FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Het lijkt erop dat over een paar maanden de KRK run niet meer te doen is. Na april zie ik geen enkele mogelijkheid meer met 2 transfers... Ik heb er een gepland op 2-3 februari (AMS-DUS, DUS-AMS-CDG-KRK) - iemand anders die mee gaat? :p
     
  2. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ik doe 10/11 feb al KRK-VLC maar ik ga zeker de DUS optie nog eens goed bekijken mocht ik toch nog iets tekort komen.

    Heb je KRK runs ook in herfst 2024 al bekeken dat je tot deze conclusie (“na april…”) komt?
     
  3. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ja, het lijkt erop dat KLM het 'door heeft' en ze niet meer aanbiedt, via de .be of .fr websites. Ik heb er ook nog een op 10-11 feb geboekt (wel DUS-KRK), want ik zit tegen verlenging Ulti aan en wil graag plat4life halen, dus ik kan deze runs nog wel goed gebruiken.
     
    DoT vindt dit leuk.
  4. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb na m’n KRK-VLC run in feb genoeg voor P4L (gebruik makende van de overgangsregeling) maar een vriend van me moet nog paar honderd XP voor P4L en dan is de dubbele overstap optie wel extra handig om te hebben.
     
    Mark020 vindt dit leuk.
  5. TheRobin

    TheRobin Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Probeer deze itinerary te vinden, maar ik kan alleen nog DUS-CDG-AMS-KRK vinden, klopt dat?
     
  6. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Dat klopt. AMS-DUS is een positioneringsvlucht.
     
    Mark020 en TheRobin vinden dit leuk.
  7. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Klopt wat Fripsmaster zegt. De vlucht is wel in een jaar tijd zo'n 50-60 % duurder geworden... :(
     
    Ruut vindt dit leuk.
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb heimwee naar de goede oude cojonatijd, met dubbele XP's en lage prijzen:rolleyes:
     
  9. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    Same here; in die tijd gingen er voor €583 wel 180XP in het mandje. :rolleyes:
     
    Ruut en FlyingBlob vinden dit leuk.
  10. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ja en nu nog even rushen voor plat4life
     
  11. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    Nog 1283 te gaan voor mij in 1,5 jaar – dat wordt geen goedkoop jaar met een baas die me nergens naartoe laat vliegen :D
     
    Ruut vindt dit leuk.
  12. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    576
    Trofeepunten:
    123
    Prov-ITA-eer er van zolang het nog kan. Ik hark in Maart 54XP binnen voor 350 euro. Daar kun je nog leuke XP runs doen, totdat Lufthansa ze naar Star Alliance haalt natuurlijk.
     
    MilesHunter, Ruut, TheRobin en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Nog leuke routes die je wilt delen? Ik dacht dat het verkrijgen van XP niet altijd goed ging met ITA. Heb je inmiddels ook al op deze manier XP 'gecasht'? En boek je dan gewoon via de ITA website? Ik zie namelijk nergens de mogelijkheid om Flying Blue toe te voegen (maar bijv. wel Delta). Ik zag wel het artikel dat ze inmiddels volledig FB zijn.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2023
    Menno vindt dit leuk.
  14. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Ja, gewoon boeken via de ITA-site, als je ze hierna belt kunnen ze jouw FB-nummer in de boeking zetten.

    Via de chat met FB kreeg ik een paar dagen later wel te horen dat 055-tickets niet in aanmerking komen voor miles of XP's:mad:
    Misschien was deze medewerkster nog niet goed geïnformeerd dus dat wordt afwachten...
     
  15. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    576
    Trofeepunten:
    123
    Ik ga in maart AMS-LIN-FCO-FLR en weer terug maken. Geboekt op Black Friday via de officiële ITA website n.a.v. een zoekopdracht op Google Flights. Inderdaad moet je daarna hen bellen om je FB nummer te laten toevoegen maar het was geen enkel probleem en het staat inmiddels netjes in de app. Onder de zwarte vlek staat mijn FB nummer en er boven staat netjes mijn naam en geboortedatum .
    IMG_3770.jpeg

    Ik heb op een ander bekend frequent flyer forum gelezen dat andere FB leden ondertussen al wel met ITA hebben gevlogen en dat hun XP netjes na ongeveer 2 werkdagen werd bijgeschreven. Daar stond ook dat je jouw FB nummer kunt toevoegen bij het inchecken, maar dat heb ik natuurlijk zelf nog niet kunnen checken. De dame aan de lijn bij ITA vond het geen raar verzoek om mijn KLM frequent flyer nummer toe te voegen en gaf dus ook niet aan dat het geen zin zou hebben of dat je geen XP zou kunnen verdienen. Je kunt geen CO2 compensatie kopen dus je verdient alleen de Miles en XP met vliegen.
    Wat @Ruut dus ervaren heeft bij de klantenservice lijkt mij dus een faux pas van de betreffende medewerker die de nog pre-november info had (toen je alleen nog XP kon verdienen met ITA vluchten met een AF of KL vluchtnummer). Het bericht dat ik op dat andere forum las heeft mij gerust gesteld dat het goed gaat komen, zeker omdat het persbericht van SkyTeam/KLM/ITA het ontegenzeglijk aangaf dat je vanaf november FB miles en XP verdient op ALLE door ITA uitgevoerde vluchten, ook zonder AF/KL vluchtnummer.
     
    TheRobin, ErwinLansing, Mark020 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. TheRobin

    TheRobin Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Interessant met de tijdelijke kortingscode, 18XP dus
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.781
    Leuk Bevonden:
    2.618
    Trofeepunten:
    428
    Voor een paar tientjes meer vlieg je deze in business class ;) en dus een stuk meer xp.
     
    MilesHunter, lloydje33, FlyingBlob en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. EDUARDUS

    EDUARDUS Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    in business kost die run ongeveer 560 euro retour. Je krijgt 54XP punten (2x15=30 plus 4x6=24 tezamen 54 XP punten).
    Dan kan je beter goedkoper sneller rechtstreeks vliegen en met saf de XP erbij kopen.
    SAF is de doodsteek voor dit soort mileruns.
    Wie kent mileruns die wel veel extras opleveren tov met saf XP kopen?
     
  19. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    "doodsteek" is een vreemde stelling in een topic waarin iedereen voor zo weinig mogelijk geld zoveel mogelijk XP's probeert te verzamelen...

    Denk dat heel veel mensen (inclusief mezelf) erg blij zijn met deze optie.
     
    Elgertje vindt dit leuk.
  20. EDUARDUS

    EDUARDUS Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik bedoel met "doodsteek" niets anders dan dat dit het einde is van mileruns zoals wij die kennen. Je kan nu voor hetzelfde geld in anderhalf uur ergens komen plus een berg xp punten verdienen (via de saf). Met een milerun ben je voor hetzelfde resultaat uren onderweg. (Ik nam bv. altijd de route flixbus Rotterdam-Brussel, en dan vliegen via Bru-Adam-Parijs-Johannesburg) leverde een berg XPpunten op. Maar dat doe ik nu niet meer. Ik saf wat bij. Dus behalve als je het leuk vindt als hobby uren te vliegen en rond te hangen in lounges en vliegvelden is het niet voordelig meer om aan een milerun te doen. Overigens geen kritiek op die hobby hoor!
     

Deel Deze Pagina