FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    252
    Trofeepunten:
    63
    Ja hoor vorig jaar met een maat van me gevlogen, veel leuker met z'n tweeen.

    Gemiste kans, die 30 XP. Ik heb vrouw lief gewoon medegedeeld dat we een tussenstop zouden hebben in CDG op weg naar BOG. ;)
     
    beuse242, Ruut en Eagle vinden dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Daarom ben ik ook wel blij dat er relatief weinig vulkaanuitbarstingen in Nederland zijn. Dan kunnen we tenminste blijven vliegen.
     
    FlyingBlob, beuse242, Godenzoon14 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Vertel ze dat ook maar in Italië en IJsland
     
  4. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Ik vind het een interesant onderwerp, heb je ook cijfers die dit onderbouwen? Vooral omdat je dit soort discussies nu vaker hebt aan de eettafel, en dan wil ik niet als bron geven: "Iemand op een forum voor veelvliegers".
     
    Menno en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  5. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Volgens de site van Milieudefensie. Ik verwacht dat zelfs dit getal niet klopt (te hoog) gezien de eerdere leugens van deze club.
    "Vliegverkeer draagt wereldwijd 3,5% bij aan de opwarming van de aarde. "
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  6. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Gewoon zeggen dat het 300 pp scheelt, dan gaan ze wel overstag.

    Dat betekend dat 96,5% door iets anders wordt veroorzaakt
     
    michiel1, beuse242 en Ruut vinden dit leuk.
  7. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Correct. Beter om daar op te focussen dan op een lullige 3,5%. Industrie, landbouw etc. Valt veel meer te halen.
     
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.209
    Trofeepunten:
    223
    According to the IEA, in 2019, aviation accounted for 1.03 GtCO2, or 3.1% of total global CO2 emissions from fossil fuel combustion.
    https://www.nature.com/articles/s41893-022-01046-9

    Is dit betrouwbaar genoeg?
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  9. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Cruiseschepen en containerschepen!
     
  10. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Het doel voor 2050 is dat we dan volledig klimaat neutraal zijn, met een netto uitstoot van 0. Al zou de luchtvaart maar 3,5% van de huidige uitstoot voor zijn rekening nemen, dan is dat toch teveel en zal richting de 0 moeten bewegen.
     
    FrBo vindt dit leuk.
  11. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Fijne xp run hier. Dagretourtje AMS-BCN-AMS.
    Heenvlucht prima. Terugvlucht drama. Iedereen aan boord. Oeps. Motorproblemen. We kunnen niet weg. Maintenance erbij. 2 uur wachten. Vlucht gecanceled. Volgende vlucht? Vol. Maar we boeken u op de vlucht daarna. Vertrek om 19.30. O nee. Vertraging. 20.05.
    Als ik mazzel heb kom ik met meer dan 7 uur vertraging vannacht thuis. Als dit KLM wrak het tenminste ook niet begeeft.
     
    michiel1, Ambtenaruh, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    Met 1 boeking en 3 vluchten kan je veel xp halen mede door SAF. BRU-AMS-CDG-HKG in business. Kosten enkele reis €701 + €2499 aan SAF. Resultaat 316xp/uxp en 26.110 miles tot nu toe.

    Ik zag in september vergelijkbare tarieven beschikbaar. Je moet minimaal 7 dagen van te voren boeken en 6 dagen onderweg zijn. Dit is geen snel weekendje op en neer. Plus je bent voor retour HKG met twee transfer vanuit Brussel toch wel €1500 kwijt zonder SAF. Met SAF €4k. Goeie deal in mijn optiek.

    Je bent waarschijnlijk goedkoper uit door 4x op en neer te gaan naar Krakau of Barcelona vanuit Brussel met overstap in Amsterdam, echter tijd moet je wel hebben.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ali, michiel1, FlyingBlob en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    576
    Trofeepunten:
    123
    Als jij zoveel SAF blijft bijkopen is de luchtvaart volgende week al CO2 neutraal.
     
    FlyBlue, Menno, JornMich en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Update over mijn fijne xp run ams-bcn-ams. Vandaag contact gezocht met Personal Assistant. Hele verhaal op papier gezet, bonnetjes gescand en gemaild. Vanmiddag reactie gehad dat ik binnen 14 werkdagen (merkwaardig, 2 weken en 4 dagen) bericht zou krijgen over vergoeding conform EU regeling en KLM beleid. Ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte.
     
    Rutger vindt dit leuk.
  15. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Heeft iemand al een mooie XP run/route met SAS gevonden?
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  16. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    649
    Leuk Bevonden:
    1.253
    Trofeepunten:
    203
    Niet direct een run, maar ben aan het kijken voor een reis naar LYR. Qua aansluitingen fijn dat nu in één ticket kan. De KLM app geeft aan dat ik maar 5 (U)XP spaar voor de route AMS-OSL-LYR. Het segment OSL-LYR (KL vluchtnummer, uitgevoerd door SAS) lijkt geen XP's te geven.
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.858
    Leuk Bevonden:
    2.048
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb toevallig ook een claim moeten indienen, en waar normaliter binnen 1 werkdag reactie wordt gegeven bij de ulti desk, kreeg ik nu ook te horen dat men er vanuit ging dat men begin volgende week een reactie had.

    Ik heb er ook niet bijzonder veel haast mee, al is mijn case zo klaar als een klontje, connectie gemist omdat het toestel veel te laat op Amsterdam was en ik de 45 minuten overstap (wat ik al kort vond) niet kon halen.
    Herboeking ging goed, kon zelfs al voor vertrek van de vlucht naar Amsterdam omdat KLM (en ik ook) al wist dat ik het niet ging halen en er kwam zelfs een voucher tevoorschijn, dus KLM IT weet al wel dat het niet mijn schuld was.
    Al moet worden gezegd, als we na landing niet nog 5 minuten stil hadden gestaan was ik in plaats van 2, 7 minuten voor gepland vertrek bij de gate geweest, nu kon ik mooi zien hoe de brug 1 minuut voor gepland vertrek werd losgekoppeld....
     
  18. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    934
    Leuk Bevonden:
    1.215
    Trofeepunten:
    428
    De vluchten leveren (nog) geen XP op, alleen miles.
     
  19. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.209
    Trofeepunten:
    223
    Daar lees ik op FT andere verhalen over. Gewoon XPs verdienen bij SAS.
     
  20. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63

Deel Deze Pagina