In de meeste gevallen kun je zonder problemen 'loungehoppen' en alle lounges in waar je in mag bezoeken. Ik heb bij Skyteam geen ervaring met loungehoppen, maar ik kan bij StarAlliance en OneWorld zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad om verschillende lounges (soms wel 5 achter elkaar) te bezoeken met 1 boarding pass. Sommige lounges stempelen je boarding pass voor 're entry' in dezelfde of een andere lounge (in Hongkong doen ze dat).
Soms snappen de mensen bij de lounge niet zo goed wat je komt doen en verwijzen ze je door naar een andere lounge ('maar luchtvaartmaatschapij X heeft hier gewoon een eigen lounge!') als je dan uitlegt dat je deze lounge ook graag wilt zien, is dat meestal geen probleem.
Het wordt lastiger als je maar recht hebt op 1 lounge (of een 'eigen' lounge of een third party lounge), dan moet je daar gewoon blijven.
Het enige 'twijfelgevalletje' dat ik kan bedenken, is Berlijn Tegel. Als je met Airberlin vliegt, word je uitgenodigd voor de KLM/Air France lounge terwijl erboven een BA Galleries lounge zit. Tot de BA Galleries lounge heb je toegang op basis van een Airberlin business ticket of je Oneworld-status, maar Airberlin wil je graag naar de KLM lounge hebben om één of andere reden. Je komt ze allebei zonder problemen binnen, maar als je vervolgens naar de andere gaat, doen ze lastig. Als je naar de ene lounge met een papieren boarding pass en naar de andere met een digitale gaat, zien ze niet dat je al in de andere geweest bent en kan je wel zo doorlopen
. Nou zijn het allebei vrij verschrikkelijke lounges, dus je moet er sowieso niet teveel tijd doorbrengen
.
Klik om te vergroten...