British Airways: Executive Club

Discussie in 'oneworld' gestart door kevin990, 25 jul 2015.

  1. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Hmm, ja inderdaad...
    Evt met Flying Blue miles is het 15.000 naar ICN en 20.000 naar TPE met bijbetaling tussen de €12 / €21. Een los ticket is idd wel duur.
    In dat geval zou ik misschien gaan voor een Chinees visum en gewoon retourtje PEK doen!
     
  2. janneke

    janneke Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    BA vermenigvuldigd momenteel je Avios op een vlucht *3 (BA, AA, Finair, Iberia).
    Boeken voor 11 December.

    Zie BA: triple avios.
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Beter dubbel dan niet @janneke! Op de frontpage hebben we (@Kilian) hier ook een artikel over geschreven.
     
    Kilian vindt dit leuk.
  4. janneke

    janneke Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Denk ik ook eens wat te kunnen bijdragen, ben ik alweer te laat :-(
     
    TheoS vindt dit leuk.
  5. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Je hebt wel degelijk bijgedragen: wie het artikel gemist heeft leest het nu alsnog op het forum :).
     
  6. wilcoboel

    wilcoboel Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Hallo ik heb op dit moment mijn FB plat gehaald maar wil volgend jaar BA gold halen, vlieg regelmatig van DPS naar SIN of KUL MH heeft nu aanbiedingen voor 220€ rtn in BC klas DPS naar KUL (80 status punten retour) of voor DPS/KUL/SIN voor € 330,- retour en maar liefst 160 status points (met 600 heb je onworld sapphire ) deal of niet?
     
    TheoS vindt dit leuk.
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zijn inderdaad geen gekke prijzen op die routes. Maar iets duurder dan Economy.

    En als je de juiste routes uitstippeld kun je gemakkelijk status halen bij BAEC.

    Waarom wil je eigenlijk switchen van Fb Platinum naar BAEC Gold?
     
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    @TheoS en @Yoran Wijkstra : ik heb the Sunday Times Magazine vorige week besteld en de 4500 Avios zijn vandaag al bijgeschreven. Lekker vlot!
     
  9. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ja bij mij ook! Heel snel inderdaad!
    De promo is trouwens verlengd tot februari 2017! (Zou eigenlijk t/m 30 september zijn)
     
    jongesander vindt dit leuk.
  10. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ja klopt, is zeker interessant! Maar het kan nog beter...
    Zodra afstand > 2000 miles is krijg je 140 tier points per vlucht. Als je dan bijv. KUL-TPE of KUL-PEK vliegt, gaat dit op. Maarja, dan moet het uiteraard wel in je planning passen...

    Zelf heb ik tijdje terug ticket BKK-KUL-PEK // TPE-KUL-BKK geboekt voor €260 in business. Totaal 360 tier points!

    HKG-DPS is trouwens ook > 2000 miles. Kan interessant zijn als CX een keer een promo heeft!
     
    Lionell en Ready2Board vinden dit leuk.
  11. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Het zal je een doorn in het oog zijn dat je (naar alle waarschijnlijkheid) in de VS vanaf volgend jaar geen 210 maar slechts 140 TP's zal krijgen, of niet?

    Voor wie het artikel gemist heeft: https://insideflyer.nl/minder-tierpoints-op-domestic-first-vluchten/
     
  12. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ja, grrr... helaas!
    Aan de andere kant: met Qatar Airways is het ook gemakkelijk scoren, aangezien je altijd moet overstappen in Doha. En eerlijk gezegd vlieg ik die liever dan AA...
     
    Lionell, kevinvdwal en jongesander vinden dit leuk.
  13. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Heel jammer inderdaad, die laatste geruchten over AA, QR is idd een prima alternatief, nadeel is dat de meeste recente deals voor 2 personen waren, wat nadelig is voor tp runners zoals ikzelf. Ook hoop ik dat de nieuwe innige samenwerking tussen QR en BA geen nadelig effect op de prijs gaat hebben. Voorlopig ga ik dit jaar weer BA gold halen door een tp run naar HNL in december, eerste keer dat ik naar HNL ga, dus heel benieuwd! Helaas zijn mijn transcons MIA-LAX vv gedowngrade van een 767 met lie flat naar een A321 met standaard first class seat. First world problem, I know
     
    Lionell en TheoS vinden dit leuk.
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dan is het misschien goed om te weten dat een equipment change als deze een reden is om gratis je vlucht te wijzigen. Als er nog een andere vlucht gaat met een betere equipment dan kun je dit laten omboeken. Jammer genoeg is de 77W een "3-class" vlucht, waardoor dit geen oplossing is voor je.

    Zelf vond ik trouwens de MIA-LAX transcon vlucht in de A321 wel prima. Qua service beter dan de gemiddelde F vlucht. En je hebt tenminste nog IFE en stroom, in tegenstelling tot veel EX-US toestellen.
     
    stijnec en Lionell vinden dit leuk.
  15. wilcoboel

    wilcoboel Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
     
  16. wilcoboel

    wilcoboel Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Ja alleen mijn probleem is moet ik mijn status punten binnen een jaar halen of binnen kalenderjaar zoals bij FB?
     
  17. wilcoboel

    wilcoboel Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    omdat ik regelmatig vlieg met CX / MH en AB kan het beter en makkelijker zijn om BA gold te halen, zeker als ik voor weinig geld een hoop tierpoints binnen kan slepen...... alleen hoe zit het met de status punten en de te bereiken level moet ik de punten binnen 12 maanden bereiken of binnen een kalenderjaar?
     
  18. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Hi Wilco,

    We zijn net op deze site een serie gestart over BA Executive Club! Een handleiding in 10 delen.
    Deel 1 is al gepubliceerd en deel 2 verschijnt morgen (zondag) om 12.00 uur!

    Hier de link: https://insideflyer.nl/ba-executive-club-gids-deel-1-introductie/

    Hopelijk helpt dit!
     
    stijnec, Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  19. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    kreeg vandaag een flinke schedule change, die ervoor zorgde dat mijn 24 huur in HNL er maar 14 zouden zijn, dat was zelfs mij te gortig, zodat ik AA gebeld heb om de terug vlucht om te zetten. In plaats van HNL-LAX-MIA-LHR-DUB ga ik nu HNL-LAX-JFK-LHR-DUB, met de A321T in First, dus je hoort mij niet klagen :) Nu maar hopen dat de winter zich een beetje inhoudt op JFK in die periode (eind december), dat was namelijk de reden waarom ik in 1e instantie via MIA was gegaan
     
    Lionell, FlyRicky en jongesander vinden dit leuk.
  20. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Helaas niet, je moet namelijk annuleren via RM en niet via het hotel zelf.
    Krijgt RM zijn commissie niet, dan jij je miles niet, helaas...
     
    FlyRicky vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina