Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

1. DutchFrequentFlyer

DutchFrequentFlyer Silver Member

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Non-schengen, I presume?

2. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Nee hoor, 2F. Weet even niet meer welke van de twee, maar was zeker 2F.

3. FlyingDutchman

FlyingDutchman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben erg te spreken over de Plaza Premium lounge op KUL. Erg comfortabele stoelen en ruime opzet. Ondanks dat de lounge nagenoeg vol zat was het er niet lawaaierig. Redelijk tot goed buffet dat tijdig werd aangevuld. Net sanitair en lege borden en glazen werden direct van tafel gehaald. Ideaal om even tot rust te komen waar een lounge ook voor bedoeld is.

Flying doc vindt dit leuk.
  4. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    De PPL op KUL is idd goed. Al ben ik erg tevreden over de keuze die KL heeft gemaakt om gebruik te gaan maken van de MAS golden lounge. Het eten is hier net iets beter/verser.

5. Joris1

Joris1 Newbie

Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Mijn top en flop:

Supertop: Etihad lounge op AUH Business class lounge geweldig, First nog beter.
    Top: Turkish lounge op IST.
    Flop: Skyteam op PEK en GRU.

high_class en Flying doc vinden dit leuk.
  6. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Mijn hoogtepunten dit jaar waren de Al Safwa lounge in Doha en de Air New Zealand lounge in Auckland. Absoluut dieptepunt was de Air China lounge op PVG, daar hoop ik nooit meer te komen.

WorldTraveller en jongesander vinden dit leuk.
  7. solofarie

solofarie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    De Alitalia lounge in Linate is ook niet zo goed, bijna geen ruimte(15stoelen?) en alleenmaar blikjes drinken.. De gratis wifi was wel goed :)

Flying doc en high_class vinden dit leuk.
  8. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik zit momenteel in de BA lounge op Schiphol, personeel is er super! Ik was er voor openingstijd (5.15) en mocht zonder problemen naar binnen. Bagage werd zelfs aangenomen en opgeslagen indien ik dat wilde. Eten is simpel, gelukkig zijn de croissants vers en is de bar al open... Meer heb ik niet nodig om een vertraging van 2 uur te overleven :D

Nee het is geen JD! Maar een Glenlivet 12jr oude single malt :)
    13501716_10154926098769008_8286881784144691004_n.jpg

Melchior, Flying doc en jongesander vinden dit leuk.
  9. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ondertussen paar vluchten verder en ik zit nu in MIA in de AA Admirals Club, net zoals alle anderen is het ruk... en er zijn verbouwingen bezig waardoor er minder capaciteit is. Aanbod qua eten en drinken is hetzelfde: humus, crackers, kaas, wortelen, olijven, brownies en soep.

Voor alcohol/softdrink krijg je 2 vouchers bij binnenkomst, nadien is het betalen of je moet net als mij mazzel hebben dat anderen hun vouchers niet gebruiken en achterlaten of gewoon overhandigen als ze je bij de bar zien staan. 5 vouchers = 5 keer een gesprek met m'n grote vriend :D

Carel1 en jongesander vinden dit leuk.
  10. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Je had ook gebruik kunnen maken van de Premium Lounge is concours E. Die is een stuk beter.

11. tamibcn

tamibcn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Via Loungebuddy loopt nu een actie waarbij je gratis (t.w.v. 40 USD) een lounge bezoek kan boeken. Enige vereiste is 'betalen' met je VISA card
    https://usa.visa.com/pay-with-visa/lounge-buddy.html
    Voor mijn aankomende trip naar GIG was alleen AMS en PHL beschikbaar, en gezien mijn bijna non status bij AA (Gold) heb ik voor de Aspire Non Schengen gekozen.

Lionell vindt dit leuk.
  12. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Iemand hier ook al in de nieuwe EY F lounge op AUH geweest?

Echt een top lounge maar ik had er stiekem toch wel meer van verwacht. Zonder twijfel is dit echt één van de beste lounges die er is, maar gezien het vele uitstellen van de opening en hun revolutionaire A380 product had ik ook verwacht dat ze echt met iets nieuws kwamen in deze lounge.

Daarnaast excelleert deze lounge in mijn ogen ook niet echt ergens in. Zo vind ik de ground service en eten van de AF F lounge op CDG beter en zien de F lounges op HKG en DOH er beter uit.

Ben benieuwd naar jullie meningen:)

13. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Is dit in de nieuwe terminal of is die nog niet open?

14. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Die gaat voorlopig nog niet open. Dacht Q3 2017.

high_class vindt dit leuk.
  15. thom bauwens

thom bauwens Blue Tier

Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    De EY F lounge is best OK, meer idd niet meer dan dat...

15 min massage is leuk maar mag langer vind ik ;)
    Geen slaapruimte. Eten en service vond ik wel goed!

De QR F lounge was nog niet open toen ik er was.

16. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Afgelopen week voor de eerste keer in de The Suite geweest op BRU. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wat vond tegenvallen in vergelijking met The Loft. The Loft is ruimer, meer zitplaatsen en heeft een groter aanbod qua eten en drinken.

Op zich is The Suite wel een "leuke" lounge, personeel is er ontzettend vriendelijk, maar vind het aan de kleine kant. De temperatuur viel er woensdagavond ontzettend tegen, het leek er wel een sauna.

Vandaag in de Escape lounge op Manchester gezeten. Viel wel mee, niet te groot, het was er rustig. Geen self service bar, je kon er naar de bar lopen en daar om drinken vragen. Misschien wel zo handig gezien de reputatie van sommige Engelsen.

jongesander vindt dit leuk.
  17. Pim

Pim Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Mijn absolute dieptepunten waren in HAV en SVO.

In HAV kom je in een erg kleine ruimte met oude stoelen die redelijk zitten. Eten wordt in een display gezet en is op first come first get basis. Veel meer dan een paar koekjes is het niet trouwens. In Havana kan je het nog een beetje voorstellen dat het niet top is maar op SVO had ik meer verwacht.

Plastic stoeltjes, lokaal eten die ik niet kon identificeren (borsjt?? :p ), één beeldscherm met slecht ontvangst op een lokaal station. En (toen ik er was) geen vluchtinformatie. SVO sla ik over tenzij het goedkoop Business vliegen is met Aeroflot :)

Lionell vindt dit leuk.
  18. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    mijn nieuwe fav: SkyTeam Lounge SYD. Perfect size, good selection of food, and amazing view on the airport

19. Johan

Johan Newbie

Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    In Europa vind ik de Skyteam lounge in Kopenhagen niet erg best. Klein, altijd vol, weinig keuze qua eten en drinken, en een belegen inrichting.

Ik was laatst in Madrid, en de lounge daar (Skyteam) viel niet tegen. En eerlijk is eerlijk, de lounge op Schiphol hoort binnen Europa ook tot de beteren voor mij. De Skyteam lounge op Heathrow is ook goed.

Met Stockholm heb ik slechte ervaringen, maar daar kon het lounge-personeel niet zoveel aan doen (ik heb er een paar uur vastgezeten vanwege een radarstoring :( ). Maar van de lounge zelf was ik ook niet onder de indruk.

Laatst bewerkt: 12 nov 2016
  20. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik weet niet of vandaag een incident was, maar toen ik vanochtend om 9 uur bij de KLM non-schengen lounge aankwam stond er voor binnenkomst al een rij van +/- 30 man. Iedereen stond letterlijk buiten in een rij.

Ik kreeg de mededeling dat de lounge helemaal vol zat door de vele binnenkomende vluchten. Het was raar dat intercontinentale passagiers wel werden binnen gelaten, maar ik met +1 niet. Zou er ook mee te maken gehad kunnen hebben dat ik al over 20 minuten moest boarden en ik slechts naar Manchester vloog.

Gezien ik alleen snel 2 donuts wilde eten, om die vervolgens weg te spoelen met een dubbele expresso, was ik er niet heel blij mee. Als alternatief kreeg ik 15 euro PP aan vouchers om aan catering op Schiphol te besteden. Was een prima oplossing, echter gezien ik niet heel veel tijd had niet de meest relaxte oplossing. Uiteindelijk maar even snel langs de Starbucks gegaan. Ik wil die voorverpakte broodjes daar overigens aan niemand aanraden.... :p

Deel Deze Pagina