Tot dusver op m'n trip maar 2 echt hele goeie lounges meegemaakt, The Bridge van Cathay Pacific op HKG en vannacht op NRT de First Class lounge van JAL. In The Bridge groot aanbod aan eten, Westers en Aziatisch, waar ik me tegoed heb gedaan aan een overdosis dimsum. In de JAL lounge, heel verzorgd eten, verse sushi, hele ruime keuze aan drank in open bar. Verschillende soorten champagne, sake en whisky. Oh mooie doucheruimte en gratis massage van 10 min Ik zit momenteel weer in zo'n "fijne" Admirals Club, deze keer op JFK en zal er vandaag nog wel een paar meemaken...
Die Japan Airlines Sakaru Lounge op HND is inderdaad een topper! Kwalitatief goed eten, heerlijke douche en (vooral op de bovenste etage) goede zitruimtes.
Ben je daar nu? Ik zit in de F lounge op dit moment. Heerlijk! Goede champagne bar. Eten valt iets tegen maar dat komt vooral omdat ik vorige week in the Pier ben geweest op HKG en dat was gewoon bizar. Douches zijn wat aan de kleine kant alleen.
Vanochtend in de Oryx lounge in Doha gedumpt door Qatar (vloog Y, mocht QR business lounge niet in). Wat een slechte lounge! Overbevolkt, enkel wat brood en een cakeje als eten. Bak koffie gedronken en direct weer vetrokken.
Voor het 11e jaar op rij heeft Priority Pass hun awards uitgereikt voor de beste lounges in hun netwerk: Priority Pass Lounge Van Het Jaar Awards 2015
blijkbaar: World's Leading Airport Lounge - Business Class Oman Air Business Class Lounge - Muscat International Airport World's Leading Airport Lounge - First Class GVK Lounge by TFS Performa - Chhatrapati Shivaji International Airport, Mumbai, India
De Puerta del Sol lounge in Madrid is wegens verbouwing gesloten. KLM maakt nu gebruik van de Puerta del Alcala lounge bij gate D60. ik was er gistermiddag en vond het geen verbetering. Drank genoeg, maar het voer was niet best.
Ik ben nu in de lounge van het jaar, de EuroAirport Skyview Lounge op de luchthaven Franco-Swiss Basel-Mulhouse Airport, en ik begrijp wel waarom hij gewonnen heeft. Zeker qua grootte is hij niet vergelijkbaar met andere lounges in het Priority Pass netwerk die ik tot nu toe bezocht heb. De lounge is namelijk erg groot! Wat betreft de kwaliteit van het eten ben ik iets minder tevreden. Het warme buffet staat er al iets te lang zeg maar waardoor het een beetje uitgedroogd is.
In maart ga ik met QR van CDG naar DOH. Ik heb gehoord dat de lounge in CDG erg matig is, en dat deze zelfs voor (?) de security zit. Zijn er nog andere lounges te bezoeken eventueel? Ik zie dat er in andere terminals veel betere lounges zijn, maar in hoeverre kun je hier praktisch gezien naar toe (ben nog nooit op CDG geweest).
@Valentijn heeft dat laatst ook gevlogen. Hij zat in de La Premiere lounge in T1. Die in T2 is fantastisch, maar die van T1 erg matig meende ik. Hij is toen (of kon) niet naar 'de goeie' gegaan. CDG is redelijk uitgestrekt, van T1 naar T2 heb ik nog nooit gedaan, maar is vrijwel zeker bussen.
De La Premiere lounge in T2 leek mij inderdaad ook de moeite waard. Onlangs een Youtube filmpje daarvan gezien . Ik vraag me af of je deze lounge ook in kunt (het is tenslotte geen OneWorld, en in T2 zijn meen ik eigen lounges van OW), en ik zie daarnaast op de website van CDG dat je rekening moet houden met 60 minuten (!) transfer tijd.
Als ik in de Loungebuddy-app een trip van CDG naar DOH met QR invoer (in J-klasse met OW-Sapphire) kom ik eigenlijk alleen maar lounges voorbij security tegen..
Ik ook, Loungebuddy is echter niet heel accuraat. Het belangrijkste voor mij is dat die lounge nogal matig is, en ik naar een alternatief zoek. Klopt inderdaad. Bedankt voor de reacties. Mocht er nog iemand praktijkervaring hebben met het transferen van T2 naar T1 dan hoor ik dat graag natuurlijk.
'Erg matig' is zelfs bijna een understatement - verschrikkelijke lounge en niet de moeite waard om lang te verblijven. Ik heb er een glaasje drank en een stukje voorverpakte kaas gehad en ben toen maar een rondje gaan lopen door de terminal. Ik zal vanavond even wat foto's plaatsen uit de lounge, die heb ik nu niet bij de hand. Deze lounge is je enige optie als je met QR vliegt: er zitten geen 'eigen' OneWorld-lounges in T1 (volgens mij heeft CDG alleen de CX- en AA lounge in T2). Je moet vanuit de lounge inderdaad een stuk lopen door een tunnel naar de gates, waar vervolgens ook nog een security-checkpoint is. Houd er rekening mee dat er na de security op 2 kleine winkeltjes na eigenlijk niets meer zit. Wel staat er een piano, dus wellicht dat je je daar nog op kunt vermaken (ik vond zelf de piano leuker dan de lounge ). Is een vervelende transfer: je moet naar landside en de CDGVal-trein nemen. Duurde vrij lang toen ik het moest doen. Ik heb deze transfer over een maandje ook weer en een overstap van 3 uur werd toen geflagged als 'onhaalbaar'. Dat is misschien een beetje overdreven, maar het is zeker verstandig om ruim de tijd te nemen . Is wel allemaal vrij logisch: gewoon de bordjes volgen en dan kan het niet missen.
Ik had vorig jaar juist een bijzonder goede ervaring met de AF lounge op weg naar Latijns Amerika. Uitstekend eten en nog betere wijn. Ze hadden n.b. een fles Chateau Pichon Longueville Baron in het assortiment; kost volgens mij zo'n 100 euro per fles. Fantastische wijn; heb minstens de halve fles opgedronken. Ging daarna heel vrolijk aan boord !
Zoals beloofd wat fotootjes van de Salon Première in Terminal 1. Allereerst de indrukwekkende entree: Gebruikt door een aantal zeer exclusieve luchtvaartmaatschappijen. Waaronder Air Lituanica, Pakistan International Airlines en Yemenia. Dan weet je dat het niet anders dan chique kan zijn! Sfeervolle zitgelegenheid. Helaas zonder toiletten in de lounge, maar de stijlvolle inrichting maakt dat ruimschoots goed: Nóg meer zitgelegenheid. Wat wil een mens nog meer?! Drankjes. Volwaardig pre-flight dinner. Met keuze tussen verpakte kaas, sandwiches met ham en een sandwich met kaas. Ik was helaas te laat voor de sandwich met kaas - iemand was me net voor. Sportieve wandeling naar de security en de gates: Het hoogtepunt van Terminal 1: Gelukkig is de teleurstelling van de lounge snel vergeten: