Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Datzelfde had ik dus ook.

Uiteindelijk is dit door Amex opgelost door mijn (geannuleerde) reguliere gold card uit m'n profiel te verwijderen.

2. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Hmm, misschien een oude fb gold card die voor tijd is vervangen. Toch maar even bellen dan. Dank!

Ruut vindt dit leuk.
  3. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Maar niet alle agents doen mee... de eerste keer kreeg ik niets... opgehangen, opnieuw gebeld en de tweede keer wel. Heb het idee dat er nogal wat tijdelijke invalkrachten de calls beantwoorden.

Amsterdam en lloydje33 vinden dit leuk.
  4. EvdP

EvdP Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Aah jammer.
    Dank voor het antwoord.

theflyingrobman vindt dit leuk.
  5. Weet iemand hoe lang het duurt voordat een partner kaart geregeld is? Vandaag aangevraagd.

6. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Bij mij ging dit vrij snel. Net als een gewone aanvraag. Ze hadden wel eerst de verkeerde kaart opgestuurd (gold ipv platinum partnerkaart).

UnknownMember4379 vindt dit leuk.
  7. ErwinLansing

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Opvolgning. Gisteren na meer dan een uur in de rij het opgegeven. Vandaag om 8:45 gebeld, en wachtte "maar" een kwartier. De reden zou moeten zijn, dat KLM het bedrag 2 dagen voor de maandrekening heeft getrokken, en dan kan AMEX het niet halen om te spreiden. Het was dit keer een klein bedrag, maar wel even rekening mee houden bij grotere bedragen.

FlyingFonz en Ruut vinden dit leuk.
  8. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Vreemd, ik heb deze foutmelding al een half jaar staan:
    upload_2021-10-7_9-18-2.png

9. ErwinLansing

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Zelfde hier, ik verdenkt het systeem er ook van, dat het een andere fout is, maar kon dat moeilijk uitleggen in dit gesprek. Kijken wat er bij de volgende boeking gebeurt dus.

Frankb vindt dit leuk.
  10. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Bedankt dat jullie hier weer over schrijven, ik was door dat weinige vliegen vanwege corona helemaal vergeten dat je kon spreiden.

ErwinLansing en MoonJ vinden dit leuk.
  11. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Bij mijn FB Gold kaart zie ik nergens dit staan en ziet er naar uit, als ik een in aanmerking komende betaling heb, dit gewoon kan kiezen. Sterker nog, lopen nog 4 gespreide betalingen van vluchten die ik ca. 1.5 maand heb geboekt. Erg vreemd dus dat dit per persoon verschilt!

12. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik zit in lounge 25 even mijn Amex te checken en zie dat er 40k miles extra zijn bijgeschreven. Van 1 forumlid heb ik een PB gekregen dat hij mijn link heeft gebruikt. Ook voor het andere forumlid is mijn dank groot voor het gebruiken van mijn link. Veel plezier met de FB Amex. Overigens valt het mij op dat bijna niemand die zit een mondkapje draagt. Prima

Amsterdam, FlyingFonz, MoonJ en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Klopt het dat bij partnerkaart alleen de naam is te zien onder "bekijk extra kaarten" en verder niks is in te zien? Of zie je normaal gesproken meer? upload_2021-10-11_8-40-3.png

14. ErwinLansing

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Wel even schrikken vanmorgen. Ergens tussen Kopenhagen en Amsterdam heeft er ergens een computer de koffie verkeerd in de hals gekregen. Of is KLM ingelijfd bij LATAM? :p
    upload_2021-10-11_9-37-17.png
    upload_2021-10-11_9-37-35.png

Flyer1981, Carel1, FlyingFonz en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. willemaq

willemaq Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Na 17 jaar Amex FB-Gold stop ik er binnenkort mee. Ik loop tegen een verbazingwekkend staaltje ‘customer care’ aan dat het einde van onze vriendschap betekent. Ik weet niet of andere FB-leden diezelfde ervaring hebben maar Amex is in Nederland de laatste tijd tamelijk onbereikbaar. Zoals bekend kan dat eigenlijk alleen telefonisch, email houden ze niet van, en chatten met een computer word je ook niet vrolijk van (weet niet eens of ze die hebben). Ik probeer nu al een maand iemand aan de telefoon te krijgen. Wachttijden zijn misdadig. Mijn record is 1 uur en 11 minuten, en toen nog niets. Dan maar schrijven. Vijf brieven verder, waarvan eentje aangetekend, ben ik nog steeds geen cent wijzer. Een creditcard maatschappij die zo moelijk bereikbaar is en niet het fatsoen heeft op brieven te reageren valt voor mij af.

