Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Tot dusver op m'n trip maar 2 echt hele goeie lounges meegemaakt, The Bridge van Cathay Pacific op HKG en vannacht op NRT de First Class lounge van JAL.

    In The Bridge groot aanbod aan eten, Westers en Aziatisch, waar ik me tegoed heb gedaan aan een overdosis dimsum. In de JAL lounge, heel verzorgd eten, verse sushi, hele ruime keuze aan drank in open bar. Verschillende soorten champagne, sake en whisky. Oh mooie doucheruimte en gratis massage van 10 min :)

    Ik zit momenteel weer in zo'n "fijne" Admirals Club, deze keer op JFK en zal er vandaag nog wel een paar meemaken...
     
    Krabnov en jongesander vinden dit leuk.
  2. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Die Japan Airlines Sakaru Lounge op HND is inderdaad een topper! Kwalitatief goed eten, heerlijke douche en (vooral op de bovenste etage) goede zitruimtes.
     
    Basjep vindt dit leuk.
  3. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ben je daar nu? Ik zit in de F lounge op dit moment. Heerlijk! Goede champagne bar. Eten valt iets tegen maar dat komt vooral omdat ik vorige week in the Pier ben geweest op HKG en dat was gewoon bizar. Douches zijn wat aan de kleine kant alleen.
     
    RSC09 vindt dit leuk.
  4. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Vanochtend in de Oryx lounge in Doha gedumpt door Qatar (vloog Y, mocht QR business lounge niet in). Wat een slechte lounge! Overbevolkt, enkel wat brood en een cakeje als eten. Bak koffie gedronken en direct weer vetrokken.
     
  5. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
  6. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    De Puerta del Sol lounge in Madrid is wegens verbouwing gesloten. KLM maakt nu gebruik van de Puerta del Alcala lounge bij gate D60. ik was er gistermiddag en vond het geen verbetering. Drank genoeg, maar het voer was niet best.
     
  8. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ik ben nu in de lounge van het jaar, de EuroAirport Skyview Lounge op de luchthaven Franco-Swiss Basel-Mulhouse Airport, en ik begrijp wel waarom hij gewonnen heeft. Zeker qua grootte is hij niet vergelijkbaar met andere lounges in het Priority Pass netwerk die ik tot nu toe bezocht heb. De lounge is namelijk erg groot! Wat betreft de kwaliteit van het eten ben ik iets minder tevreden. Het warme buffet staat er al iets te lang zeg maar waardoor het een beetje uitgedroogd is.
     
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    In maart ga ik met QR van CDG naar DOH. Ik heb gehoord dat de lounge in CDG erg matig is, en dat deze zelfs voor (?) de security zit.

    Zijn er nog andere lounges te bezoeken eventueel? Ik zie dat er in andere terminals veel betere lounges zijn, maar in hoeverre kun je hier praktisch gezien naar toe (ben nog nooit op CDG geweest).
     
    Lionell vindt dit leuk.
  10. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    @Valentijn heeft dat laatst ook gevlogen. Hij zat in de La Premiere lounge in T1. Die in T2 is fantastisch, maar die van T1 erg matig meende ik. Hij is toen (of kon) niet naar 'de goeie' gegaan.

    CDG is redelijk uitgestrekt, van T1 naar T2 heb ik nog nooit gedaan, maar is vrijwel zeker bussen.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  11. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    De La Premiere lounge in T2 leek mij inderdaad ook de moeite waard. Onlangs een Youtube filmpje daarvan gezien :D. Ik vraag me af of je deze lounge ook in kunt (het is tenslotte geen OneWorld, en in T2 zijn meen ik eigen lounges van OW), en ik zie daarnaast op de website van CDG dat je rekening moet houden met 60 minuten (!) transfer tijd.
     
    SVDH vindt dit leuk.
  12. Great_circle

    Great_circle Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Als ik in de Loungebuddy-app een trip van CDG naar DOH met QR invoer (in J-klasse met OW-Sapphire) kom ik eigenlijk alleen maar lounges voorbij security tegen..
     
  13. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    het gaat hier om QR F met OW Emerald volgens mij :)
     
    jongesander vindt dit leuk.
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik ook, Loungebuddy is echter niet heel accuraat. Het belangrijkste voor mij is dat die lounge nogal matig is, en ik naar een alternatief zoek.

    Klopt inderdaad.

    Bedankt voor de reacties. Mocht er nog iemand praktijkervaring hebben met het transferen van T2 naar T1 dan hoor ik dat graag natuurlijk.
     
  15. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    'Erg matig' is zelfs bijna een understatement - verschrikkelijke lounge en niet de moeite waard om lang te verblijven. Ik heb er een glaasje drank en een stukje voorverpakte kaas gehad en ben toen maar een rondje gaan lopen door de terminal. Ik zal vanavond even wat foto's plaatsen uit de lounge, die heb ik nu niet bij de hand.

    Deze lounge is je enige optie als je met QR vliegt: er zitten geen 'eigen' OneWorld-lounges in T1 (volgens mij heeft CDG alleen de CX- en AA lounge in T2). Je moet vanuit de lounge inderdaad een stuk lopen door een tunnel naar de gates, waar vervolgens ook nog een security-checkpoint is. Houd er rekening mee dat er na de security op 2 kleine winkeltjes na eigenlijk niets meer zit. Wel staat er een piano, dus wellicht dat je je daar nog op kunt vermaken (ik vond zelf de piano leuker dan de lounge :D).

    Is een vervelende transfer: je moet naar landside en de CDGVal-trein nemen. Duurde vrij lang toen ik het moest doen. Ik heb deze transfer over een maandje ook weer en een overstap van 3 uur werd toen geflagged als 'onhaalbaar'. Dat is misschien een beetje overdreven, maar het is zeker verstandig om ruim de tijd te nemen :). Is wel allemaal vrij logisch: gewoon de bordjes volgen en dan kan het niet missen.
     
    SVDH, jongesander en Great_circle vinden dit leuk.
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bedankt voor je uitgebreide reactie @Valentijn! Dat wordt piano les volgen ;-)
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  17. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
  18. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
  19. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Na die halve fles wijn kan ik mij dat niet goed meer herinneren; ik geloof T2.
     
  20. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Zoals beloofd wat fotootjes van de Salon Première in Terminal 1.

    Allereerst de indrukwekkende entree:
    IMG_6138.JPG
    Gebruikt door een aantal zeer exclusieve luchtvaartmaatschappijen. Waaronder Air Lituanica, Pakistan International Airlines en Yemenia. Dan weet je dat het niet anders dan chique kan zijn!

    IMG_6140.JPG

    Sfeervolle zitgelegenheid. Helaas zonder toiletten in de lounge, maar de stijlvolle inrichting maakt dat ruimschoots goed:
    IMG_6143.JPG
    Nóg meer zitgelegenheid. Wat wil een mens nog meer?!
    IMG_6144.JPG
    Drankjes.
    IMG_6145.JPG
    Volwaardig pre-flight dinner. Met keuze tussen verpakte kaas, sandwiches met ham en een sandwich met kaas. Ik was helaas te laat voor de sandwich met kaas - iemand was me net voor.

    IMG_6146.JPG
    Sportieve wandeling naar de security en de gates:
    IMG_6147.JPG
    Het hoogtepunt van Terminal 1:
    IMG_6152.JPG

    Gelukkig is de teleurstelling van de lounge snel vergeten:
    IMG_6188.JPG
     
    high_class, GA717, DirkOnTour en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina