FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Momenteel heb ik 173 XP op de teller staan.

    Als ik er niet meer bij haal, worden er dan bij de kwalificatie 100 afgehaald en ga ik dan naar Silver?
     
  2. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Ruut en michiel1 vinden dit leuk.
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Mijn kwalificatiedatum is november. Nu reis ik pas in mei en dat is business class dus dan maken de voordelen Gold niet uit.

    Met de resterende XP's en de reis in mei ben ik direct Gold en dan wordt de kwalificatiedatum opgeschoven ;)
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  4. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Ik ben op zoek naar een kort tripje voor 60 XP. Liefst 1 nachtje, niet in het weekend. Heeft iemand tips voor laatste aanbiedingen/ tips?

    Ik zie dat je relatief goedkoop BC kan vliegen met Air Europe naar Madrid. Maar krijg je hier XP? Ik zie hele wisselende informatie.
     
  5. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    https://www.flyingblue.nl/nl/earn-spend/partners/airline/airline-air-europa

    Niet bij alle klasse van Air Europa krijg je miles/xp. Het vervelende is dat je pas zeker weet welke boekingsklasse je hebt wanneer je hebt geboekt. Je zou op https://matrix.itasoftware.com/ kunnen kijken welke boekingsklasse overeen komt met jou prijs maar ook dat is even puzzelen.
    Ik geloof dat Expedia bij het boeken van tickets wel de klasse laat zien maar dat weet ik niet zeker.
     
  6. Maarten76

    Maarten76 Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Als je met thalys reist worden dan de xp ook automatisch bijgeschreven?
     
  7. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    Correct (tegenwoordig Eurostar ;))
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Ja, jammer. Ik heb Thalys als merk vele hoger zitten dan Eurostar, mede vanwege jarenlange goede ervaringen op de route Bruxelles Midi -> Gare du Nord. Naar Londen wel minder goede ervaringen. Het oude eersteklas product van Thalys was voor een trein echt een prima ervaring. Maar de lounge van Eurostar op Londen St. Pancras was voor een trein dan weer next level. Daar kon je, als ik het me goed herinner, ook in met Thalys Gold of Platinum status en het was een totaal ander niveau dan de Regus lounges op Amsterdam / Rotterdam CS.
     
  9. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    @sokiee vraag: heb je ook daadwerkelijk al de dubbele XP gekregen voor de SAF, want wellicht dat het systeem je wel toelaat het 2x te kopen maar dat je maar 1x de XP kan krijgen ervoor.
     
  10. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Het hele avontuur werd nog iets mooier, ze kregen het niet voor elkaar met de trein ticket. Of ik dan vanaf Amsterdam de route wilde nemen en het treinkaartje van Antwerpen danmaar wilde declareren. Dat declareren lukte in iedergeval, en de UXP's werden netjes bijgeschreven....
     
    Roberto, michiel1, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. dave

    dave Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    goedenavond, uit ams of cdg vind ik nu geen 60xp trips meer in BC voor prijzen rond 600 euro. iemand een idee of er nog wat te vinden is uit ams of cdg voor een 1 dag op en neer in BC voor 60 xp ?
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  12. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben ook bezig met zoeken, maar vind eigenlijk alleen sporadisch een AMS > CDG > NCE voor 611 euro. Verder alles richting de 700 euro. Waar zijn die mooie tijden van 420 voor een overstap via CDG :(
     
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.781
    Leuk Bevonden:
    2.618
    Trofeepunten:
    428
    ITA is momenteel je oplossing! Wel vooral richting Italië.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.649
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Dit inderdaad, heb voor februari 2 ITA tripjes in elkaar gedraaid, 120XP voor €905 (nu goedkoper te boeken met 30% korting op de huidige tarieven) met vertrek en eindpunt lekker in AMS, geen positionering meer naar BLL/DUS etc :p
     
    mgo01, FlyingBlob en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  15. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    Daarmee helaas geen UXP te sparen, correct?
     
  16. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Klopt, UXP spaar je enkel op AF/KLM marketed vluchten.
     
  17. mgo01

    mgo01 Blue Tier

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb er ook 2 staan. Had niet veel tijd, dus het wordt AMS-FCO-ATH 18.00 uur vertrek uit AMS en om 11.00 uur weer terug.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  18. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Ik ga binnenkort de 90xp run richting Krakow maken. Wat zijn jullie ervaringen met de security check op Krakow voor de vlucht om 06:00? Heb namelijk geen zin om lang van tevoren om het vliegveld te zijn gezien het tijdstip.
     
  19. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Heel snel; er is een express security lane die zo goed als altijd leeg is (helemaal links van de rijen van security). Als je bij binnenkomst de trap in centrale hal naar boven neemt, dan zie je hem meteen voor je aan de linkerhand. Met BC boarding ticket of Skypriority (Skyteam Elite Plus - dus FB gold of plat) kan je je (digitale) boarding pass scannen bij ingang van express lane en gaat poortje voor je open.

    Kleine airport dus je bent van voordeur tot de gate (zonder koffer in the checken) misschien 5min kwijt.

    Er is 1 lounge maar daar ga je niet voor ontbijt heen want die is waardeloos (koffie of thee hooguit; hoewel we om 5:00 al genoeg mensen aan whisky en wijn zagen).
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2023
    michiel1, TimH en FlyingBlob vinden dit leuk.
  20. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Er is inmiddels een nieuwe lounge geopend ;)
     

Deel Deze Pagina