British Airways: Executive Club

Discussie in 'oneworld' gestart door kevin990, 25 jul 2015.

  1. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Voor iedereen die morgen of overmorgen de Avis huurauto retour gaat brengen waarmee minder dan 120 kilometer is gereden; hierbij een specifieke voorwaarde van Avis Nederland:

    Ik ben van plan om minder dan 120 kilometer te reizen, moet ik dan het voortuig nog steeds aftanken?

    Ja, vaak geeft de brandstofmeter nog 'vol' aan en daarom vragen wij u om de tank te vullen nabij de inleverlocatie en ons een kopie van de kwitantie te tonen. Als u geen tijd hebt om het voertuig af te tanken of u ons geen kwitantie kunt tonen, brengen wij EZ Fuel in rekening om de kosten te dekken van het aftanken van het voertuig voor u. Afhankelijk van waar u huurt betaalt u een bedrag tussen de EUR 14 en EUR 18.

    So you all know.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Heb hem vanmorgen gedropt met de sleutel in het kluisje. Nog geen 9 kilometer mee gereden, maar heb hem niet afgetankt. stond vol op 100% en bij inleveren nog steeds.
    Moest aan het personeelslid bij afhalen nog vragen hoe het inleveren ging, die zei er niets over behalve dan dat ik hem vol moest inleveren of anders zou ik mijn 103euro niet geheel terug krijgen.

    Naja, zie het wel, anders klimmen we wel even in de lijnen!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Tot en met gisteren stond er een "In behandeling" achter de 101,93 die op mijn credit card was gedebiteerd door avis voor de benzine. Terwijl andere latere betalingen al van "in behandeling" naar geboekt waren in de AMEX App.

    Vanochtend viel me op dat hij er helemaal niet meer in staat. Ga er dus vanuit dat AVIS een streep door het bedrag heeft gehaald, en dat ik geen extra kosten heb.
    Volgende vraag is natuurlijk : Wanneer worden de AVIOS geboekt ;)
     
  4. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Iemand een idee wat er gebeurt bij het vliegen van een vlucht precies op mijn collectionyear enddate? Voor welk jaar gaan die TP's mee? Ik zou ze dan in m'n nieuwe jaar wilen, maarja kan dat?
     
  5. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    je TP jaar staat vast, en kun je niet veranderen. Het enige wat mogelijk is, is vragen om een "grace period" die je jaar met 2 weken verlengd, als je daardoor een hogere status kunt halen. TP doorschuiven naar de toekomst is bij mijn weten onmogelijk
     
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik heb vandaag 700 Avios (de minimum avios voor een autohuur bij Avis) ontvangen op mijn Iberia account. Ben benieuwd of de 18/K in een aparte batch wordt gedaan of dat het toch mis is gegaan.

    Ik lees op FT in ieder geval ook meldingen van alleen 700 avios. Nog geen melding van de bonus.
     
  7. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    hier ook 700 punten plus 200 voor een nieuw account. Kortom mijn eerst 9 euro terug van de 83 investering.
     
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Is er hier al iemand die 18/k heeft ontvangen?
     
  9. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    JA!!! Gisteren nog niet, maar toevallig zie ik vandaag dat hij met terugwerkende kracht is geboekt op 8/12/16
    18,9K aan Avio's rijker :) Dank voor het delen
     
    stijnec, Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  10. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    jup me too 18k avios bijgeschreven :)!
     
  11. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Ja, vandaag!
     
    jongesander vindt dit leuk.
  12. Jona1982

    Jona1982 Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Voor mij mag die IT af en toe nog wel es uitvallen :) twee jaar Gold erbij ❤️ Thank You BA
     

    Bijgevoegde bestanden:

    TheoS, kevin990, Lionell en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    netjes
     
  14. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Grouchy en Jona1982 vinden dit leuk.
  15. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Iemand een idee hoe ik het inzichtelijk kan krijgen waarom een upgrade van PE naar BC op LHR-LAX met BA en terug mij 292 euro kost? Ik heb geprobeerd dit terug te vinden in de prijsdetails van mijn ticket echter vind ik hier alleen nog de gewone prijzen die ik betaald heb. Ik kan dit ook niet herleiden als ik zou zoeken op het verschil in prijzen op de website
     
  16. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Als je een upgrade met avios betaalt moet je toch ook de belastingen betalen? Zie ook https://www.britishairways.com/en-gb/executive-club/spending-avios/upgrading-with-avios.
     
  17. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Tuurlijk begrijp ik dat ik een verschil moet betalen. Logisch zelfs. Ik zou dit echter graag inzichtelijk zien waarom het 292 is en niet bijvoorbeeld 192 (ik noem maar iets). In de berekeningen op de site kan ik dit niet tastbaar maken.
     
  18. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Goeie vraag. Ik zit zelf ook te rekenen maar ik kom nog niet uit op € 292,-. Het verschil in belastingen tussen PE en BC op een RT LHR-LAX is € 337,-.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  19. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Om het nog leuker te maken. Ik heb nu beide afrekeningen van de twee tickets binnen. Ene ticket betaal ik 292 en de ander 245 exact dezelfde fare. Beide ongespecificeerd. Ik ga BA maar eens om opheldering vragen met doorberekening.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  20. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik ben er zelf ook wel benieuwd naar. Ik heb nog aardig wat avios staan en vraag me af of het handiger is om deze voor upgrades te gebruiken (zonder veel belasting te betalen uiteraard) of toch gewoon voor long-haul economy awards of short-haul Business/First Class awards.
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina