Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

  1. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Iemand recent op CDG geweest en ervaring welke skyteam lounges open zijn?
     
  2. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Dames en heren. Mijn man heeft een voordeel ontdekt van lounge 25! En Privium express en eigenlijk alles 26-29.

    Indien je via de priority security naar boven gaat door security en dan rechts richting non-priority loopt. Voordat je met de nieuwe roltrap naar beneden gaat, kun je een nis inlopen waar de schuifdeuren openen en je na een kleine hal meteen bij 25 bent. Misschien oud nieuws, ik wist het niet.

    Ik zeg proost.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ambtenaruh, FlyingFonz, MollyMoon en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Ik ga dat zaterdag meteen eens proberen!
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    En waar kom je dan uit? Aan de andere kant van de ingang van de lounge zeg maar?

    Salud!
     
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Daar kom je dan inderdaad uit. En wat ook handig is om te weten, die schuifdeuren openen ook de andere kant op, dus stel je voor dat je een transfer hebt van Schengen naar Non-Schengen en het is heel erg druk, dan kan je dus ook die sluiproute vice versa gebruiken, want de Schengen Security geeft je via een passage ook weer toegang tot de paspoortcontrole van Non-Schengen.

    Dit is zo ontworpen dat de security lanes zo optimaal mogelijk gebruikt kunnen worden en je op deze manier dus de drukte kan opvangen doordat jij bij drukte aan de Schengen of Non Schengen kant passagiers naar een andere wachtrij zou kunnen sturen.
     
    VinceG, Ruut en Urbanjazz vinden dit leuk.
  6. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Goeie! Jij bent onze vliegende Google :)
    Dan ga je dus naar de reguliere boarding area, maar als je pech hebt loop je daar de non-transfer rij in, waar het ook wel eens druk is. Maar minder druk dan bij transfer
     
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ja bij de reguliere paspoortcontrole na de beveiliging kan het zeker ook druk zijn, maar ik weet nog in maart 2020 voor Covid kwam ik rond 08:45 aan door een vertraagde vlucht en de rij stond aan het begin van de roltrap naar de KLM lounge, nu ben ik brutaal genoeg om dat eerste gedeelte wel over te slaan maar dat heeft met toen alsnog 40 minuten gekost, die ik eigenlijk niet had.
    Boven bij de reguliere paspoortcontrole heeft het met met welke drukte dan ook nooit langer dan 15 minuten geduurd, dus deze optie hou ik nu wel in mijn achterhoofd.
     
    Ruut en Urbanjazz vinden dit leuk.
  8. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb hem gevonden! Je loopt er zo voorbij..maar er staat wel aangegeven dat je zo naar de lounge kan. Ik heb hem even gelopen hoewel ik alsnog daarna naar beneden ging om drank te halen voor op de hotelkamer (ga naar Zweden).
    ook Proost!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ambtenaruh, Carel1 en Urbanjazz vinden dit leuk.
  9. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    We hebben weer een dieptepunt.
    De Tarom “lounge” op OTP.

    Ze verpatsen toegang aan houders van 3 visa varianten en aan maar liefst 48(!) verschillende soorten MasterCard. Waardoor de lounge natuurlijk tot de nek gevuld is. Na een tijdje zeggen ze tegen status houders dat de lounge vol is, maar als iemand komt die wilt betalen is er opeens wel plek :D
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Nu is en blijft het beste van OTP de vlucht naar huis, en aan de Tarom lounge mis je niets, echt helemaal niets.
    Al begrijp ik inderdaad niet dat een ‘flagcarrier’ zijn lounge verpatst aan derden,
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  11. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Tarom op OTP is inderdaad een hele sterke kandidaat voor de slechtste lounge. Ben er laatst ook geweest in de ochtend en kan inderdaad niks positief noemen. Eten en drinken was beschamend, vies, druk etc
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ben een aantal keren op OTP geweest en voor mij is het ook al jaren de slechtste lounge. Er zijn 2 lounges de MasterCard lounge en nog een andere. Ik ben in beide lounges geweest en ze zijn allebei even slecht. Het enige voordeel is dat je een redelijke stoel hebt en niet bij de gate hoeft te zitten.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Er is ook een mastercard lounge die MC ers mogen daarheen toch of is die dicht? Mag je als FB statushouder zelf trouwens ook in de mastercard lounge? Met een business AF ticket mocht ik namenlijk ook in de mastercard ipv de Tarom lounge.
     
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ja, ik ben als Elite+ in beide lounges geweest. Zoals ik hierboven heb gepost zijn ze ongeveer hetzelfde en daarmee even slecht.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  15. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Gewoon ook de kortste route naar de D-pier (Schengen) zonder extra trappen. Maar dat staat wijselijk niet op de borden.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Voor vluchten die vanaf de D-pier binnen korte tijd vertrekken staan ze wel aangegeven dat je op deze manier via een shortcut er sneller bent.

    Voor de andere vluchten is dat trouwens ook niet handig om te doen, natuurlijk genereerd Schiphol winst uit passagiers die wat uitgeven in de winkels, maar op de D-pier zelf is weinig te koop dat je als passagier ook wat teleurgesteld kunt zijn in het aanbod, want er zijn er genoeg die gewoon bij de gate gaan zitten wachten tot de vlucht vertrekt als ze er eenmaal zijn.
    Die passagiers zijn dan teleurgesteld in het aanbod en Schiphol in de gemiste inkomsten, dan kan je ze maar beter langs de winkels sturen zodat ze zelf een keus kunnen maken, en een beetje de beentjes strekken voor de vlucht kan geen kwaad.
     
    MichaelNight en Carel1 vinden dit leuk.
  17. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Het zou niet de eerste keer zijn dat ik bijna de dure parfum van de rekken stoot omdat ik verplicht een omweg door de winkels naar de gate moet nemen.

    Als ik ga winkelen, dan ga ik naar een winkelcentrum. Om te vliegen naar een luchthaven.

    Of ben ik de enige die zo denkt?
     
    Ambtenaruh, DirkOnTour en MichaelNight vinden dit leuk.
  18. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    En dan te bedenken dat ik pre-covid er zo'n 10 keer per jaar zat (in Tarom lounge). waaronder 1x zo'n 10/11 uur lang omdat alles plat lag vanwege een sneeuwstorm. Toen was ik wel blij dat ik in die lounge zat want beneden was het een grotere hel. Stampvol , nergens zitplek enz. De mastercard ben ik 1x geweest zover ik me herinner op grond van een AF business ticket.
    Als het KL/AF schema naar IAS zo ongunstig blijft zal ik voorlopig AMS-VIE-IAS doen met OS.
    (RO heeft het ook opeens hoog in hun bol met de huidige prijzen voor Businessclass..AMS-OTP-IAS).

    Weet iemand hoe het nu toeven is in lounge Austrian in VIE?
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  19. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Nou die luchthavens waar je per se na de security dwars door een winkel heen moet zijn een ramp. Zeker als mijn vriendin mee is want die trapt er in....
     
    rickbeerendonk en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Op luchthavens waar je verplicht door duty free moet zou ik er bijna een missie van maken om iets van de stellingen met mijn tas te stoten. Dergelijke luchthavens hebben het niet begrepen wat hun primaire doelstelling is.

    Maar op Schiphol is dat niet de opzet en er zijn genoeg ‘vakantiegangers’ die voorafgaand aan de vlucht wat rond willen lopen en helemaal niet de kortste route naar de gate of lounge willen.
     
    rickbeerendonk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina