wissewasje een CEO benaderen? Die mensen hebben wel wat meer tr doen dan dit soort futiliteiten behandelen!
     
    MoonJ, pw1979, Persona5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    ik benader een CEO niet voor elk wissewasje en dat begrijp je zelf ook wel.
    Dit was voor mij geen futiliteit en voor Robert-jan kennelijk ook niet anders had ie niet gereageerd. Ga nou niet bepalen wat voor anderen een futiliteit is.
    Juist een CEO wil vaak weten wat klanten vinden omdat ie die informatie niet altijd van z'n management krijgt. Ik waardeer dat.

    Ok, na 50 minuten wachten dit keer een heel vriendelijke dame aan de lijn gehad en mijn problemen (niet kunnen toevoegen FB-kaart aan account en overboeken FB-miles) zijn ook weer opgelost.
    Genoemde problemen zijn bekend en als het goed is over 3 tot 4 weken verholpen, jippie!
     
    Thijsk en Frankb vinden dit leuk.
  4. Janssen82

    Janssen82 Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Inmiddels krijg ik nog steeds geen miles bijgeschreven. Wéér een aantal telefoontjes gepleegd zonder resultaat. De reacties van de diverse medewerkers wisselen steeds. Een ding wisselt de afgelopen maanden niet en dat is de enorme wachttijden (gelukkig kun je een call-back doen).

    Tijdens mijn laatste telefoontje heb ik de kaart op laten zeggen. De medewerker in kwestie stelde geen enkele vraag en maakte het direct in orde. Ook best wel gek, daar ik best wel een leuke klant ben voor Amex en de kaart veel gebruikte. Je zou toch denken met zo'n call history dat je een klant wil behouden?

    Ik wacht nog even 30 dagen (opzegtermijn), mocht Amex het fixen trek ik mijn opzegging in. Zo niet, jammer dan; over een paar jaar kijken we wel opnieuw.... Ik ben nu een beetje klaar met de starre houding van Amex en het onvermogen om het probleem te fixen :(
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2021
  5. LucW

    LucW Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Een vraagje aangaande het delen van FB plat status via de amex FB plat: moet je een extra card aanvragen om je status te kunnen delen of kan dit ook zonder? Indien ja, kun je hiervoor je eigen adres invullen om wordt er geverifieerd dat het adres dat je bij de extra kaarthouder ingevuld hebt overeenkomt met het adres waar die persoon woont?

    Reden dat ik dit wil checken is dat ik m’n status ga delen, maar dat ik liever niet heb dat die persoon ook indirect toegang heeft tot m’n bankrekening via die extra kaart. Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee!
     
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Artikel op Insideflyer:
    Ben je Platinum bij Flying Blue dan kan het dus interessant zijn om de American Express Flying Blue Platinum kaart aan te vragen. Deze kaart heeft als groot voordeel dat je iemand mag aanwijzen die jouw Flying Blue Platinum status ook krijgt. Die persoon hoeft helemaal geen status te hebben bij KLM en krijgt deze status dus gratis en voor niets. Hij of zij geniet van alle voordelen die jij als Platinum deelnemer ook hebt. Op die manier kun je heel gemakkelijk Platinum worden. Aangezien je veel moet vliegen om van deze voordelen te kunnen genieten is dit een gemakkelijke optie.

    Dit kan dus een reden zijn om de American Express Flying Blue Platinum kaart aan te schaffen (of te upgraden). Uiteraard moet je zelf afwegen of je de kosten voor de American Express kaart daarvoor wil betalen. Als je deze kaart hebt kun je een tweede Platinum kaart van American Express aanvragen voor een andere persoon. Je betaalt niets extra’s. Let er op dat de uitgaven van de tweede kaart ook van jouw rekening worden afgeschreven. Vervolgens kun je de tweede kaarthouder koppelen aan jouw Flying Blue Platinum status met Platinum for 2. Die persoon is vanaf dat moment dan ook Flying Blue Platinum en geniet individueel ook van alle voordelen.
     
  7. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    483
    Trofeepunten:
    63
    Dit is niet mogelijk. De sub-kaarthouder moet namelijk haar eigen indentiteit bevestigen doormiddel van IDIN, waarbij dus o.a. het adres wordt geverifieerd.

    Het delen van je status moet je dus ook echt alleen doen met iemand waarbij je het toevertrouwd dat hij of zij een creditcard gekoppeld aan jou bankrekening heeft.
     
    LucW en jphorn vinden dit leuk.
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Dank aan diegene die mijn referral van de Flying Blue Amex heeft gebruikt! :):)
     
  9. LucW

    LucW Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Is dit niet iets wat vaker gebeurd (zeker hier op het forum)? Hoe hebben anderen dit opgelost/gedaan?
     
  10. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    483
    Trofeepunten:
    63
    Een update voor mijn eigen situatie met de niet bijgeschreven FB miles. Na meermaal contact te hebben gehad met Amex en drie(!) maandafrekeningen later heb ik eindelijk mijn (missende)miles ontvangen! :)

    @LucW, eerder dit jaar is er het e.a. veranderd bij Amex (en andere financiële organisaties) op last van de Nederlandse wetgeving. Dus je ontkomt hier simpelweg niet aan.
     
  11. sure!
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  12. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Bij mijn vorige jaarlijkse gesprek heb ik mijn FB Amex Gold omgezet naar een jaar gratis FB Amex Zilver. Wil nu weer upgraden naar Gold. Online is het aanbod 12.000 miles. Aangezien ik normaal bij verlengen van Gold altijd 20.000 miles kreeg vind ik het online aanbod wat karig. Heeft iemand recente ervaring met een verlengingsgesprek met AMEX?
     
  13. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb net voor de 4e keer achtereen gold verlengd. Ieder jaar eigenlijk hetzelfde verhaal: 20K Miles en 3 maanden lang dubbele punten op uitgaven! :)
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2021
    Urbanjazz, Carel1 en Eagle vinden dit leuk.
  14. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ik ga morgen bellen voor de verlenging, ben benieuwd wat er mogelijk is.
     
  15. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Zo lang je spend een beetje op orde is dan moet dat wel goedkomen!
     
    Eagle vindt dit leuk.
  16. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    373
    Trofeepunten:
    63
    Morning! Wat is jullie ervaring met het aanvragen van Platinum for 2? Ik heb vorige week maandag de aanvraag gedaan bij AMEX ledenservice (vriendelijk iemand aan de telefoon nadat ik na uren teruggebeld was).
    Maar de status is nog niet zichtbaar in het account van de Platfor2 gelukkige.
     
  17. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    483
    Trofeepunten:
    63
    @Menno houd er rekening mee dat zodra de gelukkige de FB Amex kaart op zak heeft dit proces nog zeker twee weken al dan niet langer duurt.
     
  18. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    373
    Trofeepunten:
    63
    Amex FB Plat was op dat moment al binnen en geactiveerd. Aan de telefoon van AMEX bevestigd gekregen dat de aanvraag succesvol uitgestuurd was.

    Waar ligt de lange wachttijd dan aan? Flying Blue? Platinum Service Line? AMEX die een brief op de post doet naar een adres op een onbewoond eiland?
     
  19. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    483
    Trofeepunten:
    63
    Ze zullen onderling wel vastlopen met die lange telefonische wachttijden :p
     
    Ruut vindt dit leuk.
  20. Nelfrikandel

    Nelfrikandel Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Welke kaartupgrade werd hier besproken? Bij een upgrade krijg je nooit korting op het jaarbedrag toch, alleen bij verlenging van hetzelfde product?

    Ik heb momenteel een aflopende reguliere gold en zou graag overgaan naar een van de twee platinum kaarten. Als ik kan upgraden met een half jaar korting dan zou dat ideaal zijn.
     

Deel Deze Pagina