Hmm, ja inderdaad... Evt met Flying Blue miles is het 15.000 naar ICN en 20.000 naar TPE met bijbetaling tussen de €12 / €21. Een los ticket is idd wel duur. In dat geval zou ik misschien gaan voor een Chinees visum en gewoon retourtje PEK doen!
BA vermenigvuldigd momenteel je Avios op een vlucht *3 (BA, AA, Finair, Iberia). Boeken voor 11 December. Zie BA: triple avios.
Beter dubbel dan niet @janneke! Op de frontpage hebben we (@Kilian) hier ook een artikel over geschreven.
Hallo ik heb op dit moment mijn FB plat gehaald maar wil volgend jaar BA gold halen, vlieg regelmatig van DPS naar SIN of KUL MH heeft nu aanbiedingen voor 220€ rtn in BC klas DPS naar KUL (80 status punten retour) of voor DPS/KUL/SIN voor € 330,- retour en maar liefst 160 status points (met 600 heb je onworld sapphire ) deal of niet?
Zijn inderdaad geen gekke prijzen op die routes. Maar iets duurder dan Economy. En als je de juiste routes uitstippeld kun je gemakkelijk status halen bij BAEC. Waarom wil je eigenlijk switchen van Fb Platinum naar BAEC Gold?
@TheoS en @Yoran Wijkstra : ik heb the Sunday Times Magazine vorige week besteld en de 4500 Avios zijn vandaag al bijgeschreven. Lekker vlot!
Ja bij mij ook! Heel snel inderdaad! De promo is trouwens verlengd tot februari 2017! (Zou eigenlijk t/m 30 september zijn)
Ja klopt, is zeker interessant! Maar het kan nog beter... Zodra afstand > 2000 miles is krijg je 140 tier points per vlucht. Als je dan bijv. KUL-TPE of KUL-PEK vliegt, gaat dit op. Maarja, dan moet het uiteraard wel in je planning passen... Zelf heb ik tijdje terug ticket BKK-KUL-PEK // TPE-KUL-BKK geboekt voor €260 in business. Totaal 360 tier points! HKG-DPS is trouwens ook > 2000 miles. Kan interessant zijn als CX een keer een promo heeft!
Het zal je een doorn in het oog zijn dat je (naar alle waarschijnlijkheid) in de VS vanaf volgend jaar geen 210 maar slechts 140 TP's zal krijgen, of niet? Voor wie het artikel gemist heeft: https://insideflyer.nl/minder-tierpoints-op-domestic-first-vluchten/
Ja, grrr... helaas! Aan de andere kant: met Qatar Airways is het ook gemakkelijk scoren, aangezien je altijd moet overstappen in Doha. En eerlijk gezegd vlieg ik die liever dan AA...
Heel jammer inderdaad, die laatste geruchten over AA, QR is idd een prima alternatief, nadeel is dat de meeste recente deals voor 2 personen waren, wat nadelig is voor tp runners zoals ikzelf. Ook hoop ik dat de nieuwe innige samenwerking tussen QR en BA geen nadelig effect op de prijs gaat hebben. Voorlopig ga ik dit jaar weer BA gold halen door een tp run naar HNL in december, eerste keer dat ik naar HNL ga, dus heel benieuwd! Helaas zijn mijn transcons MIA-LAX vv gedowngrade van een 767 met lie flat naar een A321 met standaard first class seat. First world problem, I know
Dan is het misschien goed om te weten dat een equipment change als deze een reden is om gratis je vlucht te wijzigen. Als er nog een andere vlucht gaat met een betere equipment dan kun je dit laten omboeken. Jammer genoeg is de 77W een "3-class" vlucht, waardoor dit geen oplossing is voor je. Zelf vond ik trouwens de MIA-LAX transcon vlucht in de A321 wel prima. Qua service beter dan de gemiddelde F vlucht. En je hebt tenminste nog IFE en stroom, in tegenstelling tot veel EX-US toestellen.
Ja alleen mijn probleem is moet ik mijn status punten binnen een jaar halen of binnen kalenderjaar zoals bij FB?
omdat ik regelmatig vlieg met CX / MH en AB kan het beter en makkelijker zijn om BA gold te halen, zeker als ik voor weinig geld een hoop tierpoints binnen kan slepen...... alleen hoe zit het met de status punten en de te bereiken level moet ik de punten binnen 12 maanden bereiken of binnen een kalenderjaar?
Hi Wilco, We zijn net op deze site een serie gestart over BA Executive Club! Een handleiding in 10 delen. Deel 1 is al gepubliceerd en deel 2 verschijnt morgen (zondag) om 12.00 uur! Hier de link: https://insideflyer.nl/ba-executive-club-gids-deel-1-introductie/ Hopelijk helpt dit!
kreeg vandaag een flinke schedule change, die ervoor zorgde dat mijn 24 huur in HNL er maar 14 zouden zijn, dat was zelfs mij te gortig, zodat ik AA gebeld heb om de terug vlucht om te zetten. In plaats van HNL-LAX-MIA-LHR-DUB ga ik nu HNL-LAX-JFK-LHR-DUB, met de A321T in First, dus je hoort mij niet klagen Nu maar hopen dat de winter zich een beetje inhoudt op JFK in die periode (eind december), dat was namelijk de reden waarom ik in 1e instantie via MIA was gegaan
Helaas niet, je moet namelijk annuleren via RM en niet via het hotel zelf. Krijgt RM zijn commissie niet, dan jij je miles niet, helaas...