FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    181
    Trofeepunten:
    43
    Als het je om de XPs te doen is kun je voor hetzelfde bedrag DUS-LIN-FCO-AMS retour boeken voor 72XP. Met een beetje puzzelwerk zou 102XP ook mogelijk moeten zijn volgens de routing rules, dus DUS-LIN-FCO-CDG-rail-AMS.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ali, vlieggraagverweg en Gin_klm vinden dit leuk.
  2. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb deze inderdaad gezien met op de heenweg nog een extra tussenstop in FCO, maar hier zat een nachtelijke overstap bij. Dit zou ook weer een overnachting betekenen.

    Dacht dat €8/XP tegenwoordig geen slechte deal meer was. Ben nog vrij nieuw in het boeken van zulke vluchten dus kan zijn dat ik het fout heb!
     
  3. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    490
    Trofeepunten:
    63
    Bij die 489 euro komt nog de kosten van overnachting, eten, taxi etc.
    Tegenwoordig koop je saf-xp's voor 10 euro per xp. Minder gedoe, even duur of zelfs goedkoper dan een xp-run.
     
    FrBo en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  4. Marcusfly

    Marcusfly Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Wat is heden de voordeligste of makkelijkste XP-run vanaf Amsterdam?
     
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Met ITA naar Italie.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  6. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    570
    Trofeepunten:
    123
    48 XP voor 350 euro. Amsterdam - Milaan - Rome - Bologna - Rome - Amsterdam.
    Net nog naar zitten kijken maar dan zou ik binnen 24 uur na terugkomst uit Canada weer in het vliegtuig zitten naar Italië. Ik wil het eigenlijk doen maar om 11 uur 's ochtends landen op Schiphol en om 3:15 uur 's ochtends dan weer in de trein zitten om om 7 uur weer te vliegen is misschien qua jetlag niet de beste keuze... :D
     
    B_in_T, lloydje33, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. FrBo

    FrBo Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Bijzondere overwegingen. Hoeveel is uw tijd u waard? Om het nog maar niet over de impact op het klimaat te hebben. (Kom maar door met de zure reacties)

    Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen klimaatactivist. Ik hecht er ook (te veel) waarde aan dat ik over een paar jaar PfL wordt. Maar als u voor EUR 600 met een paar klikken iets goeds kunt doen, om al die andere reizen een beetje te compenseren, en daar ook nog eens diezelfde 60XP mee verdient. Dan is 2 dagen in het vliegtuig zitten om EUR 110 of EUR 130 goedkoper uit te zijn, waarbij met een paar ton extra Co2 in de lucht in wordt geblazen toch geen optie? Dit is toch niet uit te leggen? Dit soort gedrag is de reden dat er een groeiend draagvlak is om FF programma's aan banden te leggen.

    Het grappige is dat dit allemaal draait om "Elite Status" om van comfort te kunnen genieten en door status o.a. tijd te besparen op het vliegveld, maar iemand die werkelijk van comfort houdt gaat toch niet 2 dagen in vliegtuigen en vliegveldkantines rondhangen om een paar tientjes te besparen. Klinkt niet bepaald elitair.
     
    Brangeri, MoonJ en DuckDuck vinden dit leuk.
  8. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Welkom op het forum @FrBo! Stel jezelf ook even voor in het daarvoor bestemde topic!

    Het is inderdaad niet de beste manier om xp's te verzamelen maar ik had deze xp's nog nodig en aangezien ik nog nooit zo'n run gedaan heb leek het mij leuk om dit ook eens af te tikken. Dit gaat uiteraard geen gewoonte worden, no worries.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2024
    Ambtenaruh, FrBo en TimH vinden dit leuk.
  9. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Wel lekkere eerste post op een vliegforum:cool:
     
    beuse242, MilesHunter, Godenzoon14 en 12 anderen vinden dit leuk.
  10. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    490
    Trofeepunten:
    63
    Jeetje. Zelden zo'n slecht onderbouwd verhaal gezien. Een paar ton extra co2 in de lucht? Dus deze passagier zorgt voor een paar ton extra co2? Anders was de vlucht niet doorgegaan? Laten we de redenatie eens omdraaien. Vooral alle vluchten zo vol mogelijk laten vliegen aangezien de co2 productie per passagier dan zo laag mogelijk is.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  11. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    570
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben inderdaad alleen maar lid geworden van Flying Blue om mij elitair te kunnen gedragen. En mocht jouw woonkamer er uit zien als een Singapore Airlines First Class Suite of een La Première Lounge dan heb je het goed voor mekaar. Mijn woonkamer is gewoon gevuld met het gemiddelde IKEA schroot, waardoor ik als luchtvaartliefhebber inderdaad geniet van het 'rondhangen' in Business Class 'kantines' en vliegtuigen van slechts 300 miljoen dollar per stuk. Oh ja, en de bestemmingen die ik altijd al had willen bezoeken zijn mooi meegenomen natuurlijk.
     
    TheRobin, TimKL_90, TimH en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Wat een zure, eerste post, maar goed.

    Daarnaast ook weer zo'n vooroordeel dat het allemaal draait om elite status... Hoe kom je erbij?
    Iedereen heeft z'n eigen redenen om een status te halen.

    Voor mij persoonlijk boeit me dat niet echt. Ik vind vliegen gewoon een heel leuk tijdverdrijf vooral vanwege de innovatieve techniek. Leuke bijkomstigheid, je komt nog eens ergens en ontmoet heel leuke mensen.

    En jullie verzonnen stikstofprobleem? Succes met je hobby, mij boeit het nieto_O
     
    VinceG, Ambtenaruh, Menno en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Wel goed voor een titanium status bij XR...
     
    Ambtenaruh, D3nnisK, TimKL_90 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Is wel zo, toen wij elkaar laatst ontmoette in de kantine vond ik je al gelijk zo'n elitair, verwend manneke:cool:
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  15. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    570
    Trofeepunten:
    123
    Ik elitair? Ik ben zoooo gewoon gebleven!

    Sorry wie was jij ook alweer? Oh, die man die voor mij 17 blauwe m&m's en dat glas Nieuw Zeelands bronwater van exact 8,7 graden Celsius ging halen toch?
     
    Ruut en Menno vinden dit leuk.
  16. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    En daarbij; het gaat niet altijd om de bestemming maar ook om de reis zelf.
    En dan is zo'n XP run, als je vliegen toevallig ook nog leuk vindt, helemaal niet zo'n verkeerd tijdverdrijf :)
     
    beuse242, Ambtenaruh, FlyingBlob en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    284
    Trofeepunten:
    63
    @FrBo heeft blijkbaar wel een snaar geraakt, gezien de zure reacties hier.
     
    stefan_vdb, MoonJ en FrBo vinden dit leuk.
  18. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    57
    Trofeepunten:
    18
    Ja ik vond zijn vraag op zich niet zo gek...

    Ik zou ook zeer graag die runs willen doen. Lijkt me erg leuk om met een paar weekenden de 300xp te halen.

    Maar ik vind het zielig en eenzaam om alleen in een vliegtuig te stappen om dan de volgende dag terug te vliegen...

    Ik zou het wel doen met een kameraad met eenzelfde doel. Als ik het samen met iemand kan doen, zou ik het nog wel gezellig vinden. Helaas is mijn vrouw niet van de aviation. Mijn dochter is pas 1 jaar oud, dus die is daar ook niet echt onder de indruk van. Verder heb ik ook niemand om me heen met liefde voor aviation en KLM.

    Daarom heb ik laatst wbc geboekt naar Bogota en een hoop saf erbij geboekt. Ik mocht niet eens een tussenstop boeken op Parijs... 30 xp misgelopen omdat mijn vrouw alleen direct wil vliegen :(.

    Zijn er mensen die samen die runs doen?
     
    beuse242, michiel1 en Ruut vinden dit leuk.
  19. FrBo

    FrBo Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Goeiemorgen, dat zijn een hoop reacties! Daar gaan we dan.

    Omdat het relevant is voor dit topic zal ik mij hier voorstellen:

    Ik ben Frank, vlieg regelmatig voor werk, ca. 10 IC reizen per jaar, bijna altijd BC, bijna altijd SkyTeam. Ik weet dat dat slecht is voor het mileu, heb wel wat last van vliegschaamte maar rationaliseer dat - al dan niet terecht - door te stellen dat dit werk gedaan moet worden, dat ik een radertje ben in een grotere machine van een organisatie met vooral mensen die nooit hoeven vliegen, dus niet persoonlijk verantwoordelijk ben voor de schade van deze vluchten. Daarentegen heb ik ook wel eens een lang weekend in Europa geboekt - in BC met overstap voor de XP - en zoek ik regelmatig naar voordelige WBC tarieven voor vakanties, ik had ook al gezien dat Bogota in WBC/AF BC regelmatig voor minder dan EUR2000 te boeken is.

    Die XR status is dus nog ver weg. Geloof niet dat zij aan status match doen vanaf FB.

    Ik lees al een tijdje mee, ben het vaak eens met de reacties en vind hier interessante inzichten en informatie. Een enkele keer vind ik de posts hier echter nogal ver van de realiteit af staan. Gisteren heb ik daarom dus besloten een account aan te maken. De luchtvaart en FF programma's in het bijzonder hebben een groeiend imagoprobleem, miles runs zijn gelukkig(!) nog niet zo'n bekend fenomeen in de media, ik hoop dat dat zo blijft, zeker gezien het feit dat AF/KLM een alternatief heeft bedacht in de vorm van SAF/goede doelen.

    Ik voel mij ook best thuis op luchthavens. Natuurlijk is het fijn om in een First Class Lounge in Singapore te zitten om vervolgens voorin een widebody na een lekkere maaltijd een goede nacht te pakken om uitgerust thuis aan te komen maar daar gaat dit topic niet over volgens mij. Ik ben nog nooit in Dusseldorf of Linate geweest maar wel op tientallen vergelijkbare Europese luchthavens waar lounges zelden meer voorstellen dan een plek waar je gratis al dan niet acceptabel eten krijgt. Ik lees dit forum al lang genoeg om te weten dat er vooral geklaagd wordt over lounges dus daar sta ik vast niet alleen in.

    Wil je het begrijpen, of liever juist niet? Die vluchten gaan alleen omdat mensen tickets boeken. Boek jij 1 ticket dan is de kans inderdaad heel klein dat er door jouw boeking een extra vliegtuig opstijgt, maar jouw ene datapuntje komt wel in het systeem van ITA als indicator van hoeveel mensen er volgend jaar in dezelfde periode willen vliegen. Genoeg van die datapuntjes zorgen er voor dat er een extra lijnvlucht komt.

    Kortom een hele grote kans op 0 impact, en een hele kleine kans op een enorme impact (ca. 15 000kg Co2 per vlucht x 26 weken = ca. 400 000 kg Co2).

    Daarom is het redelijker om de totale uitstoot te verdelen over de totale populatie van klanten. In dit voorbeeld DUS-LIN-AMS-LIN-DUS ongeveer 500kg aan Co2 (vooruit, heb het even opgezocht, het gaat "slechts" om een halve ton voor 1 BC retour dus). Dat is trouwens niet hetzelfde als stikstof, maar wel onomstotelijk verbonden aan de opwarming van de aarde, waar de gevolgen wel bekend van zijn lijkt mij. Stikstof is weer een ander probleem maar deze post in inmiddels wel lang genoeg. Goed weekend!
     
    stefan_vdb en DuckDuck vinden dit leuk.
  20. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    490
    Trofeepunten:
    63
    Vliegverkeer is wereldwijd verantwoordelijk voor slechts een minuscuul deel van zogenaamde verontreiniging. 1 simpele vulkaanuitbarsting zorgt voor meer "vervuiling" dan al het vliegverkeer in NL. Nog afgezien van het feit dat de opwarming van dd aarde hele andere oorzaken kent dan uitsluitend menselijk handelen. Vliegschaamte? Reproductieschaamte zou beter zijn. Stop met het produceren van steeds meer inwoners van deze planeet. Dat is de beste maatregel die er is. Vliegbelasting? Beter voeren we een kinderbelasting in.
     
    Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina