Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

  1. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    In lounge Austrian te VIE helaas ook geen Bloody Mary ingredienten aanwezig...

    Verder mega druk. Mensen stonden met hun bordjes gevulde paprika te koekeloeren naar een plekje. Mijn vriendin en ik hadden gelukkig nog net een tafeltje.

    Jan de Wandelaar wandelt hier ook rond ..maar : @MollyMoon..er was ook nog Jameson!
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  2. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Dan moet er wel veel verbeterd zijn sind ik daar voor het laatst was, 2 jaar geleden.
    Waren alleen maar koekjes, chips, en een plastic sandwich uit de koelkast. En als ergste: ze waren nog niet eens open voor de eerste KL vlucht van 06.00. Voor mij was die lounge een fail.
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  3. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Daar ben ik al heel blij mee! Lekker bij de bloedworst tijdens mijn Irish breakfast! Maar bloedworst zal er wel niet zijn in VIE....
     
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Die heb je helaas overal. Je hebt ze altijd die denken dat de hele lounge van hunzelf is helaas.
    Valencia is zeker wel een prettige lounge, mits je de dame hebt met het half gekleurde haar. Die is stapelgek! Ze had een heel erg lekker wit wijntje voor me, schenkt ze een Portugese Vinho verde in die niet te drinken was! Terwijl je in Spanje de heerlijkste wijnen hebt :confused:. En je krijgt van haar ook altijd iets anders dan wat je eigenlijk wilde hebben. :D
     
    Ambtenaruh, Amsterdam en MollyMoon vinden dit leuk.
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    :eek:.. bij je ontbijt?
     
    MollyMoon, TimH, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Zeker!
     
    Daeni vindt dit leuk.
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Kan iemand in Warsawa vertellen dat de huidige opzet van de lounge niet strookt met de rest van Polen?

    In het hotel was het een regulier buffet maar in de lounge achter een lint bestellen, en beperkte opties.
    En dat kan ik mij in begin van Covid nog wel voorstellen, maar dit excuus kan je nu niet meer gebruiken natuurlijk…

    Of het zal mijn negatieve view over Polen zijn, ik kom hier 1x per jaar en zelfs dat vindt ik teveel… Doe mij maar Kyiv of Budapest, hoewel die laatste lounge nog slechter is…
     
  8. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Het spijt me van de taalkundige interventie, maar ik vrees dat je hier 'tenzij' bedoelt waar je 'mits' schrijft. Maakt nogal een verschil namelijk ;-)
     
  9. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Mijn hotel in Krakau had ook een gewoon buffet (wel netjes masker + handschoenen verplicht), maar de KRK lounge had ook bestellen achter een touwtje, waar een vriendelijk iemand dan een item gaf (lag al klaar op een bordje met vershoudfolie eroverheen).
     
    Tim82 en Carel1 vinden dit leuk.
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik denk dat ze zich aan het voorbereiden zijn op erger. Slechts 52% is volledig gevaccineerd en nog iets van 2% wacht op de 2e spuit.

    Zoals overigens ook in NL, worden overal in het land de regels alternatief (lees flexibel) uitgelegd.
     
    Urbanjazz en Carel1 vinden dit leuk.
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    In Polen zie je een typisch voorbeeld van regeldwang vanuit de overheid, maar een bevolking die de regels dus gaat negeren, in winkelcentra, hotels kan je gewoon rondlopen zonder masker en wordt je niet aangesproken, ook in het openbaar vervoer is dat het geval, en zelfs de politie zelf gaat daar laks mee om, dat zorgt er dus voor dat de houdbaarheid weg is en je het ook niet meer kan handhaven met als gevolg is dat het een papieren tijger is.

    En dan krijg je dus een lounge met nog steeds draconische maatregelen conform de letter van de wet, terwijl dat geen enkele significante functie meer heeft als je het vergelijkt met de uitvoering op andere plekken.

