British Airways: Executive Club

Discussie in 'oneworld' gestart door kevin990, 25 jul 2015.

  1. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    je krijgt ze pas na je verblijf...
     
  2. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Lame! :)
     
  3. Great_circle

    Great_circle Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Hotelboeking via Kaligo levert dit al snel op, bovendien heeft Kaligo dikwijls goeie promoties dat je nog een heleboel extra krijgt per boeking. Alleen vind ik de boekingsite niet gebruiksvriendelijk en ook hier worden de Avios pas bijgeschreven na het verblijf.
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  4. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
  5. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Zag het ook op loyaltylobby. Meestal is het zo hoe meer miles je koopt hoe lager de prijs, zoals bij United een paar dagen geleden. Hier is het juist andersom:p Ik ben normaal niet zo van het miles kopen, maar kwam nog een paar honderd avios te kort. € 19,- voor 2.000 Avios vind ik een goede deal!
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2015
    Sanne von Kriegenbergh vindt dit leuk.
  6. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Sanne von Kriegenbergh vindt dit leuk.
  7. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Binnenlandse vluchten in Japan zijn op een aantal trajecten vrij prijzig. Nu heb ik via BA avios te kopen effectief 60 euro per leg betaald (door 30% kortingsactie). Tot mijn verbazing had mijn vlucht van ITM naar FUK letterlijk 0,00 tax en van HIJ naar HND 2 euro. Zijn er meerdere van deze fantastische deals mogelijk binnen Oneworld partners?
     
  8. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Dat zijn inderdaad wel hele lage belastingen. Bij de Executive Club is het volgens mij een kwestie van regels leren en goed zoeken. Op vluchten met BA zijn taxen vaak heel hoog. Bij AB zijn ze vrijwel altijd laag. Ik kwam laatst nog een enkeltje CUN-DUS tegen: 25.000 Avios + 5 EUR tax! Ook CX heeft vaak lage belastingen. Het is gewoon een kwestie van goed zoeken en zelf plannen maken. Ik heb zelf al een hele lijst gemaakt met mogelijke vluchten. Het programma is helaas niet meer zo aantrekkelijk om Business en First te vliegen sinds de devaluatie van 28 april dit jaar, alhoewel een enkeltje DME-LHR in First kost 'slechts' 34.000 Avios (laagseizoen) + 13 EUR belasting, mocht je nog een keer BA First willen vliegen. Ook is een korte CX First vlucht te boeken voor 40.000 Avios.
     
  9. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Krijgen jullie de Gate365 e shopping portal nog te voorschijn? Ik krijg alleen maar 'page not found' errors :confused:.
     
  10. Great_circle

    Great_circle Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Onder ' Terms and conditions of use' van Rocket miles staat:
    "British Airways Executive Club Members who register with Rocketmiles, choose the British Airways Executive Club as their loyalty programme and make a hotel booking will be awarded between 1,000 and 5,000 Avios. Avios awarded will vary depending on the hotel booked and duration of stay. Members will be advised at time of booking how many Avios will be awarded. Avios will be awarded within 5 days of completing a hotel stay. Generally hotel rewards points will not be awarded in addition to the Avios awarded. Rocketmiles terms and conditions apply to all bookings. Avios are issued and redeemed in accordance with the British Airways Executive Club terms and conditions."

    Dat duidt er op dat men wel daadwerkelijk van de gereserveerde kamer gebruik moet maken.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  11. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb een tijdje geleden nog een slechte ervaring gehad met de executive club. Bij het plannen van mijn reis voor eind mei moest ik namelijk van HND in BKK zien te komen. Die afstand ligt net onder de 3K miles grens en er was beschikbaarheid op een JAL vlucht. Redelijk goede redemption zou je denken. Toen ik de rest van mijn vluchten had vastgelegd en vervolgens deze vlucht wou boeken had de executive club alle JAL vluchten uit hun systeem gehaald! Ik heb hierover een klacht ingediend en overwogen om met de concurrent te vliegen. Gelukkig stonden alle JAL vluchten na een week weer in het systeem. Ik heb mijn vlucht toen direct kunnen boeken.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Voor tickets gekocht na 10 mei is de bagagetoelage in Club World voortaan 2x32kg in plaats van 3. Een derde koffer kost dan €150.
     
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Avios gebruiken om te upgraden is ook prima te doen kom ik achter. Voor OSL-LHR betaal ik 5/K Avios + € 30,00.

    Zat even verder te kijken en voor LHR-JFK zou je bijv. slechts 18/K Avios (of 11/K + € 120,00) kwijt zijn om te upgraden van business naar first.
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  14. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Leuke manier om toch nog Business of First te vliegen met Avios:). Moeten deze vluchten ook worden uitgevoerd en worden verkocht door BA of kan je bijvoorbeeld ook upgraden op andere OW carriers?
     
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Het kan op BA, IB of AA metal. De laagste boekingsklasses van Economy zijn uitgesloten.

    De prijs van de upgrade is het aantal avios dat nodig is voor een normale award ticket minus de prijs die je zou moeten betalen als je de oorspronkelijke reis met avios zou hebben geboekt.

    Edit: ticket moet wel bij BA geboekt zijn.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2016
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  16. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Via de Spaanse group-on kun je weer met discount Avios kopen, (33% korting op 20k). Lees er meer over op de Engelse zustersite van insideflyer

    In het kort: Je koopt Avios die bijgeschreven worden op je Iberia Plus account. Deze kun je vervolgens over laten schrijven naar je BA account
     
    Lionell, FlyRicky en Flying doc vinden dit leuk.
  17. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Vorige keer had ik 'm gemist, heb nu voor 19e de 2000 en voor 99e 8000 avios gekocht, perfect voor short haul vluchten tussen Korea en Japan / die regio.
     
  18. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Ik heb snel een setje van 2k gekocht en ben nu aan het kijken of ik wellicht die 99e nog een aantal keer ga kopen.... geloof dat je max 4 pakketjes mag kopen (die van 2k slechts 1 x)
     
  19. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ja zitten wat limieten aan, maar dit wat ik nu gedaan heb is volgens mij gewoon ok. Ik heb nog steeds een klein aantal rest avios in mijn BA account uit mijn oneworld dagen, welke ik samen met deze gekochte miles eindelijk kan gaan burnen ergens dit jaar.
     
  20. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Weet iemand of je als BA gold, reizend in economy, op Schiphol gebruik kunt maken van fast track security?
     

Deel Deze Pagina