British Airways: Executive Club

Discussie in 'oneworld' gestart door kevin990, 25 jul 2015.

  1. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Volgens mij ben ik er achter waar die 292 vandaan komt. Ik heb de Fares voor BC en PE vergeleken op dezelfde route DUS-LHR-LAX-SJC retour. YQ voor PE is 130 en YQ voor volledig BC is 422. Dat is het verschil van de 292. Als ik zo nog wat tijd heb duik ik er nog even in of dat helemaal eerlijk is. Gezien ik alleen het LHR-LAX gedeelte de upgrade genomen heb. Ik heb nog geen kans gehad om te bellen, maar misschien is dat zo te zien ook nog niet nodig.
     
  2. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Vandaar die 292 dus. Jammer alleen dat BA zulke hoge YQ rekent op awards. Ik heb nog gekeken om mijn vlucht van LHR naar DXB te upgraden van W naar J, maar er komen zulke hoge YQ bij dat het gewoon niet de moeite waard is vind ik. Onder de 2.000 miles wordt er geen YQ gerekend dus upgraden kan wel goedkoop naar het 'fantastische' Club Europe..
     
    kevinvdwal vindt dit leuk.
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bij upgraden van J naar F schijnen de toeslagen niet zo fors te stijgen. Het schijnt regelmatig voor te komen dat je toch al geupgrade wordt van W naar J omdat W vaak overboekt is.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  4. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Hopen op een upgrade dus met AA Platinum. Kijken ze ook naar de boekingsklasse? Ik ben geboekt in T en dat is discounted premium economy.
     
  5. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    En ja hoor, upgrade gekregen naar Club World van LHR naar DXB afgelopen vrijdag:).
     
    kevinvdwal en jongesander vinden dit leuk.
  6. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Goedemorgen,

    Weet iemand of het mogelijk is om avios en tier miles over te maken van Royal Jordanian aan British Airways? Bij RJ krijg ik namelijk 115% van de miles en bij BA slechts 25%

    Ik weet dat zoiets mogelijk is bij Iberia, maar kan er niks over vinden bij RJ.
     
  7. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Dat kan bij mijn weten niet. Je kunt geen miles en al helemaal geen tier points verplaatsen van het ene naar het andere frequent flyer programma. Je kunt wel avios gratis overplaatsen van Iberia Plus naar BAEC v.v. Dat komt omdat IB en BA beide lid zijn van de IAG holding. Als je snel status wilt hebben, zul je bij één frequent flyer programma moeten sparen.
     
    Nvgfocus vindt dit leuk.
  8. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Thanks voor de uitleg!
     
  9. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Iemand een idee of Lhr-dxb een elite heavy route is? Met nog 1 stoel in Y/Y+ te koop en een Y+ onder mijn kont durf ik met nog een week te gaan te hopen op een OPUP, twijfel nog of ik mijn BA ruby er in zet of mijn AA sapphire
     
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
  11. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Iemand al wat Avios opgepikt via Vente Privee France. Info te vinden op de diverse blogs.
     
  12. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
  13. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Hmm, lees net op andere site dat het kennelijk een fout was. De aanvragen tot 1 september worden gehonoreerd, maar vanaf nu is het 9.000...
     
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Oh wat balen! Mijn avios zijn inmiddels gepost, ging allemaal soepel. Jammer dat de actie inmiddels weg is....
     
    TheoS vindt dit leuk.
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik had hem ook nog bekeken, maar enkel te betalen via Visa of MasterCard... Geen Amex.
     
  16. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Goedemorgen,

    Ik moet binnenkort van London naar Wenen vliegen (enkeltje) en die is onbetaalbaar. Daarom wil ik met Avios boeken. (Ik heb er 3000 nodig). Wat is een goede manier deze aan te schaffen? Ik heb net een Iberia account aangemaakt vanwege de Groupon deal maar die kan ik pas na 90 dagen matchen. Iemand een idee, behalve het direct kopen?
     
  17. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Hey Dutchie,

    Bij onze vrienden van de Engelse site las ik net over een bonus (50%) wanneer je ze gewoon via BA aanschaft, echter blijkt dat een targetted promotion te zijn voor British Airways American Express® Cardmember
    https://insideflyer.co.uk/2017/09/50-buy-avios-bonus-ba-avios-1p/

    Over het algemeen denk ik dat je toch zeker voor de korte termijn alleen rechtstreeks bij BA ja 3.000 avios kunt kopen.
     
    Lionell en Dutchie vinden dit leuk.
  18. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor de Info Wilcoleone. Ik zag de promo ook vandaag en wilde 2000 * 1,5 kopen, alleen is voor mij max 35% te halen, en voor 3000 avois maar max 10%. Ik kijk nu even verder en anders inderdaad de rechtstreekse manier.
     
    Wilcoleone en Lionell vinden dit leuk.
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Is er komende zondag toevallig nog iemand die in LHR T5 door komt? Bij toeval zit ik samen met een collegaatje op een vlucht van BRU naar LHR in de vroege ochtend. Misschien nog andere mensen die gaan loungen? Ik ben 's morgens en aan het eind van de middag te vinden in de South lounge.
     
  20. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Punten inmiddels in mijn BA account.
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina