FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    In het linkje van @DuckDuck staat duidelijk geschreven "Earn Miles and XP on flights marketed as SAS (SK) and operated by one of the SkyTeam airline partners and with a booking class listed in the earning scheme below.", dus ook bevestigd vanuit Flying Blue.
     
  2. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    576
    Trofeepunten:
    123
    Het is inderdaad een flinke discussie op dat andere forum. Ook het verschil tussen premium economy en business class XP. Ik vind de hoeveelheid verschillende boekingsklassen en namen er voor bij SAS wel echt absurd. Hopelijk zetten ze daar snel het mes in.
     
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.209
    Trofeepunten:
    223
    Dat zal wel niet. SAS mag dat zelf bepalen en hun klanten zijn eraan gewend.

    Belangrijker vind ik het om eindelijk duidelijk te krijgen of je als elite plus een extra baggage mee mag nemen en of je lounge access hebt. Daar is ook nog niet duidelijk.
     
  4. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    576
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb zojuist de KLM Platinumlijn gebeld om ontbrekende miles en xp bij te schrijven. Daarna vroeg ik haar om meer duidelijkheid over de nieuwe SAS vluchten en de miles en (nog belangrijker) de XP die je kunt verdienen. Dat laatste staat namelijk (nog) niet in het artikel op de voorpagina van Inside Flyer

    Het is gelukkig vrij eenvoudig: Je ontvangt XP op dezelfde manier als bij Air France en KLM. Dus check de vlucht in de XP calculator op de website van Flying Blue en dan weet je hoeveel XP je zult ontvangen. Belangrijk: Je ontvangt dus óók Miles én XP als je een light tarief kiest (in tegenstelling tot die vervelende Business O-tariefklasse bij Air Europa). Het verschil is dat SAS wel een premium economy klasse binnen Europa aanbiedt en AF/KL niet.

    De boekingsklasse is gelukkig (weer in tegenstelling tot Air Europa) heel eenvoudig te zien bij SAS door op de (i) te drukken bij het boeken en het selecteren van je tarief.

    Screenshot 2024-09-06 at 1.40.48 PM.png --> Screenshot 2024-09-06 at 1.41.21 PM.png

    In dit voorbeeld voor een vlucht van AMS naar EWR via CPH zou je dus 2x klasse A vliegen in Premium Economy en dus 10 + 20 x 2 = 60 XP verzamelen. En dus 150% miles naar/van CPH en 125% miles naar/van EWR ontvangen.
    Screenshot 2024-09-06 at 1.44.39 PM.png

    De dame aan de telefoon gaf wel aan dat het (hoe verrassend) nog niet goed wordt bijgeschreven bij je Flying Blue account dus altijd na je reis even bellen om de miles en XP bij te laten schrijven. Dit komt omdat SAS nog maar net lid is geworden van SkyTeam. (De ironie van dat statement nadat mijn eerste vraag aan haar ging over het bijschrijven van ontbrekende XP op een Air France vlucht ontging haar even:D)
     
    SanderDekker, westi, Wally en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. boeing767

    boeing767 Blue Tier

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    178
    Trofeepunten:
    33
    Misschien ter inspiratie (of juist niet, haha).
    Ik had nog 30XP nodig voor Gold, heb het volgende geboekt. Ik kwam erachter dat de enkele reizen intra-Europa best goedkoop zijn bij KLM als je goed zoekt. Het is dat ik vakantie heb en dus me 2 dagen van huis kan begeven, anders is het natuurlijk lastig.

    4 losse boekingen:
    Dag 1 AMS-LHR €103
    Dag 2 LHR-AMS-PRG (met de A321NEO van AMS-PRG) €106
    Dag 2 meteen terug PRG-AMS-LHR €91
    Dag 3 LHR-AMS €67

    Totaal dus €367 voor 30 XP
    Hotelletje geboekt naast LHR voor 120 pond voor 2 nachten
     
    FlyingBlob, anique, B_in_T en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    576
    Trofeepunten:
    123
    losse tickets is inderdaad een goeie zeg!
    Heb voor de gein eens zitten zoeken en zag ook komende maand een leuk vliegweekend mogelijk:

    vrijdagavond AMS-LHR (ticket 1)
    Zaterdagochtend LHR - AMS - MUC (ticket 2)
    Zaterdagnamiddag MUC - AMS - LHR (ticket 3)
    Zondagochtend LHR - AMS (ticket 1)
    Was iets van 385 euro voor 30 xp.

    Alleen is LHR wel een rot luchthaven, hoewel KLM altijd in Terminal 4 zit is het OV rondom LHR nogal rommelig.

    even een stomme vraag misschien: maar als je in dit voorbeeld arriveert in MUC (met uiteraard alleen handbagage) dan hoef je toch niet naar buiten en opnieuw door de security maar kun je gewoon naar de volgende gate lopen voor de volgende vlucht ook al zijn het losse tickets? En is het geen probleem in de KLM app qua losse vluchten? KLM en it zijn natuurlijk altijd een drama….
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.781
    Leuk Bevonden:
    2.618
    Trofeepunten:
    428
    Plus nog twee hotels. Dan is in dit geval SAF bijkopen toch echt vele malen goedkoper? Laten we zeggen dat er nog voor 200 euro aan hotels bijkomt, komt je uit op totaal 585 euro. Van dat geld kun je zo'n 60 xp voor kopen.
     
    michiel1, FrBo, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    576
    Trofeepunten:
    123
    Klopt, het was ook niet de allergoedkoopste vondst maar het is wel leuker dan SAF kopen natuurlijk.
    Edit: 1 hotel voor twee nachten rond de 150 euro op Heathrow
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2024 om 06:32
    WHM vindt dit leuk.
  9. Enzo

    Enzo Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Vrienden van het forum,

    Ik heb via de KLM app een enkele ticket geboekt richting LHR, maar nu geeft de app een toch wel bijzonder xp niveau aan..
    Ik heb voor €11 wel 2 xp bijgekocht, maar hij geeft aan dat ik door deze vlucht 12 xp verdien? Het betreft een economy vlucht.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Toevallig je ALL Accor account en KLM account gelinkt? Dan krijg je 5XP extra bij de eerste vlucht.
     

Deel Deze Pagina