    Als je iets doet, doe het uit overtuiging en goed, maar als het halfbakken is schaf het dan af, want het compromis op Schiphol met mondmaskers nog na de beveiliging, ik kan me nog iets voorstellen in de wachtrij bij de security of paspoortcontrole, maar als je daarna loopt in het Schengen of Non Schengen gedeelte, wat is daar anders dan voor de security in de terminal of in een winkelcentrum?
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Over goede en slechte lounges; ik vind de wijn uit de wijntap van de SAS lounge in Olso echt niet kunnen. Van die 3 euro per liter fles wijn smaak. Mensen die er een bierglas onder vol van tappen... Zal wel met de hoge horeca tarieven in Noorwegen te maken hebben, maar ik kon er niet van genieten.
     
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Helemaal mee eens, maar aangezien geen enkele overheid de verkeerde indruk wil wekken, zullen we voorlopig nog wel aan die inconsistente regels vastzitten.
     
  14. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Binnen Scandinavie is het nu nog leuker. Maskers verplicht op de luchthavens, maar niet meer op de vluchten bij sommige maatschappijen. Ik heb al lang geleden opgegeven om mening uit de regels te halen.
     
    FlyingFonz, lloydje33, Grouchy en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Het geldt alleen voor vluchten binnen Scandinavië. Ik hoop dat snel meer luchtvaartmaatschappijen de mondkapjesplicht afschaffen.
     
    Thijsk, lloydje33, Grouchy en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Als je heel goed nadenkt kan het afschaffen van de mondmaskers natuurlijk allang, kijk bij het boarden zou het nog enig nut kunnen hebben (als men een exemplaar gebruikt die jezelf daadwerkelijk zou beschermen), maar zodra je zit, dan zit je toch bij elkaar met dezelfde medepassagiers, en belangrijker, bij de 'versnapering' aan boord mag deze af, dus als het nu gebruikte mondmasker nog enig nut zou hebben, dan wordt dat op dat moment teniet gedaan. Maar na de 20-30 minuten af moet deze weer op omdat, ja waarom eigenlijk?

    Uiteraard willen luchtvaartmaatschappijen niet teveel voorop lopen, ook om publieke verontwaardiging te voorkomen want anders geef je een bepaalde groep mondmaskerfundamentalisten een platform.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  17. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    *servicemededeling* Voorbinddildo gewoon ophouden en niet piepen, het is zo weer voorbij *einde bericht*
     
    Hulstenaar en Urbanjazz vinden dit leuk.
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Op de vlucht LIS-AMS heb ik de eerste 40 minuten en tijdens de landing een mondkapje opgehad. De rest van de tijd heb ik gegeten en gedronken. Ik moest er wel 3 flesjes Chardonnay voor opdrinken, maar je moet toch wat ;)
     
    Nielsdejongen, Javadest, Thijsk en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Daar hoor ik bij en ik vind het niet prettig hier zo op het forum zo genoemd te worden.
     
    Urbanjazz en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het probleem zit hem in het feit dat op dit moment het uitgangspunt is dat iemand anders voor jouw bescherming moet gaan zorgen.
    En dat ga je dus nooit bereiken, als je goed beschermd wilt zijn zal je dat zelf moeten regelen, dus daar hoort in mijn optiek ook bij dat je een mondmasker moet kunnen dragen die dat goed doet, dus met apart luchtfilter, op die manier kan die persoon zichzelf goed beschermen en ben je niet afhankelijk van iemand anders, want de huidige situatie is natuurlijk van den zotte dat een masker die daadwerkelijk effect heeft voor de gebruiker niet aan boord gedragen mag worden maar dat een niet werkend medisch of eigen gemaakt exemplaar gedragen mag worden, maar die mag wel af tijdens de boordservice of als je zelf wat eet.

    De groep die vindt dat iedereen maar een mondmasker moet dragen om hun te beschermen mag ook bij naam genoemd worden.
     
    Thijsk en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina