Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

  1. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Dit lijkt sprekend op de SkyTeam lounge Heathrow T4, met het "oerwoud" aan de muur.
     
  2. GA717

    GA717 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    13
    Klopt ja! Dit ontwerp wordt voor alle lounges gebruikt die van SkyTeam zelf zijn. Volgens mij komen ze binnenkort ook in Dubai en Beijing.
     
  3. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Ik kwam dinsdag de Menzies aurora lounge van terminal 2 in Stockholm binnen voor 50SEK (5€) toen ik m'n Amex FB gold kaart liet zien. Vergisten ze zich niet met de Amex gold kaart?
     
  4. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Meer dan 5 euro vind ik die lounge ook echt niet waard. Wat een verschrikking.
     
  5. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Helemaal mee eens, maar dat was niet de vraag.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Kun je op een schengen vlucht ook gebruik maken van Apire Lounge 41, als je een iets langere security voor lief neemt? Aspire Lounge 26 schijnt namelijk niets te zijn.
     
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Vliegend met welke maatschappij, klasse en status bedoel je?
     
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nou ik bedoel eigenlijk dat ik er gewoon voor betaal, namelijk 30 euro. Echter, ik vlieg ams-dub met Lingus. Binnen Schengen wordt je naar Aspire 26 verwezen. Dat lijkt me niks. Dus ik vraag me af of je enigszins normaal naar het non Schengen deel kunt komen en naar Aspire 41.
     
  9. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ierland is non-schengen, dus je kan gewoon die kant door de paspoortcontrole... Maar waarom zou je in hemelsnaam 30 euro betalen bij je startluchthaven voor een mediocre lounge als je ook gewoon last minute kunt komen aankakken of iets lekkers gaat eten/drinken bij bijvoorbeeld Bubbles. Dan heb je veel meer waar voor je geld. In het geval van een overstap van 6 uur kan ik het me goed voorstellen maar niet bij een vertrekluchthaven.
     
    Wes en jongesander vinden dit leuk.
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nou het is, om eerlijk te zijn, gewoon een gebrek aan ervaring. En een soort gemakzucht. Thanx voor de tip doc.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  11. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Een vraagje aan de OW-experts onder ons: ik ben komende anderhalve week veel in het vliegtuig te vinden voor de AA EXP challenge. Nu ik absoluut niet bekend ben met OW-lounges, de vraag wat de beste lounges zijn om te bezoeken op AMS, LHR en SIN. Ik vlieg, zoals de luchthavencodes al verhullen, non-schengen en transfer Intra-Europe naar IC op LHR.
    Mijn dank is groot:oops:
     
  12. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  13. Great_circle

    Great_circle Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Prettigste lounges die mij te binnen schieten zijn voor mij beide BA lounges op LHR (hoewel vaak behoorlijk druk), BA op LGW, Qantas lounge op BKK, Malaysia lounge op KUL hoewel tikkeltje oninspirerend ingericht, Thai Airways op HKG, beide KLM Crown Lounges op Schiphol, BA lounge op EDI heeft een lekker ontbijtje en is lekker rustig en ik vind de niet-Schengen lounge van Finnair in Helsinki erg mooi en ook goed voorzien.

    Minst prettig vind ik Finnair binnen Schengen in Helsinki (zoals eerder werd beschreven), enorm druk, rij voor de receptie gaat direct over in rij voor buffet, de binnenlandse lounges van Thai Airways, Alitalia lounge in Napels en beide Alitalia lounges op LIN (hoewel de Manzoni lounge in ieder geval nog uitzicht biedt).
    Het hoogste tandarts-wachtkamer gehalte hadden voor mij de Thai Airways lounge op Phitsanulok (nu gesloten want daar komt Thai niet meer) en de Bangkok Airways lounge op Luang Prabang (nog voor security en paspoort controle)
     
    Carel1, jongesander en Lionell vinden dit leuk.
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Slechtste: Admirals Club Phoenix. Heel klein, slechts 1 herentoilet. Standaard Admirals aanbod, wat neerkomt op een wortel, een koekje of een olijf. Na enkele Admirals Clubs te hebben bezocht, ben ik daar niet positief over. De Flagship Lounge JFK was niks bijzonders en zeer druk. Toen ik nadien nog even bij de Admirals Club keek vond ik dat echt een aanfluiting. Volgepakt met mensen, nul komma nul qua eten en drinken. Voor Internationale vluchten kan dat echt niet.

    Ik was erg gecharmeerd van de Iberia lounge MAD. Erg groot, uitgebreid aanbod aan eten, douches etc. Mooie tarmac view.

    Air Canada lounge was ook prima, lekker rustig en netjes.

    De DAA lounge Dublin vond ik ook niets. Vrijwel geen eten, uitzicht op het dak en gore toiletten. De Lingus lounge heeft ook weinig aanbod qua eten, maar is wel lekker ruim en rustig. Mocht je nog eens op Dublin positioneren: de dame achter de balie van deze lounge wijst gratis betaalde stoelen toe ;-)
     
  15. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    SALA de VIP of iets dergelijks op MVD ook prima, lekkere sandwiches
     
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik vertoef momenteel in de LH Senator lounge op FRA, niet slecht moet ik zeggen! Redelijk groot, was wel druk toen ik binnen kwam, maar nu is het relaxt. Ook hier weer toont LH hoe goed getraind en hoe vriendelijk elk personeelslid is, chapeau! Qua eten is er keuze genoeg, qua drank ook, enigste minpunt? Géén JD! :D

    Eerder vanmiddag zat ik in The Loft op BRU airport, vriendelijke receptie, maar eerste indruk was een beetje rommelig in de lounge zelf, veel tafels waar nog troep op stond van vorige gasten. Waarschijnlijk was het net druk geweest en waren ze nog aan het opruimen. Voor de rest lekker gegeten en gedronken daar.
     
  17. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    JD? OMG! ;)
    Ik heb nog maar weinig lounges gezien met écht goede whisky's. En JD reken ik daar niet toe :D
     
    Great_circle, Wes en Flying doc vinden dit leuk.
  18. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    +1 voor de BA galleries lounge op AMS! Aangezien mijn status pas gisteren was bijgewerkt naar OW Sapphire, kreeg de balie medewerker eerst een denial pop-up voor m'n lounge toegang. Nadat ik de situatie had uitgelegd, vertelden ze me dat ik direct door kon lopen en dat zij de rest zouden regelen. Kunstmatige vriendelijkheid heb ik een hekel aan, dus het voelde erg prettig dat de interactie 'echt' was.
    Geen hele uitgebreide selectie aan eten/drinken, maar het werd wel continu aangevuld. Zowel warme als koude versnaperingen aanwezig. Voor dit tijdstip van de dag volstaat het buffet zeker.
    De lounge was schoon, voldoende plek aangezien het niet al te druk was en goede service.

    Goed begin van de tweede helft van m'n EXP challenge. Eens kijken hoe de BA Galleries Lounge op LHR is!:)
     
    jongesander vindt dit leuk.
  19. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Druk, tenzij je op zaterdag of zondag vliegt. Ga naar de South lounge, is dichter bij de trein naar de C concourse.
     
  20. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Het is aardig grootschalig, maar kan het op het moment alles behalve druk noemen! Veel keuze uit verschillende zitplekken, groot aanbod bij de verschillende bufetten en voldoende faciliteiten om te werken (stopcontacten, wifi, zelfs B&W koptelefoons bij sommige werkplekken.
    Prima om nog twee uurtjes te vertoeven:)
     

Deel Deze Pagina