British Airways: Executive Club

Discussie in 'oneworld' gestart door kevin990, 25 jul 2015.

  1. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb een aantal vluchten met QR geboekt welke totaal 540 TP's opleveren. Nu kan ik de resterende 60 TPs wel bij elkaar sprokkelen met een aantal vluchten (of 2 shorthaul J tickets) die ik toch nog moet boeken, maar tot mijn verbazing moet ik ook voor BAEC Bronze en Silver respectievelijk 2 of 4 BA/IB marketed vluchten maken :(.

    Ik heb even zitten puzzelen en zie same day returns naar Milaan en dergelijke waar ik 3 vluchten kan vinden met Iberia (op Vueling metal) voor ongeveer 140 euro deze maand nog.

    Hebben jullie
    a) suggesties voor same day return routes waar ik de 4 segmenten bij elkaar kan vinden en
    b) opmerkingen of BAEC wel het handigste programma is als ik voornamelijk ST vluchten maak, maar alleen soms OW business en first error fares mee wil pakken (AF F error fares kan ik lang op wachten namelijk :) )
     
  2. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Yep, inderdaad 4 BA/IB vluchten voor Silver of Gold.
    Mocht je nog een kleine TP run willen doen: van LHR nar TLL in business/economy voor €268. Tussen LHR en HEL levert dat 80TP op enkele reis en je kan Finnair A350 vliegen:

    Schermafbeelding 2016-11-11 om 20.51.34.png
     
    Flying doc, FlyRicky en jongesander vinden dit leuk.
  3. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Thanks @TheoS! Ik denk dat ik het met de TP's wel red door de intra-Asia flights die ik nog moet boeken... Ik ga dus denk ik maar scavengen naar het goedkoopst mogelijke same day return BA of IB ticket!
     
    TheoS vindt dit leuk.
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ready2Board, Skywalker88, TheoS en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
  6. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Zou je hem echt op moeten halen, of zou een pre paid reservering genoeg zijn...? :rolleyes:
     
  7. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Heb je ex-AMS gehuurd? en wat is het eigen risico op de wagen? Moet in dat weekend toch een paar kilometers maken, en kan de eigen auto dan laten staan. Brandstof ben ik links of rechts om toch kwijt.

    Heb alleen geen zin om 1.250 euro te betalen als er een klein krasje op komt.
    De voorwaarden die ik vond bij de boeking geven het volgende aan:
    2) Rate Includes: Unlimited KM, Theft Protection, Collision Damage Waiver, Airport Surcharge, Tax & Vehicle Licence Fee.
     
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nee Rotterdam. Heb voor een paar euro meer een diesel genomen. Laat mijn eigen auto op het werk staan, ga volgend weekend naar Duitsland.

    Eigen risico weet ik eerlijk gezegd niet. Moet nog even kijken maar beïnvloed mijn keuze niet. Kun je vaak ook voor een paar euro afkopen.
     
  9. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Kom liever niet voor verassingen te staan, dus mocht je het ergens vinden dan zou ik je zeer dankbaar zijn! Kan me niet voorstellen dat ze dat niet vermelden schriftelijke bevestiging van de huur.
     
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Het staat niet in de voucher helaas.
    Uiteindelijk kunnen vinden door een dummy boeking op avis.nl te maken. Eigen risico bedraagt € 900,00. Heb helaas niet kunnen achterhalen wat het kost om de "supercover" er bij te nemen, waarmee je het eigen risico afkoopt.
     
  11. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    In de kleine lettertjes staat het volgende over het eigen risico:
    How much is the excess?

    This is stated on your rental agreement, and also in your booking confirmation email. You can reduce the excess even further by buying an excess reduction product

    Zou je bijna denken dat als het er niet in staat, dat het er niet is! want dat is in principe je contract met ze.
     
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Rental agreement krijg ik denk ik bij het ophalen van de auto en daar zal het wel in staan. Op de voucher staat dat er "een bedrag" in rekening zal worden gebracht.

    Anyway, ik denk dat het een paar tientjes zal kosten om af te kopen. Mocht je het exacte bedrag vooraf willen weten, dan zou ik even bellen met de locatie waar je de auto wilt halen. Ik kan het wel doorgeven nadat ik 'm opgehaald heb, maar daar heb je weinig aan omdat het alleen komend weekend kan.
     
  13. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Ik ga komend weekend ook naar Duitsland .. zat ook te denken om een Avis wagentje te huren voor de trip. Heb jij hem inclusief winterbanden? Of is de situatie op de weg in Duitsland nog niet dusdanig dat winterbanden verplicht zijn ....
     
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Onder de 7 graden verplicht dacht ik. Bij het reserveren via de Avios link kun je niet kiezen voor winterbanden. Ik zie het dus allemaal wel op de vestiging van Avis.
     
  15. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Ook gereserveerd! bleek er een naast de werk locatie te zitten voor een paar euro meer. Best scheelt rijstijd.

    Mbt de winterbanden. Je bent aansprakelijk als je geen winterbanden hebt bij een ongeluk (ongeacht of je de veroorzaker bent). Dat zou wel eens kunnen samenhangen met die grens van 7 graden.
    Je krijgt er volgens mij geen bekeuring voor als je zonder winterbanden rijdt.

    Zou me niets verbazen als een grote verhuurder er 4 seizoenenbanden onder heeft, of wisselt naar winterbanden. Ze willen afschrijvingen voorkomen.
     
  16. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
  17. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Auto opgehaald, een Opel Mariva. Volgens de vriendelijke medewerker een upgrade van de klasse die ik had (C naar G?), maar het blijft een Opel en dat bevestigd de rit ook.
    Eigen risico is 1.500, kon het afkopen voor 36 per dag. Dat is meer dan de 83 euro huur die ik betaal voor 3 dagen.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  18. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    Voor klasse G betaal je normaal gesproken bijna het dubbele. Dus je hebt best wel geluk.. Mijn auto ook opgehaald in Rotterdam. Het is een Citroen DS3 geworden. Volgens de medewerker ook klasse C, maar neigt richting klasse B. Desalnietemin de auto is een half jaartje oud en rijdt heerlijk

    Overigens eigen risico 1500 euro niet afgekocht. Veel te duur en in 3 dagen kan toch niks gebeuren.
     
  19. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    @Skywalker88 dan had ik liever de beloofde Astra gehad of de DS3.
    Ruimtehok met weinig gevoel in het stuur en hoge zit positie. Log qua gevoel en hakerige bak. Wel pas 4 maandjes oud.
    Aantal weken geleden een huur Astra gereden in het buitenland, dat zat in ieder geval iets prettiger.

    Moet morgen naar het buitenland met de auto, maar ga met mijn privé auto. Brandstof ben ik toch kwijt.
     
    Skywalker88 vindt dit leuk.
  20. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Vanmiddag auto opgehaald, Peugeot 308 meegekregen. Had al flink wat schade, maar dat staat keurig op het contract.

    Net 200 km gereden, auto rijdt best lekker. Afhandeling was verder ook keurig eigenlijk.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina