Dames en heren. Mijn man heeft een voordeel ontdekt van lounge 25! En Privium express en eigenlijk alles 26-29. Indien je via de priority security naar boven gaat door security en dan rechts richting non-priority loopt. Voordat je met de nieuwe roltrap naar beneden gaat, kun je een nis inlopen waar de schuifdeuren openen en je na een kleine hal meteen bij 25 bent. Misschien oud nieuws, ik wist het niet. Ik zeg proost.
Daar kom je dan inderdaad uit. En wat ook handig is om te weten, die schuifdeuren openen ook de andere kant op, dus stel je voor dat je een transfer hebt van Schengen naar Non-Schengen en het is heel erg druk, dan kan je dus ook die sluiproute vice versa gebruiken, want de Schengen Security geeft je via een passage ook weer toegang tot de paspoortcontrole van Non-Schengen. Dit is zo ontworpen dat de security lanes zo optimaal mogelijk gebruikt kunnen worden en je op deze manier dus de drukte kan opvangen doordat jij bij drukte aan de Schengen of Non Schengen kant passagiers naar een andere wachtrij zou kunnen sturen.
Goeie! Jij bent onze vliegende Google Dan ga je dus naar de reguliere boarding area, maar als je pech hebt loop je daar de non-transfer rij in, waar het ook wel eens druk is. Maar minder druk dan bij transfer
Ja bij de reguliere paspoortcontrole na de beveiliging kan het zeker ook druk zijn, maar ik weet nog in maart 2020 voor Covid kwam ik rond 08:45 aan door een vertraagde vlucht en de rij stond aan het begin van de roltrap naar de KLM lounge, nu ben ik brutaal genoeg om dat eerste gedeelte wel over te slaan maar dat heeft met toen alsnog 40 minuten gekost, die ik eigenlijk niet had. Boven bij de reguliere paspoortcontrole heeft het met met welke drukte dan ook nooit langer dan 15 minuten geduurd, dus deze optie hou ik nu wel in mijn achterhoofd.
Ik heb hem gevonden! Je loopt er zo voorbij..maar er staat wel aangegeven dat je zo naar de lounge kan. Ik heb hem even gelopen hoewel ik alsnog daarna naar beneden ging om drank te halen voor op de hotelkamer (ga naar Zweden). ook Proost!
We hebben weer een dieptepunt. De Tarom “lounge” op OTP. Ze verpatsen toegang aan houders van 3 visa varianten en aan maar liefst 48(!) verschillende soorten MasterCard. Waardoor de lounge natuurlijk tot de nek gevuld is. Na een tijdje zeggen ze tegen status houders dat de lounge vol is, maar als iemand komt die wilt betalen is er opeens wel plek
Nu is en blijft het beste van OTP de vlucht naar huis, en aan de Tarom lounge mis je niets, echt helemaal niets. Al begrijp ik inderdaad niet dat een ‘flagcarrier’ zijn lounge verpatst aan derden,
Tarom op OTP is inderdaad een hele sterke kandidaat voor de slechtste lounge. Ben er laatst ook geweest in de ochtend en kan inderdaad niks positief noemen. Eten en drinken was beschamend, vies, druk etc
Ben een aantal keren op OTP geweest en voor mij is het ook al jaren de slechtste lounge. Er zijn 2 lounges de MasterCard lounge en nog een andere. Ik ben in beide lounges geweest en ze zijn allebei even slecht. Het enige voordeel is dat je een redelijke stoel hebt en niet bij de gate hoeft te zitten.
Er is ook een mastercard lounge die MC ers mogen daarheen toch of is die dicht? Mag je als FB statushouder zelf trouwens ook in de mastercard lounge? Met een business AF ticket mocht ik namenlijk ook in de mastercard ipv de Tarom lounge.
Ja, ik ben als Elite+ in beide lounges geweest. Zoals ik hierboven heb gepost zijn ze ongeveer hetzelfde en daarmee even slecht.
Gewoon ook de kortste route naar de D-pier (Schengen) zonder extra trappen. Maar dat staat wijselijk niet op de borden.
Voor vluchten die vanaf de D-pier binnen korte tijd vertrekken staan ze wel aangegeven dat je op deze manier via een shortcut er sneller bent. Voor de andere vluchten is dat trouwens ook niet handig om te doen, natuurlijk genereerd Schiphol winst uit passagiers die wat uitgeven in de winkels, maar op de D-pier zelf is weinig te koop dat je als passagier ook wat teleurgesteld kunt zijn in het aanbod, want er zijn er genoeg die gewoon bij de gate gaan zitten wachten tot de vlucht vertrekt als ze er eenmaal zijn. Die passagiers zijn dan teleurgesteld in het aanbod en Schiphol in de gemiste inkomsten, dan kan je ze maar beter langs de winkels sturen zodat ze zelf een keus kunnen maken, en een beetje de beentjes strekken voor de vlucht kan geen kwaad.
Het zou niet de eerste keer zijn dat ik bijna de dure parfum van de rekken stoot omdat ik verplicht een omweg door de winkels naar de gate moet nemen. Als ik ga winkelen, dan ga ik naar een winkelcentrum. Om te vliegen naar een luchthaven. Of ben ik de enige die zo denkt?
En dan te bedenken dat ik pre-covid er zo'n 10 keer per jaar zat (in Tarom lounge). waaronder 1x zo'n 10/11 uur lang omdat alles plat lag vanwege een sneeuwstorm. Toen was ik wel blij dat ik in die lounge zat want beneden was het een grotere hel. Stampvol , nergens zitplek enz. De mastercard ben ik 1x geweest zover ik me herinner op grond van een AF business ticket. Als het KL/AF schema naar IAS zo ongunstig blijft zal ik voorlopig AMS-VIE-IAS doen met OS. (RO heeft het ook opeens hoog in hun bol met de huidige prijzen voor Businessclass..AMS-OTP-IAS). Weet iemand hoe het nu toeven is in lounge Austrian in VIE?
Nou die luchthavens waar je per se na de security dwars door een winkel heen moet zijn een ramp. Zeker als mijn vriendin mee is want die trapt er in....
Op luchthavens waar je verplicht door duty free moet zou ik er bijna een missie van maken om iets van de stellingen met mijn tas te stoten. Dergelijke luchthavens hebben het niet begrepen wat hun primaire doelstelling is. Maar op Schiphol is dat niet de opzet en er zijn genoeg ‘vakantiegangers’ die voorafgaand aan de vlucht wat rond willen lopen en helemaal niet de kortste route naar de gate of lounge willen.