Mijn acute probleem met Amex: vlak voor de zomer werd duidelijk dat we niet naar onze vakantiebestemming zouden mogen vanwege Covid-19. Land was op slot. Veel reisuitgaven hadden we met de card al vooruit gedaan: tickets, een vooruitbetaalde autohuur, aanbetalingen voor vakantieadressen. Gelukkig kregen we heel snel van iedereen een refund. Complimenten bijvoorbeeld voor KLM! Half juli hadden we het meeste geld binnen. Prima. Nou ja, binnen: het werd zoals gebruikelijk teruggeboekt naar de Amex card.

Daar staat het geld nog steeds! 90 dagen al. Ik kom er niet bij, en ik krijg dus geen contact met de lieden die bij die club aan de knoppen draaien.

Vragen aan de lezers van dit forum: heeft iemand ervaring met terugboeking vanuit Amex van bedragen die door dienstverleners zijn teruggestort omdat er geen gebruik van is of kon worden gemaakt waarna vervolgens een credit balance is ontstaan?

Tweede vraag: engelstalige websites van Amex bieden de mogelijkheid een dispuut te openen (“Open a dispute”), als eerste stap om via online een terugboeking te realiseren. Je moet wel inloggen. Dan gaat het fout, want door in te loggen kom je vanzelf op de NL website van Amex en daar kun je geen dispuut openen. Dat spoor loopt dus ook dood. Iemand het ei van Columbus?

arjen05, TimH en ErwinLansing vinden dit leuk.
  16. willemaq

willemaq Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Veel dank voor het meedenken. Ingenieuze oplossing al snap ik nog even niet waarheen je afboekt. Maar nu even belangrijker: met 1,9% schiet mijn verlies door de 150E en dat gaat me te ver - zeker kijkend naar de opstelling van Amex.
    Maar nogmals dank voor de reactie.

17. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    De meest voor de hand liggende oplossing, saldo alsnog uitgeven door aanschaf van iets anders. Kan dat niet/ wil je dat niet dan moet AMEX het terugstorten. Dit kan echter alleen na telefonisch overleg (lange wachttijden momenteel). Tip is sochtends heel vroeg te bellen als ze open gaan. Dan is wachttijd minimaal.

18. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Mee eens, ik had recent om exact 8.00 uur direct contact. Je kunt er trouwens ook voor kiezen om je terug te laten bellen. Dat duurt een paar uur, maar je hoeft niet aan de lijn te blijven.

Ruut en lloydje33 vinden dit leuk.
  19. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.306
    Trofeepunten:
    203
    Helaas ook ervaring met een credit balance door diverse refunds. AMEX wil refunds exact matchen met de oorspronkelijke afschrijvingen, wat door koersverschillen en deelbetalingen met vouchers simpelweg niet altijd lukt. Meerdere keren telefonisch toezeggingen gehad dat ze het credit bedrag naar mij gingen overmaken (steeds weer na 10 werkdagen) echter nooit geld op mijn rekening gekregen. Uiteindelijk heb ik het maar laten zitten omdat ik er na de derde poging om mijn eigen geld terug te krijgen en diverse leugens van de AMEX medewerker aan de telefoon wel genoeg van had. Gelukkig inmiddels weer genoeg kunnen reizen waardoor de credit buffer volledig is weggewerkt.

20. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Aangezien contact met Amex niet lukt:

-Eerst je Amex kaart aan je Paypal account linken.

-Vervolgens via Paypal naar het Paypal account van iemand die je vertrouwd (partner, kind, ouder, vriend(in), etc.), met je Amex als betaalwijze, het bedrag overmaken.

Bedragen tot €2000 per keer moet zonder probleem kunnen. Dus eventueel in meerdere overboekingen. Wanneer de overboeking lukt staat deze direct in het account van de andere persoon.

-Die persoon boekt het vervolgens over naar zijn/haar eigen bankrekening (die ook gelinkt moet zijn).

-Als die persoon het bedrag naar jou overmaakt heb je, zonder heel veel moeite en zonder extra kosten, al je geld weer terug en staat Amex weer op nul.

FlyingFonz, Carel1 en Ambtenaruh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina