Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

  1. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Dat heb ik op Schiphol nog niet meegemaakt. Ik heb wel in Birmingham in de lounge meegemaakt dat ze er met de benen uithingen, en dat was ook niet geweldig.
     
  2. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    HEL (Aspire lounge) is geen aanrader. Nu al ruim 2 jaar daar op weekbasis, maar nagenoeg hetzelfde voedsel in die twee jaar tijd.
    STH : idem, geen aanrader, na 18u was het eten op.
    CPH: Redelijk, lounge is klein en voedsel weinig gevarieerd.
    SIN: Prima lounge, ruim opgezet, prima eten, en mogelijkheid om even een douche te pakken.
    JFK (DEL): Geen aanrader wat mij betreft, wel groot en ruim.
     
    Johan vindt dit leuk.
  3. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18

    Mee eens, en bovendien vind ik de inrichting waardeloos (kan ook moeilijk anders op dat kleine oppervlak). Weinig mogelijkheden om te werken, en net zo weinig om fatsoenlijk uit te rusten. Bovendien nauwelijks stopcontacten voor laptops e.d.
     
  4. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    FCO Alitalia lounge: genoeg aan drank, maar alleen kleine hapjes. Lounge voelt wel een beetje 'simpel' aan, echt een aantal rijen stoelen naast elkaar en that's it. Wel een douche welke je op verzoek kan gebruiken. Wel een beetje krap, maar alsnog gretig gebruik van gemaakt na een lange red eye en redelijke layover tijd.
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    AA DFW - D terminal: grote lounge, kan er druk zijn, aanbod qua eten en drinken is minimaal. Je krijgt als je mazzel hebt 2 vouchers als je binnen komt voor bier, wijn of sterke drank. Truc is om weer naar buiten te lopen en weer naar binnen te lopen :)

    Iberia lounge in MAD - T4S: prima lounge, lekker eten, wordt continue aangevuld en opgeruimd.

    Iberia lounge in MAD - T4: grote lounge, aanbod qua eten is hier iets kleiner, maar genoeg plek om te zitten.

    LATAM lounge in GRU: prima lounge, verzorgd sanitair, heerlijke douches, ruimte om te slapen. Kan er met vlagen druk zijn, ik was afgelopen week op een gegeven moment omringd door de technische staf van het RedBull F1 team. Personeel is er supervriendelijk. Eten wordt continue aangevuld.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  6. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    6 december vlieg ik naar Manchester om daar ongeveer drie uur te verblijven en dan weer terug naar Amsterdam. Gewoon voor de ervaring wil ik met 21000 award Miles upgraden naar business voor de terugvlucht, ook al is het maar voor 1 uur en 20 minuten. Vraag is of er een beetje knappe skyteam lounge is op Manchester?
     
  7. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Kan de ethische commissie van Insideflyer.nl zich over deze kwestie buigen?
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2016
    FlyRicky, Carel1, thomassmit en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Excuus, blijkbaar iets verkeerds op het forum gezet :(
     
  9. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Escape lounge in Manchester is niet heel bijzonder. Zijn kleine tot medium snacks te krijgen met bier en fris, maar je moet er voor sterke drank betalen. Lounge is verder niet heel bijzonder, dus ik zou zeker niet upgraden voor de lounge ervaring.

    Hou de KLM promo awards anders in de gaten. Dan kan je geregeld voor 25k enkele reis in business class naar het midden oosten (50k retour). Er zal 1 deze dagen weer een update komen. Wil je dus echt de volle business class ervaring, dan zou ik de miles in je zak houden. Maar de miles zijn van jou, dus ik zou het zeker doen als je het zelf waard vindt :)
    https://www.flyingblue.com/promo-awards.html
     
    jongesander en MartinR vinden dit leuk.
  10. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Centurion Lounge in Seattle is een pareltje. Bij binnenkomst en check van je credit card (heb Plat) ontving de manager van de lounge en bracht me naar een stoel. Die je blijkbaar ook kan reserveren. Ik kreeg meteen een serveerder toegewezen die mij voorzag van drank en eten. Via menu kaart kon je van alles bestellen.

    Ik ben ook even een kijkje gaan nemen bij de bar. Ondanks de kleine ruimte, was ik onder de indruk van het aanbod en de kwaliteit. Je kon een volwaardig 3 gangen menu opscheppen. Vergelijkbaar met La Premier Lounge in Parijs. De lounge zelf voelde huiselijk aan, al was het wel erg druk. Blijkbaar heeft in Seattle iedereeen een Plat of Centurion kaart. Het enige nadeel vond ik aantal kinderen in de lounge, die voornamelijk veel schreeuwde. Begrijp ik nooit..., kinderen in een lounge dan. En misschien ook het schreeuwen ;)

    A fine; Ik ben enthousiast en zal voortaan voor Amex lounges in de USA kiezen vs Skyteam of PP lounges.
     
    FlyingFonz en Flying doc vinden dit leuk.
  11. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288

    Voor sterke drank hoef je overigens niet te betalen. Alleen voor champagne.

    Voor de rest heb je helemaal gelijk, @MartinR ik ben de afgelopen 14 maanden ongeveer 20x op en neer naar Manchester gevlogen. Manchester airport en de vlucht daar naar toe is de laatste waar je je punten aan wilt verspillen. Voor 21k punten kan je veel leukere en mooiere BC deals vinden.
     
    MartinR vindt dit leuk.
  12. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Dank!
     
  13. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    Beste allemaal, hopelijk gaat het goed met jullie. Ik was in de afgelopen twee weken in Singapore en Vietnam met mijn moeder, met China airlines via Taipei (stop in Bangkok). Wat ik in TPE Terminal 1 ervaren heb was VET GAAF SUPER LEUK (meer Nederlandse positieve worden ken ik helaas niet, sorry).

    Eten komt vers uit de keuken, de lounge deel is super privé, sofa's zijn zo cozy as fvck. Ik was in 30+ lounge op 5 continenten (nog geen first class lounge), maar tot nu dit is de beste ooit. China Airlines Dynasty Lounge Terminal 1. Een paar foto's:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Mijn beste First Class lounge is ongetwijfeld de Al Safwa op DOH. Verder bevallen de Etihad lounges me erg goed. Ook in Lima een paar weken geleden was ik in een mooie lounge: de VIP Club Lounge Business Center. Leuk detail zijn de lig- en massagestoelen op het buitenterras.
    IMG_6108.JPG IMG_6124.JPG IMG_6115.JPG IMG_6120.JPG IMG_6125.JPG
     
    Lionell vindt dit leuk.
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    De AB lounge op DUS is bedroevend slecht. Klein, donker, krap, oud en erg oncomfortabele stoelen. Catering zeer matig.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  16. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik was daar in september nog en vond het ook tegenvallen. De lekkere hapjes vond ik het enige positieve aan de lounge. Mijn slechtste lounge ervaring was waarschijnlijk wel de VIP lounge terminal 1 op CAI. Een schande dat Etihad passagiers daar moeten wachten op hun vlucht en vervolgens ook nog met de bus naar het vliegtuig moeten...
     
  17. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    De American/BA lounge op MIA is werkelijk een oude bende met slechts 1 trage lift ook nog eens niet handig wanneer je boarding call net is geweest.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  18. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bedoel je de "Premium Lounge"? Voor Amerikaanse begrippen vind ik dat -ondanks dat het inderdaad oud is- wel een prettige lounge.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  19. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Ja het was volgens mij inderdaad de Premium Lounge" (De lift was de "Groene deur" direct na security aan je rechter hand). Ik kan het niet vergelijken met andere US lounges, maar vond dat er relatief veel vliegtuig lawaai was.
     
  20. hannekeh

    hannekeh Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Geloof me...als je als ouder in je eentje met wat jongere kinderen vliegen moet dan is een lounge een God's sent!
     

Deel Deze Pagina