FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Zeker mee eens. Het scheelt een hoop tijd. Ik betrap me ook steeds meer op de SAF hobby dan de omreisroutes. Tegelijkertijd; als ik 300 euro voor een ticket betaal en dan 600 euro aan SAF moet bijkopen, koop ik vooral punten. Geef ik 900 euro uit aan een premium eco/business ticket, dan krijg ik ook XP (zelden in zo'n goede verhouding als XP/SAF), maar 'krijg ik nog wel waar voor m'n geld). Nu is het een soort wisselkantoortje.
    Per bestemming, periode van het jaar en reisgezelschap afhankelijk of ik voor een XP run ga of dat ik SAF bijkoop.
     
  2. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Nu met de actie is er een route AMS - LIN - FCO - VCE retour voor +-350 euro met de korting dit nog vandaag geldig is.
    54 xp voor 350 euro, niet heel verkeerd.
     
  3. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Vergelijkbare routes voor FLR, daar zijn ook de hotels wat goedkoper
     
  4. deniaL

    deniaL Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Deze prijs geldt voor wat ik heb gezien ook voor BLQ, NAP en FLR
     
  5. TheRobin

    TheRobin Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Welke data?
     
  6. deniaL

    deniaL Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Weekenden in februari/maart
     
  7. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ben wel benieuwd hoeveel XP je dan haalde en vooral tegen welke prijs. Als je hem nu boekt (gemiddeld) ben je, voor vier transfers, zo'n 3.800 euro kwijt (WBC). En daar krijg je dan 'maar' 132 XP voor. En dan zit de SAF er nog niet bij.

    Tijdens corona waren andere tijden, dan had je voor 550 euro de route DUS-AMS-CDG-KRK en terug en dat leverde dan 90 x 2 = 180 XP op. Dat waren tijden :D
    Nu betaal je gemakkelijk voor dezelfe route 800 euro... En dan krijg je 90 XP.
     
    MilesHunter en Ruut vinden dit leuk.
  8. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Wie heeft er ervaring met de AMD-Madrid-AMS route waarbij je hetzelfde KLM vliegtuig terug neemt als dat je aankomt in Madrid? Maakt Madrid veelvuldig gebruik van bussen (dus loop je risico dat je niet meer op tijd terug bent bij dezelfde gate) of is het (bijna) altijd vliegtuig aan de brug aansluiten, uitstappen, omdraaien en na scannen van boarding pass weer vliegtuig in?
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb op Madrid, en Barcelona in Spanje nog nooit gebruikt gemaakt van een bus, en kon altijd in de terminal uitstappen.
    In Madrid en Barcelona gebruikt zelfs Ryanair vaak de slurf en gate dus de kans is nagenoeg nihil dat er een busgate gebruikt wordt.

    Nagenoeg, want als er om wat voor reden dan ook geen gates beschikbaar zijn bestaat er altijd de kans dat er een busgate wordt gebruikt, maar dat is wel echt uitzonderlijk.
     
    DoT vindt dit leuk.
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    90 XP voor 635 euro
    KLIK :)
     
    HanH, michiel1, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Wat leuk gevonden! Dat komt weer in de buurt van vroeger en leuk dat er nog een lange overstap is om de stad te kunnen zien. Helaas geen UXP voor diegenen die daar ook op zoeken :)
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Gejat van Flyertalk hoor :p
     
    Menno vindt dit leuk.
  13. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Maar net als op m’n werk; beter goed gejat dan slecht bedacht ;). Dus toch thanks!
     
    TheRobin en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  14. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben 2 keer met een 787 van UX naar Madrid gevlogen en 2 keer een bus terwijl het toestel gewoon bij een jetbridge stond. Niet te geloven.
     
  15. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Voor de UXP, vanaf Bremen naar Turijn. Prima te doen vanuit het noorden. En 90xp.
     
    michiel1 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  16. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Misschien omdat het een non-Schengen jetbridge was? Voor een 787 is dat wel zo logisch. Het is UX specifiek.

    Toen ik een jaar over 10 geleden regelmatig met KLM vloog, was het altijd dezelfde gate en deelde KLM die met AF. Toen ik er vorig jaar langs liep was dat nog altijd dezelfde gate. Na even zoeken op internet, zelfs vandaag nog: https://www.flightaware.com/live/flight/KLM1704/history/20240106/1600Z/LEMD/EHAM
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2024
    erlug en DoT vinden dit leuk.
  17. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Vraagje nog over de “XP overgangsperiode”. Is het nu zo dat er extra jaren op de FB teller worden bijgeschreven (indien je meer hebt dan je mee zou mogen nemen) OP de ingangsdatum van de overgangsperiode, of GEDURENDE deze 1-jaars periode? Met andere woorden, als ik 6 maanden na de startdatum van de overgangsperiode op 600XP kom, dat er DAN direct een jaar op de teller wordt bijgeschreven?
     
  18. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    gedurende dus TOT 1 november 2025 :)
     
  19. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Zoals ik het begrijp op de datum waarop jouw nieuwe kwalificatiejaar ingaat en die in de overgangsperiode valt. Dat is dus zo gekozen dat het bij het bekendmaken voor niemand de eerste, maar de tweede jaarovergang is.
     
  20. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Zo heb ik 'm begrepen:
    De overgangsperiode is één jaar omdat alle platinumleden een andere kwalificatieperiode hebben.
    Tíjdens die overgangsperiode (nov 24 - nov 25) zal ergens jouw standaard kwalificatiemoment plaatsvinden. Dát is het bepalende moment. Dan wordt de rekensom gehanteerd hoeveel XP op de teller naar PFL jaren kunnen gaan. Vanaf die dag zit je in het nieuwe schema. Dus in jouw woorden, OP die datum.

    Voorbeeldtekst van FB website:
     

Deel Deze Pagina