Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    BLQ - "VIP" Lounge

    Wow wat een slechte lounge! BLQ is best een groot vliegveld, maar ze hebben 1 lounge en die is nog voor security ook.
    Nu wordt het nadeel van voor security teniet gedaan doordat ze vanuit de lounge een fastlane naar security hebben en die gaat supersnel! (als het niet druk is!)
    Maar verder is de lounge zeer inefficient ingedeeld en wat een kabaal! Rustig werken is er niet bij.
    Blijkbaar bij de lounge ook een congreszaal die ze verhuren en daar was gisteren big party! Juichen, schreeuwen, klappen.
    Eten is ook zeer zeker niet bijzonder.
    de prosecco was wel lekker!
     
    Carel1 en Grouchy vinden dit leuk.
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    In maart had ik een meeting in die zaal bij de lounge. Daar kan maximaal 10 man in, dus die hadden dan echt lol als het kabaal in de lounge te horen was.
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  3. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Geen idee of het dezelfde zaal was, maar het was zeker een man of 50.
     
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    Dan hebben ze dus nog een andere zaal daar. Die fasttrack was trouwens wel handig. Geen status bij LH, maar mijn klant kon daar alles regelen op het vliegveld.
     
  5. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    180
    Trofeepunten:
    33
    Toevallig afgelopen zondag deze lounge gebruikt, en vond het voorste gedeelte nog wel ok... ruim drank aanbod, goede koffie en bar met diverse soorten alcohol.
    Eten was niet bijzonder. Het feit dat je via de lounge door security kon, was goed concept en snel uitgevoerd.

    Het zit gedeelte “om de hoek” tussen lounge en security deed echter zeer rommelig aan.
    Toch een 7 van mij!

     
    Carel1 vindt dit leuk.
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Volgens mij kun je daar heel veel "regelen". Er liep een man in politie uniform en wapen rond die wat mensen begeleide, maar ook veel werd aangesproken en die man liep van alles te regelen. Zag er erg Italiaans uit :cool:

    Een 7? :eek:
    Als ik niet vanaf schiphol terug had hoeven rijden (wat meestal zo is) dan had het waarschijnlijk van mij ook een 7 voor(van) de drank gekregen :p.
    Maar ik kom toch niet verder dan een 5,5 helaas ;)
     
    lloydje33 en Marcob vinden dit leuk.
  7. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    In de VIP lounge op MVD met priority pass. Enige lounge aanwezig maar deze is zeker de moeite waard. Zeer smaakvol ingericht, heerlijke fauteuils en banken. Verschillende “zones”. Een kinderspeelhoek. Prima koffie, verse jus d’orange (machine zoals bij de Jumbo), bakjes vers fruit en wat bakkersproducten. (Nog) geen warm eten nu. Maar dikke 8 deze lounge.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Sandor vindt dit leuk.
  8. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    De AMEX lounge op Sydney heeft een nieuwe locatie. Flinke vooruitgang! Ruim van opzet met verschillende hoekjes en zitjes. Knusse hoekjes, relax stoelen, werkplekken, prettig licht en een stuk waar je nr buiten kunt kijken. De vorige locatie was echt heul klein.
    Eten is basic maar wel goed. De koffie is nog altijd toppie met echte barista’s. Koffie wordt naar je toe gebracht en er lopen continue waiters rond om spulletjes af te ruimen. Aanrader!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    lloydje33, VinceG en Goffe de Boer vinden dit leuk.
  9. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Paar highlights:

    LHR: Virgin Atlantic Clubhouse
    • Super relaxte setting met echt "lounge" gevoel. Niet zo saai en corporate allemaal (Virgin is meer een holiday carrier). Eten is erg goed + table service. Vroeger was er ook een soort spa en pool table area... Maar die zijn nu weg. Verder ook erg goede shower suites met regendouche/stoomfunctie. En ook nog een skydeck.
    FCO: Plaza Premium Lounge
    • Persoonlijke favoriet, hele toffe ambience met veel ruimte en lichtinval. Ontzettend goed eten (make your own pizza), snel internet, fijne doucheruimtes en verder erg rustig.
    CDG: Terminal E Lounge
    • Grootste lounge denk ik van alle terminals (past de Crown Lounge ongeveer 2x in), met als highlight de gratis spa behandeling van 15 minuten. Verder "ok" eten, en er is een soort slaaphal met bankjes en wat raar vormgegeven ligstoeltjes.
    Verder nog niet hele grote dompers gehad... Behalve misschien de AMEX lounge in LGA. Die was/is echt verschrikkelijk.
     
    Goffe de Boer en lloydje33 vinden dit leuk.
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.724
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    De Skyteam lounge op Istanbul Airport is bezocht. :D

    Wanneer je komt aanlopen is de entree veelbelovend en oogt het modern.

    In de lounge zie je inderdaad de typische Skyteam lounge setting terug in stoelen en design. Wel hebben voor zover ik kon bepalen de meeste stoelen een stroom dan wel USB aansluiting en deze werken ook, in tegenstelling tot LHR.

    De catering vond ik wat tegenvallen, zeker als je weet dat de IGA lounge die tijdelijke gebruikt werd veel beter was, en zeker als je zoals mij ook regelmatig in de Turkish Airline lounge bent dan is dat wel een beetje teleurstellend te noemen. De ranzige nootjes uit Attaturk zijn kennelijk meegenomen...
    Drinken wordt hier verzorgd middels blikjes en flesjes naast Turkse thee. Voor de liefhebber zijn er voldoende alcoholische dranken beschikbaar.

    Tevens is de lounge lekker rustig, en zijn er eigen toiletvoorzieningen (Dat was op Attaturk niet zo) en heb ik zelfs de douche kunnen proberen, die staat niet aangegeven op de website maar er zijn er 2.
    De douche is prima, en je krijgt gelukkig 2 handdoeken, want dat begrijp ik nooit op Schiphol dat je er daar maar 1 krijgt en ik me altijd afvraag hoe ik mijn voeten schoon en droog kan houden.

    Al met al voldoet de lounge wel maar het ziet er in mijn optiek van de buitenkant veelbelovender uit dan het is.
     
    Carel1, Thijsk en jesse01 vinden dit leuk.
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    2.404
    Trofeepunten:
    358
    Klopt het dat de loungefinder op de website van Skyteam niet helemaal volledig is?
    Ik zit nu voor een reis te kijken naar Bilbao en ben ook even gaan kijken wat voor lounge ze daar hebben, maar volgens de loungefinder kan je daar alleen terecht met een ticket van Air Europa.
    Als ik dan verder zoek op bijvoorbeeld FT zie ik dat er wél mensen met Skyteam naar binnen zijn gekomen in de lounge.
    Dus eigenlijk komt het er op neer dat deze site niet volledig te vertrouwen in?
     
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik denk dat die site achterloopt. Bij GDN wordt aangegeven geen Skyteam lounge beschikbaar. Van dit forum zijn leden die daar wel gebruik hebben gemaakt van een voor Skyteam leden toegankelijke lounge.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Zeker niet, altijd proberen of een invitation vragen bij incheckbalie. Alleen als er dan echt niets is ....
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    2.404
    Trofeepunten:
    358
    Bedankt voor de info! Toch vreemd dat ze zo'n website niet up-to-date houden..
     
  15. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Dit komt omdat airlines ook eigen afspraken hebben met lounges. Bijvoorbeeld het hierboven genoemde GDN, je kan hier prima met je KLM ticket+status in, maar niet met een willekeurige andere Skyteam status. Als je het zeker wilt weten, kun je het beste even op de website kijken van de maatschappij zelf, niet de Skyteam website.
     
  16. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    937
    Trofeepunten:
    143
    Welke lounge is dit? Ik was vorige maand op GDN en de KLM website gaf aan dat er geen lounge was op dit vliegveld.

    Vond ik jammer gezien de uur vertraging die we hadden.
     
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    2.404
    Trofeepunten:
    358
    Voor BIO krijg ik bij de website van KLM ook alleen Air Europa te zien. Nu is het niet het eind van de wereld maar een beetje meer duidelijkheid zou wel lekker zijn. ;)
     
  18. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    2.404
    Trofeepunten:
    358
    MoonJ vindt dit leuk.
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    De KLM website geeft hetzelfde als de Skyteam website. Je kunt beter ook op de site van de luchthaven kijken. Andere opties zijn natuurlijk dit forum of Flyertalk.
     
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    2.404
    Trofeepunten:
    358
    Op de site van BIO vond ik ook vrij weinig maar ik vertrouw dan maar op FT, in het topic waar ik jouw naam ook langs zag komen :)
     
    Carel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina